SEPANG - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Kdo si vedl v průběhu Velké ceny v Malajsii nejlépe v boxech a jaké strategie volili jednotliví jezdci?
Ve včerejším chaotickém závodu předvedli nejrychlejší zastávky v úvodu za silného deště Fernando Alonso s Paulem di Restou (což nevyplývá z času celkového průjezdu kvůli delšímu brzdění a pomalejší akcelerace) - oba přezuli za 3 vteřiny.
Nejlepší průměr zastávek měla Force India, která Skota při třech zastávkách odbavila vždy průměrně za 3,26 sec.
Nejrychlejší čas průjezdu měl Michael Schumacher ve 39. kole, kdy již v boxech bylo téměř sucho, samotná zastávka však byla o desetinku pomalejší než v případě dvou výše jmenovaných pilotů.
Velkou chybu vyrobil Pastor Maldonado, který se ve 14. kole po restartu ke svým mechanikům netrefil a zastavil vedle nich. Tuto minelu za zastávku ani nelze považovat, protože se obešla bez jakékoliv práce na jeho Williamsu. Venezuelan ihned dostal nařízeno vyjet a vrátit se v dalším kole, čímž přišel o šanci na slušnější výsledek.
Většina pilotů volila tři zastávky, pouze Vergne a Karthikeyan se v boxech objevili jen dvakrát. Čtyřikrát navštívilo mechaniky sedm jezdců: Kovalainen, Maldonado (z toho jednou neúspěšně), Massa, Ricciardo, Rosberg, Vettel a Senna. Pětkrát jako jediný přezouval Button, jemuž včera nevyšlo vůbec nic.
Nejdelší stint závodu čítal 27 kol (48,2 % závodu): tuto vzdálenost odkroužila na přechodných (intermediate) pneumatikách hned trojice jezdců: Hamilton, Kobajaši a Räikkönen. Na mokrých (wet) nejdéle v úvodu vydržel Karthikeyan - 15 kol (26,8 % závodu).
Na středně-tvrdé směsi hladkých pneumatikách jezdil nejdéle Ricciardo - 19 kol, na tvrdé čtveřice pilotů odkroužila 17kolový stint (Di Resta, Karthikeyan, Rosberg a Schumacher).
Pirelli v pátek v Sepangu zveřejnilo zajímavou informaci o letošní změně v tvrdosti svých nových pneumatik: pokud bychom za výchozí (100 %) považovali super-měkkou směs, která se oproti loňsku nezměnila, pak je měkká směs o 10 %, středně-tvrdá o 25 % a tvrdá o 31 % tvrdší.
Loni byla měkká směs o 25 % tvrdší než super-měkká, zatímco tvrdá byla tvrdší o 70 %. Dobře to ilustruje změnu - o kolik italský dodavatel krom změn v profilech změkčil směsi pneumatik pro sezónu 2012.
Legenda:
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.