Kimi Räikkönen věří, že okruh v melbournském Albert Parku bude vyhovovat jejich novému vozu Lotus E20.
"Potřebujete auto s dobrou trakcí a vše z testů nasvědčuje, že E20 ji má, což nám pomůže. Velká stabilita v nájezdech do zatáček a při brzdění také pomáhají - a v těchto oblastech bylo auto také dobré, takže jsme ve slušné výchozí pozici," říká Räikkönen.
"Trať může být na počátku víkendu trochu kluzká a počasí v Melbourne není vždy nejteplejší, může být určitě trochu zrádné. Půjde o první závod, takže nevíme, jak jsme na tom ve srovnání s ostatními týmy.
Mí inženýři zkoušeli simulace a zkoumali data, takže máme přehled o tom, jak by auto v Albert Parku mělo fungovat, s určitostí to však budeme vědět až tehdy, když vyjedeme na trať. Před tím je to velmi těžké říct, ale myslím si a doufám v to, že budeme docela rychlí," pokračuje finský pilot.
Räikkönen při testech v Jerezu (foto: Lotus Renault GP)
"Budu se snažit zajet co nejlépe a pak uvidíme, kde skončíme. Při prvním závodu v Austrálii chceme prožít dobrý víkend bez větších problémů či chyb. Nevím, kde budeme stát na roštu, nikdo to neví.
Pokud se podíváte na časy z testů, všichni byly velmi vyrovnaní. Nevíme, co jaké měl kdo množství paliva, což dělá obrovské rozdíly. Nějaké ponětí o tom budeme mít po tréninku v Melbourne, pak po kvalifikaci už všichni budou přesně vědět, jak na tom jsou," dodává Räikkönen.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.