Felipe Massa dobíjí baterky před odletem do Austrálie v Sao Paulu, kde se včera objevil na tiskové konferenci oznamující partnerství mezi Scuderií a skupinou Petropolis. Padlo při ní mnoho dotazů k jeho končící smlouvě či aktuální rychlosti nového vozu F2012.
Ta se stala minulý týden díky svému energetickému nápoji TNT oficiálním dodavatelem Ferrari. Massa k tomu včera uvedl: "My piloti potřebujeme pro naši práci tolik energie, protože závodit dvě hodiny je velmi únavné, v kokpitu přitom často máte velmi vysoké teploty.
Abyste mohli nastoupit do dlouhého šampionátu, který nás čeká v roce 2012, potřebujete hodně energie. Těší mě, že Scuderia má brazilského partnera: je to pro naši zemi dobré znamení.
Jaká jsou podle Massy předsezónní očekávání jeho týmu? "Je jich mnoho a jsou velmi vysoká, jako obvykle. Já jsem optimistou a smýšlím pozitivně. Vše začíná znovu od nuly, s odlišnými vozy. Mým záměrem je vystoupit z vozu po každém závodě spokojený s tím, že jsem udělal vše, co bylo v mé moci."
TNT - Massův Red Bull (foto: Scuderia Ferrari)
Jak vnímá pilot Ferrari to, že mu letos vyprší kontrakt? "Tento rok se od mnoha minulých nijak neliší. Budu začínat již popáté, aniž bych prodloužil smlouvu, ale to pro mě nic neznamená. Pracuji s cílem prodloužit vztah s Ferrari, který již trvá tolik let.
Toto je můj sedmý rok v roli oficiálního pilota, ale o tom ve voze nepřemýšlím ani vteřinu. Ferrari je pro mě něčím zvláštním. Je pravda, že když jsem například letos poprvé spatřil obnovenou kancelář Enza Ferrariho v muzeu v Maranellu, zmocnil se mě zvláštní pocit, i když jsem součástí této rodiny již přes 10 let."
Ferrari v Barceloně příliš nezářilo, navíc se vydalo jiným směrem v oblasti výfuků(foto: Scuderia Ferrari)
Na tiskové konferenci samozřejmě padlo mnoho otázek k aktuální ne příliš uspokojivé formě Ferrari, kterou předvádělo v předsezónních testech: "Pravdou je, že každým rokem testujeme méně, takže je obtížnější pochopit, jak se situace mezi různými týmy vyvíjí.
Minulý rok nám to v testech šlo velmi dobře a pak jsme dorazili do Melbourne a zjistili jsme, že ztrácíme sekundu na čelo. Nedokážu zakrýt fakt, že nejsme 100% spokojeni s tím, co jsme předvedli během těch tří testů ve Španělsku, a byl bych radši, kdybychom byli rychlejší.
Máme zcela nové auto a musíme se s ním stále učit a dostávat z něho plný potenciál. Mám velmi silný tým a spoustu důvěry v jejich schopnost rozvíjet to šasi během sezóny. Pravdou je, že skutečnou situaci odhalíme až v Austrálii, za stejných podmínek pro všechny: málo paliva v nádrži a nejměkčí pneumatiky na voze.
Určitě máme týmy, které se zdají být velmi silné, jako Red Bull, McLaren a Mercedes, Lotus se mi zdá také velmi rychlý. Pak je tam skupina, která je vyrovnanější a bude bojovat v rozmezí několika desetin: Sauber, Toro Rosso a Force India. Přesto stále věřím, že my budeme moci bojovat o pódium - to je jediná myšlenka, kterou nosím v hlavě. Na rozuzlení si ale budeme ještě několik dní muset počkat."
Se svým krajanem a dobrým kamarádem se letos již v paddocku setkávat nebude(foto: Williams F1 Team)
Massa odlétá do Melbourne v neděli, kde začne svou desátou sezónu - tentokrát již bez svého kamaráda Rubense Barrichella: "Mám velkou radost z toho, že se Rubens rozhodl pro nové dobrodružství v Indycar. Slyšel jsem, že byl smutný z toho, jak to šlo v jeho předchozím týmu, a jsem si jistý, že se mu v nové kariéře bude dařit. Budu mu fandit, on mi jistě taky bude držet palce v F1."
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.