Kimi Räikkönen věří, že okruh v melbournském Albert Parku bude vyhovovat jejich novému vozu Lotus E20.
"Potřebujete auto s dobrou trakcí a vše z testů nasvědčuje, že E20 ji má, což nám pomůže. Velká stabilita v nájezdech do zatáček a při brzdění také pomáhají - a v těchto oblastech bylo auto také dobré, takže jsme ve slušné výchozí pozici," říká Räikkönen.
"Trať může být na počátku víkendu trochu kluzká a počasí v Melbourne není vždy nejteplejší, může být určitě trochu zrádné. Půjde o první závod, takže nevíme, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními týmy.
Mí inženýři zkoušeli simulace a zkoumali data, takže máme přehled o tom, jak by auto v Albert Parku mělo fungovat, s určitostí to však budeme vědět až tehdy, když vyjedeme na trať. Před tím je to velmi těžké říct, ale myslím si a doufám v to, že budeme docela rychlí," pokračuje finský pilot.
Räikkönen při testech v Jerezu (foto: Lotus Renault GP)
"Budu se snažit zajet co nejlépe a pak uvidíme, kde skončíme. Při prvním závodu v Austrálii chceme prožít dobrý víkend bez větších problémů či chyb. Nevím, kde budeme stát na roštu, nikdo to neví.
Pokud se podíváte na časy z testů, všichni byly velmi vyrovnaní. Nevíme, co jaké měl kdo množství paliva, což dělá obrovské rozdíly. Nějaké ponětí o tom budeme mít po tréninku v Melbourne, pak po kvalifikaci už všichni budou přesně vědět, jak na tom jsou," dodává Räikkönen.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.