Kimi Räikkönen po pátečních trénincích v Malajsii neskrýval frustrace ze špatné ovladatelnosti svého Lotusu E20. Mechanici budou muset na voze pracovat celou noc.
Ráno se oba piloti Lotusu v pohodě vlezli mezi nejlepších deset, odpoledne se však Fin trápil a zajel až patnáctý nejrychlejší čas, Grosjeanovi patřila devátá příčka. Tým se v malajském horku trápí s opotřebením pneumatik.
"Zřejmě to nebyl úplně nejlepší den. Bylo těžké vůz vyvážit. Musíme hodně zapracovat na nastavení. Dlouhá jízda byla OK, ale auto bylo na jejím konci neovladatelné. Navíc jsme měli i nějaké problémy s KERSem," prozrazuje nespokojeně Räikkönen a dodal, že neví, zda vůbec v kvalifikaci postoupí do elitní desítky.
Kimimu tým navíc musel vyměnit převodovku, a proto se zítra nevyhne penalizaci v podobě odsunu o pět míst na startovním roštu.
Grosjean byl naladěný o něco lépe, souhlasil však, že je před nimi ještě spousta práce: "Není to jednoduchá trať a nalezení [optimálního] nastavení je celkem složité. Pracujeme na tom u obou vozu a už jsme na něco přišli, co bychom měli a naopak neměli dělat."
Räikkönen v Austrálii s otevřeným zadním křídlem (foto: Lotus F1 Team)
"Stále procházíme data a pracujeme na tom, abychom z vozu zítra dostali co nejvíce. Pokud nalezneme perfektní nastavení, pak si myslím, že budeme na stejné úrovni [jako v Austrálii]. Pokud budeme mít něco mezi tím nejlepším a dobrým nastavením, pak už tak dobří nebudeme," předvídá Francouz.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.