Sauber v závodech předvádí velmi dobrou formu, což potvrdil v deštivé Velké ceně Malajsie Sergio Pérez druhým místem. Uvědomuje si však, že musí zapracovat zejména na rychlosti v kvalifikacích.
"Myslím, že máme lepší vyvážení mezi kvalifikací a závodem [než loni], ale stále potřebujeme zlepšit výkonnost v kvalifikaci, protože naše kvalifikační pozice neodpovídají rychlosti vozu. Akceptujeme to a soustředíme se na to," prozrazuje hlavní designér Sauberu Matt Morris.
vůli tomu například nepovažuje Sauber za velkou hrozbu jeden z hlavních inženýrů Lotusu Alan Permane (jeho hodnocení formy Sauberu, Ferrari a Mercedesu najdete zde).
"V oblasti nastavení toho můžete udělat hodně. K otestování do Šanghaje také přivezeme některé díly, jelikož tam bude mnohem chladněji než v Malajsii," pokračuje Morris.
Máme očividně konkurenceschopné auto a musíme si svou formu nyní udržovat. Musíme na to tlačit a získávat další body. To, co máme nyní po dvou závodech, pro nás představuje hvězdný začátek."
Vlastnosti okruhu v Malajsii s dlouhými rovinkami dle Sauberu nehrály příliš do karet jejich vozu C31, proto věří v další úspěchy v závodech, které budou jejich monopostu vyhovovat více.
Lewis Hamilton (vpravo) gratuluje mladému Sergiovi Pérezovi k velkému úspěchu v Malajsii(foto: Sauber Motorsport AG)
"Hodně záleží na okruhu. Našemu vozu rozvržení toho v Malajsii nesedělo nejlépe. Takže odjet s tím, co se nám podařilo, jek skvělé. Je to dobré znamení.
Tým a kluci v továrně předvedli výborné úsilí. Věděli jsme už v Melbourne, že letos máme konkurenceschopné auto, na tom můžeme stavět. Potřebujeme jen zvýšit jeho výkonnost a pokračovat v získávání dalších bodů a pódiových umístění," dodává šéfdesigner Sauberu.
Švýcarský tým pracuje na optimalizaci svého DRS systému a pro závod v Barceloně chystá velký balík vylepšení.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.