SEPANG - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Kdo si vedl v průběhu Velké ceny v Malajsii nejlépe v boxech a jaké strategie volili jednotliví jezdci?
Ve včerejším chaotickém závodu předvedli nejrychlejší zastávky v úvodu za silného deště Fernando Alonso s Paulem di Restou (což nevyplývá z času celkového průjezdu kvůli delšímu brzdění a pomalejší akcelerace) - oba přezuli za 3 vteřiny.
Nejlepší průměr zastávek měla Force India, která Skota při třech zastávkách odbavila vždy průměrně za 3,26 sec.
Nejrychlejší čas průjezdu měl Michael Schumacher ve 39. kole, kdy již v boxech bylo téměř sucho, samotná zastávka však byla o desetinku pomalejší než v případě dvou výše jmenovaných pilotů.
Velkou chybu vyrobil Pastor Maldonado, který se ve 14. kole po restartu ke svým mechanikům netrefil a zastavil vedle nich. Tuto minelu za zastávku ani nelze považovat, protože se obešla bez jakékoliv práce na jeho Williamsu. Venezuelan ihned dostal nařízeno vyjet a vrátit se v dalším kole, čímž přišel o šanci na slušnější výsledek.
Většina pilotů volila tři zastávky, pouze Vergne a Karthikeyan se v boxech objevili jen dvakrát. Čtyřikrát navštívilo mechaniky sedm jezdců: Kovalainen, Maldonado (z toho jednou neúspěšně), Massa, Ricciardo, Rosberg, Vettel a Senna. Pětkrát jako jediný přezouval Button, jemuž včera nevyšlo vůbec nic.
Nejdelší stint závodu čítal 27 kol (48,2 % závodu): tuto vzdálenost odkroužila na přechodných (intermediate) pneumatikách hned trojice jezdců: Hamilton, Kobajaši a Räikkönen. Na mokrých (wet) nejdéle v úvodu vydržel Karthikeyan - 15 kol (26,8 % závodu).
Na středně-tvrdé směsi hladkých pneumatikách jezdil nejdéle Ricciardo - 19 kol, na tvrdé čtveřice pilotů odkroužila 17kolový stint (Di Resta, Karthikeyan, Rosberg a Schumacher).
Pirelli v pátek v Sepangu zveřejnilo zajímavou informaci o letošní změně v tvrdosti svých nových pneumatik: pokud bychom za výchozí (100 %) považovali super-měkkou směs, která se oproti loňsku nezměnila, pak je měkká směs o 10 %, středně-tvrdá o 25 % a tvrdá o 31 % tvrdší.
Loni byla měkká směs o 25 % tvrdší než super-měkká, zatímco tvrdá byla tvrdší o 70 %. Dobře to ilustruje změnu - o kolik italský dodavatel krom změn v profilech změkčil směsi pneumatik pro sezónu 2012.
Legenda:
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.