Kimi Räikkönen pomýšlí v Malajsii po velmi dobré výkonnosti, kterou Lotus potvrdil v Melbourne, na pódiové umístění.
Finský pilot po startu ze 17. místa pro Lotus vyválčil 6 bodů poté, co cílem projel jako sedmý v pořadí. Výkonnost jeho vozu Lotus E20 jej naplňuje důvěrou v to, že i v Sepangu, kde před devíti lety s McLarenem poprvé vyhrál, bude moci pomýšlet na "bednu."
"Auto se chová velmi dobře. V závodě jsem hodně zabředl v provozu, takže to na moc neukazuje, ale kdo ví, co by se stalo, kdybychom měli lepší postavení na startu. Auto oplývá velkou rychlostí. Pokud kvalifikace dopadnou dobře, mohli bychom bojovat o pódia," popisuje Räikkönen.
"Máme na mnohem víc. Celou dobu poznáváme vůz a poslední závod nám nedal šanci využít jeho plný potenciál. Malajsie snad bude o něco jednodušší. Budeme se tam snažit zlepšit naši výkonnost. Nevíme, jak si tam auto povede, ale zatím bylo dobré všude, tak snad to bude platit i tam."
Räikkönena o šanci na lepší výsledek v Austrálii připravila nevydařená kvalifikace(foto: Lotus Renault GP)
"V Sepangu také potřebujete dobré auto a ta - jak se zdá - máme. Snad prožijeme hladší víkend než v Austrálii a bez chyb," dodává Kimi, jehož týmový kolega musel v Austrálii hned na začátku po kolizi odstoupit. I on si však vůz Lotusu pochvaluje: "Nemá žádnou velkou slabinu, na kterou bych mohl poukázat, auto funguje velmi dobře."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.