Charlie Whiting v oficiálním dokumentu FIA hodnotí nové technická řešení: propojení DRS s F-kanálem v případě Mercedesu, což se nelíbí Red Bullu a Lotusu, a některé koncepce výfuků, které se nelíbí Mercedesu. Zdá se, že v Číně bude kvůli technickým pravidlům ještě rušno.
"Na základě toho, co jsme zatím viděli, si myslíme, že F-kanály aktivované pomocí DRS budou legální," uvádí Whiting v oficiálním dokumentu FIA. V Číně však kvůli tomu bude ještě rušno, jak včera naznačil šéf Red Bullu Christian Horner (více zde).
Má se za to, že technický ředitel Lotusu James Allison přišel s dalším argumentem proti systému Mercedesu, který předá FIA před technickou přejímkou v Šanghaji. Red Bull není tedy sám, kdo nelibě nese technickou vychytávku Mercedesu. "Věřte mi nebo ne, není to jen o Red Bullu. Myslím, že se na to zaměřuje už polovina paddocku," řekl Horner pro televizi Sky Sport.
"Některé týmy je zpochybňují na základě toho, že považovali F-kanály za zakázané. Nejsou zakázané. Na konci roku 2010 všichni využívali pilotem ovládané F-kanály. Změnou pravidel byl zakázán specifický pohyb pilota, který ovlivňoval aerodynamickou výkonnost vozu. Tím jsme se zbavili oné generace F-kanálu," popisuje Whiting.
V rámci TWG [Technické pracovní skupiny - pozn. red.] jsme o tom na počátku minulého roku hovořili, abychom se ujistili, že to je jasné. Zdá se, že pár týmů odešlo z této schůzky s dojmem, že jsou F-kanály obecně zakázány."
Je zajímavé, že dále používá množné číslo, jakoby neměl na mysli pouze Mercedes: "To, co některé týmy nyní dělají, je, že umožňují vzduchu proniknout do kanálu při ovládání DRS. Je zcela pasivní, neobsahuje žádné pohyblivé části a nikterak neovlivňuje zavěšení či systémy ovládání. Proto nevidím žádné pravidlo, které by ho zakazovalo."
Red Bull s Lotusem si stěžoval na to, že systém Mercedesu není pasivní a využívá "pohyb jezdce" potřebný pro aktivaci - pro zmáčknutí tlačítka DRS. Whiting však oponuje: "Toto je pravidly speciálně umožněno."
Mercedes svým chytrým propojením DRS s F-kanálem spustil vlnu vášnivých technických debat(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle něj jsou v pořádku i výfuky McLarenu, Sauberu či Red Bullu, na které poukazoval pro změnu šéf Mercedesu Ross Brawn. "Opětovné foukání výfukových plynů na kapotáž je to, co nechceme vidět, nic takového nebude povoleno.
Pokud hovoříte o tom, že výfukové plyny ovlivňují brzdové kanálky - či to, co může být volně popsáno jako brzdový kanálek - to není kapotáž, je to klasifikováno jako zavěšení. Jsme zatím spokojeni se vším, co jsme zatím viděli," dodává technický delegát FIA.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.