SEPANG - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Kdo si vedl v průběhu Velké ceny v Malajsii nejlépe v boxech a jaké strategie volili jednotliví jezdci?
Ve včerejším chaotickém závodu předvedli nejrychlejší zastávky v úvodu za silného deště Fernando Alonso s Paulem di Restou (což nevyplývá z času celkového průjezdu kvůli delšímu brzdění a pomalejší akcelerace) - oba přezuli za 3 vteřiny.
Nejlepší průměr zastávek měla Force India, která Skota při třech zastávkách odbavila vždy průměrně za 3,26 sec.
Nejrychlejší čas průjezdu měl Michael Schumacher ve 39. kole, kdy již v boxech bylo téměř sucho, samotná zastávka však byla o desetinku pomalejší než v případě dvou výše jmenovaných pilotů.
Velkou chybu vyrobil Pastor Maldonado, který se ve 14. kole po restartu ke svým mechanikům netrefil a zastavil vedle nich. Tuto minelu za zastávku ani nelze považovat, protože se obešla bez jakékoliv práce na jeho Williamsu. Venezuelan ihned dostal nařízeno vyjet a vrátit se v dalším kole, čímž přišel o šanci na slušnější výsledek.
Většina pilotů volila tři zastávky, pouze Vergne a Karthikeyan se v boxech objevili jen dvakrát. Čtyřikrát navštívilo mechaniky sedm jezdců: Kovalainen, Maldonado (z toho jednou neúspěšně), Massa, Ricciardo, Rosberg, Vettel a Senna. Pětkrát jako jediný přezouval Button, jemuž včera nevyšlo vůbec nic.
Nejdelší stint závodu čítal 27 kol (48,2 % závodu): tuto vzdálenost odkroužila na přechodných (intermediate) pneumatikách hned trojice jezdců: Hamilton, Kobajaši a Räikkönen. Na mokrých (wet) nejdéle v úvodu vydržel Karthikeyan - 15 kol (26,8 % závodu).
Na středně-tvrdé směsi hladkých pneumatikách jezdil nejdéle Ricciardo - 19 kol, na tvrdé čtveřice pilotů odkroužila 17kolový stint (Di Resta, Karthikeyan, Rosberg a Schumacher).
Pirelli v pátek v Sepangu zveřejnilo zajímavou informaci o letošní změně v tvrdosti svých nových pneumatik: pokud bychom za výchozí (100 %) považovali super-měkkou směs, která se oproti loňsku nezměnila, pak je měkká směs o 10 %, středně-tvrdá o 25 % a tvrdá o 31 % tvrdší.
Loni byla měkká směs o 25 % tvrdší než super-měkká, zatímco tvrdá byla tvrdší o 70 %. Dobře to ilustruje změnu - o kolik italský dodavatel krom změn v profilech změkčil směsi pneumatik pro sezónu 2012.
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.