Kimi Räikkönen stále není spokojený s posilovaným řízením svého Lotusu E20 a jeho zpětnou vazbou. V Malajsii bude proto se svým týmem dále pracovat na řešení těchto potíží.
Fin kvůli řízení promarnil v Austrálii cenný čas během volného tréninku, kdy Lotus pracoval na nápravě. Nakonec se mu ale stejně nepodařilo najít lepší nastavení, než bylo to původní, a tak musel jejich pilot vyrazit do závodu nespokojený.
"Máme nějaké věci, které vyzkoušíme. Jedná se jen o vyladění. Zahrnuje to spoustu věcí. není to takové, na co jsem byl zvyklý v minulosti a ani tak perfektní, jak by to mělo být," popisuje Räikkönen.
"Tým na tom problému tvrdě pracuje od doby, kdy jsme to zjistili, ale není to nejjednodušší věc na opravu. Máme však novou verzi k vyzkoušení, snad bude fungovat," věří pilot Lotusu, který je jinak se svým vozem celkově spokojený.
Do F1 ser vrátil po dvouleté přestávce, moc se toho ale podle něj nezměnilo: "Pocity jsou stejné. Přítlak je víceméně stejný jako v té době. Možná ho máme trochu více, ale z pohledu řízení to je velmi podobné."
Práce na Räikkönenově Lotusu E20 (foto: Lotus F1 Team)
"Závod byl dobrý. Existují oblasti, které chcete vylepšit, ale dokonalé to nikdy nebude. Vždy byste si přáli něco lepšího," uvádí Räikkönen, který byl sám překvapen, jak rychle si zvykl na nové pneumatiky Pirelli.
"Pneumatiky byly opravdu dobré. Jel jsem v klidu, možná jsem s nimi očekával větší problémy. Nic jsem o nich nevěděl, takže jsem byl překvapený, jak dobře to šlo. Myslím, že s druhou sadou jsme mohli odjet celý zbytek závodu," dodává Kimi.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.