Felipe Massa dobíjí baterky před odletem do Austrálie v Sao Paulu, kde se včera objevil na tiskové konferenci oznamující partnerství mezi Scuderií a skupinou Petropolis. Padlo při ní mnoho dotazů k jeho končící smlouvě či aktuální rychlosti nového vozu F2012.
Ta se stala minulý týden díky svému energetickému nápoji TNT oficiálním dodavatelem Ferrari. Massa k tomu včera uvedl: "My piloti potřebujeme pro naši práci tolik energie, protože závodit dvě hodiny je velmi únavné, v kokpitu přitom často máte velmi vysoké teploty.
Abyste mohli nastoupit do dlouhého šampionátu, který nás čeká v roce 2012, potřebujete hodně energie. Těší mě, že Scuderia má brazilského partnera: je to pro naši zemi dobré znamení.
Jaká jsou podle Massy předsezónní očekávání jeho týmu? "Je jich mnoho a jsou velmi vysoká, jako obvykle. Já jsem optimistou a smýšlím pozitivně. Vše začíná znovu od nuly, s odlišnými vozy. Mým záměrem je vystoupit z vozu po každém závodě spokojený s tím, že jsem udělal vše, co bylo v mé moci."
TNT - Massův Red Bull (foto: Scuderia Ferrari)
Jak vnímá pilot Ferrari to, že mu letos vyprší kontrakt? "Tento rok se od mnoha minulých nijak neliší. Budu začínat již popáté, aniž bych prodloužil smlouvu, ale to pro mě nic neznamená. Pracuji s cílem prodloužit vztah s Ferrari, který již trvá tolik let.
Toto je můj sedmý rok v roli oficiálního pilota, ale o tom ve voze nepřemýšlím ani vteřinu. Ferrari je pro mě něčím zvláštním. Je pravda, že když jsem například letos poprvé spatřil obnovenou kancelář Enza Ferrariho v muzeu v Maranellu, zmocnil se mě zvláštní pocit, i když jsem součástí této rodiny již přes 10 let."
Ferrari v Barceloně příliš nezářilo, navíc se vydalo jiným směrem v oblasti výfuků(foto: Scuderia Ferrari)
Na tiskové konferenci samozřejmě padlo mnoho otázek k aktuální ne příliš uspokojivé formě Ferrari, kterou předvádělo v předsezónních testech: "Pravdou je, že každým rokem testujeme méně, takže je obtížnější pochopit, jak se situace mezi různými týmy vyvíjí.
Minulý rok nám to v testech šlo velmi dobře a pak jsme dorazili do Melbourne a zjistili jsme, že ztrácíme sekundu na čelo. Nedokážu zakrýt fakt, že nejsme 100% spokojeni s tím, co jsme předvedli během těch tří testů ve Španělsku, a byl bych radši, kdybychom byli rychlejší.
Máme zcela nové auto a musíme se s ním stále učit a dostávat z něho plný potenciál. Mám velmi silný tým a spoustu důvěry v jejich schopnost rozvíjet to šasi během sezóny. Pravdou je, že skutečnou situaci odhalíme až v Austrálii, za stejných podmínek pro všechny: málo paliva v nádrži a nejměkčí pneumatiky na voze.
Určitě máme týmy, které se zdají být velmi silné, jako Red Bull, McLaren a Mercedes, Lotus se mi zdá také velmi rychlý. Pak je tam skupina, která je vyrovnanější a bude bojovat v rozmezí několika desetin: Sauber, Toro Rosso a Force India. Přesto stále věřím, že my budeme moci bojovat o pódium - to je jediná myšlenka, kterou nosím v hlavě. Na rozuzlení si ale budeme ještě několik dní muset počkat."
Se svým krajanem a dobrým kamarádem se letos již v paddocku setkávat nebude(foto: Williams F1 Team)
Massa odlétá do Melbourne v neděli, kde začne svou desátou sezónu - tentokrát již bez svého kamaráda Rubense Barrichella: "Mám velkou radost z toho, že se Rubens rozhodl pro nové dobrodružství v Indycar. Slyšel jsem, že byl smutný z toho, jak to šlo v jeho předchozím týmu, a jsem si jistý, že se mu v nové kariéře bude dařit. Budu mu fandit, on mi jistě taky bude držet palce v F1."
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.