Kimi Räikkönen věří, že okruh v melbournském Albert Parku bude vyhovovat jejich novému vozu Lotus E20.
"Potřebujete auto s dobrou trakcí a vše z testů nasvědčuje, že E20 ji má, což nám pomůže. Velká stabilita v nájezdech do zatáček a při brzdění také pomáhají - a v těchto oblastech bylo auto také dobré, takže jsme ve slušné výchozí pozici," říká Räikkönen.
"Trať může být na počátku víkendu trochu kluzká a počasí v Melbourne není vždy nejteplejší, může být určitě trochu zrádné. Půjde o první závod, takže nevíme, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními týmy.
Mí inženýři zkoušeli simulace a zkoumali data, takže máme přehled o tom, jak by auto v Albert Parku mělo fungovat, s určitostí to však budeme vědět až tehdy, když vyjedeme na trať. Před tím je to velmi těžké říct, ale myslím si a doufám v to, že budeme docela rychlí," pokračuje finský pilot.
Räikkönen při testech v Jerezu (foto: Lotus Renault GP)
"Budu se snažit zajet co nejlépe a pak uvidíme, kde skončíme. Při prvním závodu v Austrálii chceme prožít dobrý víkend bez větších problémů či chyb. Nevím, kde budeme stát na roštu, nikdo to neví.
Pokud se podíváte na časy z testů, všichni byly velmi vyrovnaní. Nevíme, co jaké měl kdo množství paliva, což dělá obrovské rozdíly. Nějaké ponětí o tom budeme mít po tréninku v Melbourne, pak po kvalifikaci už všichni budou přesně vědět, jak na tom jsou," dodává Räikkönen.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.