Kimi Räikkönen po pátečních trénincích v Malajsii neskrýval frustrace ze špatné ovladatelnosti svého Lotusu E20. Mechanici budou muset na voze pracovat celou noc.
Ráno se oba piloti Lotusu v pohodě vlezli mezi nejlepších deset, odpoledne se však Fin trápil a zajel až patnáctý nejrychlejší čas, Grosjeanovi patřila devátá příčka. Tým se v malajském horku trápí s opotřebením pneumatik.
"Zřejmě to nebyl úplně nejlepší den. Bylo těžké vůz vyvážit. Musíme hodně zapracovat na nastavení. Dlouhá jízda byla OK, ale auto bylo na jejím konci neovladatelné. Navíc jsme měli i nějaké problémy s KERSem," prozrazuje nespokojeně Räikkönen a dodal, že neví, zda vůbec v kvalifikaci postoupí do elitní desítky.
Kimimu tým navíc musel vyměnit převodovku, a proto se zítra nevyhne penalizaci v podobě odsunu o pět míst na startovním roštu.
Grosjean byl naladěný o něco lépe, souhlasil však, že je před nimi ještě spousta práce: "Není to jednoduchá trať a nalezení [optimálního] nastavení je celkem složité. Pracujeme na tom u obou vozu a už jsme na něco přišli, co bychom měli a naopak neměli dělat."
Räikkönen v Austrálii s otevřeným zadním křídlem (foto: Lotus F1 Team)
"Stále procházíme data a pracujeme na tom, abychom z vozu zítra dostali co nejvíce. Pokud nalezneme perfektní nastavení, pak si myslím, že budeme na stejné úrovni [jako v Austrálii]. Pokud budeme mít něco mezi tím nejlepším a dobrým nastavením, pak už tak dobří nebudeme," předvídá Francouz.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.