Anthony Davidson míní, že nová akvizice týmu Lotus - Kimi Räikkönen - bude potřebovat určitý čas na to, než si na Formuli 1 opět zvykne. Jeho návrat do Formule 1 byl asi nejdiskutovanějším tématem během zimy.
A také 3 týdny před startem úvodní Grand Prix sezony vedou experti debaty o tom, jak si povede. Anthony Davidson patří k těm, kteří předpovídají 32 letému pilotovi těžký start do sezony. "Myslím, že bude mít problémy. Není jednoduché se po pauze vráti," říká Brit pro Crash.net. Vzpomíná přitom na svoje vlastní zkušenosti: "Když jsem v roce 2007 po dlouhé době, kdy jsem jenom testoval, odjel můj první závod, tak pro mě bylo velmi nezvyklé být náhle uprostřed závodního dění."
Davidson byl v letech 2000-2006 testovacím jezdcem týmu BAR/Honda, objevoval se i v pátečních trénincích. V roce 2002 odjel 2 závody za Minardi. V sezoně 2005 zaskočil za Takumu Satoa v Hondě a v roce 2007 se dočkal své kompletní sezony v F1 v týmu Super Aguri. Za tým Aguriho Suzukiho odjel Anthony 21 závodů (v roce 2008 ještě první 4 Grand Prix sezony).
Současný tovární jezdec Toyoty pro Le Mans a také MS vytrvalostních závodů při svých odhadech poukazuje také na návrat Michaela Schumachera: "Viděli jsme to také na příkladu Michaela Schumachera. Také on potřeboval čas, než si na prostředí opět zvykl. Také Kimi ho bude potřebovat."
"Rozdíl mezi vozem F1 a autem pro rally je velký. V F1 mluvíme o drobných detailech, jde o zlomky sekundy. Nebude to pro něj jednoduché. Navíc má za kolegu Romaina Grosjeana - muže, od kterého nikdo nic nečeká. Všichni si myslí, že bude Kimi hned od začátku rychlejší. Pokud ale Grosjean bude najednou před Kimim, pak to bude mít velmi složité."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.