Caterham F1 dnes oznámil, že v sezóně 2012 za ně bude po boku Heikkiho Kovalainena závodit Vitalij Petrov, který tak nahradí Jarna Trulliho.
Rus dnes navštívil továrnu Caterhamu v Hinghamu kvůli tvarování sedačky a první jízdou s vozem CT01 příští týden v Barceloně.
Nadšený Petrov uvádí: "Toto je pro mě velmi vzrušující den. Rád bych poděkoval Tonymu, Kamarudinovi Maranunovi a SM Nasrudinovi za to, že mi dali tuto šanci připojit se k týmu, který v F1 debutoval ve stejnou dobu jako já, a vyrostl z nováčka kvůli budoucí slávě do seriózní síly.
Vášeň a duch, který Tonyho a celý tým žene vpřed, jsou nakažlivé. Jsem velmi poctěn tím, že se k nim můžu přidat a sehrát svou roli k naplnění velké výzvy týmu před rokem 2012 i těmi následujícími.
Tvrdě jsem během zimy trénoval a jsem připravený naskočit zpět do kokpitu a dále pracovat. Z toho, co jsem už viděl, můžu říct, že naše nové auto je dalším krokem vpřed oproti roku 2011. Už se teď nemůžu dočkat, abych zažil, jaké to je vyjet znovu v Barceloně. Rád bych při využil této příležitosti a poděkoval také všem mým fanouškům a partnerům za jejich podporu a trpělivost."
Vitalij Petrov v barvách nového zaměstnavatele (foto: Caterham F1)
Co na to Trulli, který měl na letošní rok platnou smlouvu? "Chci využít této šance a poděkovat Tonymu, Kamarudinovi, SM Nasarudinovi, Riadovi, Mikovi a všem v týmu za dvě sezóny, které jsme společně prožili.
Povstali jsme z nuly a založili solidní F1 tým. Jsem hrdý na to, že jsem byl u toho. Chápu rozhodnutí, které tým učinil, a rád bych mu popřál vše nejlepší před následující sezónou."
Tony Fernandes objasňuje pozadí rozhodnutí vyměnit piloty před začátkem sezóny: "Jsme potěšeni tím, že můžeme Vitalije přivítat do našeho týmu a jsme velmi vzrušeni rolí, kterou budee hrát při pomoci dosáhnout nám další pokrok v roce 2012 a v mnoha následujících.
Když jsme se poprvé setkali, bylo jasné, že Vitalij sdílí naši vizi toho, jak si představujeme růst týmu. Jakožto první Rus v F1 nese naděje obrovského národa s lehkostí a svým talentem, zkušenostmi jednoho z našich současných soupeřů a hlubším poznáním, což bude hrát obrovskou roli v našem rozvoji při boji se zavedenými týmy před námi."
Týmovým kolegou Petrova bude Heikki Kovalainen, který s novým vozem už testoval v Jerezu(foto: Caterham F1)
"Chtěl bych také při této příležitosti poděkovat Jarnovi za absolutně stěžejní roli, kterou sehrál při formování a pokroku našeho týmu od doby, kdy se k nám v prosinci 2009 přidal. Jarno přitom věděl, že to bude velmi odlišné prostředí od toho, co zažíval dříve, a když jsme mu poskytli balík, který chtěl, absolutně zářil.
S tímto v mysli to nebylo jednoduché nahradit jej Vitalijem, ale učinili jsme ho kvůli tomu, abychom zajistili čerstvou hnací sílu v celém týmu a také s realistickým přihlédnutím k situaci na globálním ekonomickému trhu. Jarno má za volantem neuvěřitelný přirozený talent a jeho vítězný záznam a dlouhodobé působení ve sportu budou navždy svědectvím jeho talentu ve Formuli 1. Nyní však nastal čas otevřít novou kapitolu v příběhu našeho týmu a Vitalij je tou správnou osobností, která nám s tím pomůže.
Došli jsme s Jarnem k dohodě ukončit naše společné partnerství, ale vždy bude součástí naší rodiny. Nyní chceme co nejdříve začlenit do týmu Vitalije, a uděláme cokoliv budeme moci, abychom jej přivítali, dali mu auto, v němž může předvést své schopnosti, a udrželi tempo vývoje, které jsme během pouhých dvou let dosáhli při rozvoji prázdné továrny o čtyřech zaměstnancích do plně zavedeného týmu Formule 1," dodává Fernandes.
První rozhovor s Petrovem v továrně Caterhamu (v ruštině)
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.