Spolumajitel Lotusu Gerard Lopez přiznává, že na sklonku loňského roku pochyboval o tom, zda je Kimi Räikkönen připraven na návrat do Formule 1. Přesto zavolal přímo jemu, aby se přesvědčil o jeho zájmu.
Lotus přitom s finským pilotem jednal již v roce 2010, ale tehdy jednání po drobné mediální přestřelce selhala. Po dvou letech se však Räikkönen konečně vrací s týmem z Enstone do F1.
Jak neúspěch z roku 2010 vysvětluje Lopez? "Cítili jsme, že nebyl 100% připraven na to vzdát se rallye. Pokud by za těchto podmínek přišel k nám, důvodem by byly peníze," cituje jej Auto Motor und Sport.
O rok později však s Finem obnovili jednání: "Zavolal jsem přímo Kimimu. Bez managementu, aniž by někdo něco věděl. A získal jsem velmi rychle pocit, že Formule 1 je opět v popředí jeho zájmu," popisuje změnu Lopez.
Inženýři Lotusu si spolupráci a zpětnou vazbu nové finské posily zatím nedokážou vynachválit: "Kimi se na adresu auta vyjadřuje velmi jasně. Po 14 kolech měl nějaké výtky k řízení a dokázal přesně říct, o co jde."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.