Felipe Massa dobíjí baterky před odletem do Austrálie v Sao Paulu, kde se včera objevil na tiskové konferenci oznamující partnerství mezi Scuderií a skupinou Petropolis. Padlo při ní mnoho dotazů k jeho končící smlouvě či aktuální rychlosti nového vozu F2012.
Ta se stala minulý týden díky svému energetickému nápoji TNT oficiálním dodavatelem Ferrari. Massa k tomu včera uvedl: "My piloti potřebujeme pro naši práci tolik energie, protože závodit dvě hodiny je velmi únavné, v kokpitu přitom často máte velmi vysoké teploty.
Abyste mohli nastoupit do dlouhého šampionátu, který nás čeká v roce 2012, potřebujete hodně energie. Těší mě, že Scuderia má brazilského partnera: je to pro naši zemi dobré znamení.
Jaká jsou podle Massy předsezónní očekávání jeho týmu? "Je jich mnoho a jsou velmi vysoká, jako obvykle. Já jsem optimistou a smýšlím pozitivně. Vše začíná znovu od nuly, s odlišnými vozy. Mým záměrem je vystoupit z vozu po každém závodě spokojený s tím, že jsem udělal vše, co bylo v mé moci."
TNT - Massův Red Bull (foto: Scuderia Ferrari)
Jak vnímá pilot Ferrari to, že mu letos vyprší kontrakt? "Tento rok se od mnoha minulých nijak neliší. Budu začínat již popáté, aniž bych prodloužil smlouvu, ale to pro mě nic neznamená. Pracuji s cílem prodloužit vztah s Ferrari, který již trvá tolik let.
Toto je můj sedmý rok v roli oficiálního pilota, ale o tom ve voze nepřemýšlím ani vteřinu. Ferrari je pro mě něčím zvláštním. Je pravda, že když jsem například letos poprvé spatřil obnovenou kancelář Enza Ferrariho v muzeu v Maranellu, zmocnil se mě zvláštní pocit, i když jsem součástí této rodiny již přes 10 let."
Ferrari v Barceloně příliš nezářilo, navíc se vydalo jiným směrem v oblasti výfuků(foto: Scuderia Ferrari)
Na tiskové konferenci samozřejmě padlo mnoho otázek k aktuální ne příliš uspokojivé formě Ferrari, kterou předvádělo v předsezónních testech: "Pravdou je, že každým rokem testujeme méně, takže je obtížnější pochopit, jak se situace mezi různými týmy vyvíjí.
Minulý rok nám to v testech šlo velmi dobře a pak jsme dorazili do Melbourne a zjistili jsme, že ztrácíme sekundu na čelo. Nedokážu zakrýt fakt, že nejsme 100% spokojeni s tím, co jsme předvedli během těch tří testů ve Španělsku, a byl bych radši, kdybychom byli rychlejší.
Máme zcela nové auto a musíme se s ním stále učit a dostávat z něho plný potenciál. Mám velmi silný tým a spoustu důvěry v jejich schopnost rozvíjet to šasi během sezóny. Pravdou je, že skutečnou situaci odhalíme až v Austrálii, za stejných podmínek pro všechny: málo paliva v nádrži a nejměkčí pneumatiky na voze.
Určitě máme týmy, které se zdají být velmi silné, jako Red Bull, McLaren a Mercedes, Lotus se mi zdá také velmi rychlý. Pak je tam skupina, která je vyrovnanější a bude bojovat v rozmezí několika desetin: Sauber, Toro Rosso a Force India. Přesto stále věřím, že my budeme moci bojovat o pódium - to je jediná myšlenka, kterou nosím v hlavě. Na rozuzlení si ale budeme ještě několik dní muset počkat."
Se svým krajanem a dobrým kamarádem se letos již v paddocku setkávat nebude(foto: Williams F1 Team)
Massa odlétá do Melbourne v neděli, kde začne svou desátou sezónu - tentokrát již bez svého kamaráda Rubense Barrichella: "Mám velkou radost z toho, že se Rubens rozhodl pro nové dobrodružství v Indycar. Slyšel jsem, že byl smutný z toho, jak to šlo v jeho předchozím týmu, a jsem si jistý, že se mu v nové kariéře bude dařit. Budu mu fandit, on mi jistě taky bude držet palce v F1."
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.