Jak vidi Kimi své šance po návratu do Formule 1 a jak vzpomíná na Sepang 2009? Přečtěte si zajímavý článek s bývalým jezdcem Sauberu, McLarenu a Ferrari.
"Bude to záležet na autě, které máme. Kdo ví? Samozřejmě chci znovu vyhrávat. Ale co naděláte, když nemáte dost dobrý vůz. Budu se maximálně snažit," říká Kimi Räikkönen sedící v Dolder Grand hotelu kousek od Curychu. Je přitom klidný jako býval vždycky. Kimi samozřejmě dávání takovýchto rozhovorů zrovna nemusí.
Co Kimi s odstupem času říká na to, když dojde na slavnou 'ice cream for the Iceman' (zmrzlina pro Icemana), což je menší epizoda z dob jeho kariéry u Ferrari v roce 2009. Celá věc se stala během kvůli dešti přerušeném závodu v Sepangu 2009, když kamery našly Kimiho, který byl podle všeho ještě v závodu, nicméně tou dobou měl již kraťase a vychutnával si zmrzlinu a kolu z ledničky Ferrari.
"Zábavné na tom je, že z toho lidé udělali velké story, jak mi chyběla motivace. Když vám ale tým řekne, že nemůžete závodit, protože máte rozbité auto a je to příliš nebezpečné kvůli množství vody a zařízení KERS... Občas se lidé snaží udělat velké story z věcí, které jsou normální. Ale tak to už chodí."
Kimi v Lotusu ve Valencii (foto: Lotus Renaul GP)
Kimi se ale nesnaží změnit to, jak je na něj nahlíženo, on to prostě ignoruje. Nezapírá však, že by raději závodil v době, kdy média dění v F1 tolik nesledovala. Jednou Kimi dokonce nastoupil do místního závodu na sněhu pod jménem jeho idola, James Hunta, legendárního závodníka a šampiona z roku 1976. "V dnešní době je F1 trochu o něčem jiném." Je tedy škoda, že se tak změnila? "Život jde dál, vše se mění. Ale samozřejmě si myslím, že byly určité věci mnohem více zábavnější v době, kdy závodil."
Zdá se ale, že Kimi již nebude moci o volných víkendech závodit v rally, jako mohl během jeho kariéry u Ferrari. Od těžké nehody Kubicy totiž tým Lotus zakázal svým jezdcům účastnit se podniků nad rámec smluv. "Ah, to je v F1 normální, že se vám snaží vše zakazovat. Navíc poté, co se stalo vloni Robertovi..., ale i předtím to bylo ve smlouvách napsáno."
"Možná v budoucnosti, kdybych udělal pár dobrých výsledků, tak bych mohl dostat výjimku nebo tak něco. Pořád to mám rád. Kdybych to letos mohl dělat společně s formulí, tak bych to dělal. Myslím, že je to dobrý trénink a dobrá zábava."
Jak dlouho to bude Kimimu trvat, než se dostane do formy? Vzpomeňme na Michaela Schumachera, sedminásobného mistra světa, který potřeboval takřka celou sezonu 2010 než se rozjezdil. "Občas, když jste doma nebo tak něco, tak to na vás přijde, ale nějak zvlášť se nesnažím nebo tak něco." Kimi se tedy po delší pauze vrací do F1: "Dělám to, co chci. Pokud bych chtěl odejít a bavit se s přáteli, tak můžu. Není zde nikdo, kdo by mi říkal, co nesmím dělat. Dokud budete dělat vaší práci na 100%, tak v tom nevidím žádný problém."
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.