Bývalý pilot Ferrari Mika Salo, jenž minulý týden navštívil testy v Jerezu, přiznal, že byl rozhodnutím Scuderie ponechat si Felipeho Massu i pro sezónu 2012 překvapen. Vyjadřuje se také na adresu jezdeckého dua McLarenu, Lotusu a Williamsu.
Salo, kterému Ferrari dalo v roce 1999 příležitost poté, co si Michael Schumacher zlomil nohu, uvádí, že Fernando Alonso je v nyní týmu "jasnou jedničkou. O jeho brazilském kolegovi pro televizi MTV3 prohlašuje: "Nemyslím si, že Massa po této sezóně zůstane. Byl jsem překvapený, když mu letos umožnili pokračovat."
McLaren má podle něj špičkové jezdce, což však v boji o titul nemusí být výhodou: "Pokud bude mít McLaren dobré auto, pak se budou jeho piloti vzájemně obírat o body - a k tomu u ostatních týmů docházet nebude. Na dráze je Hamilton nejrychlejší, ale v závodech si nepočíná vždy tak chytře jako Button."
Do F1 se po dvouleté přestávce letos vrací s Lotusem jeho krajan Kimi Räikkönen, jemuž věří: "Kimi by měl být mnohem rychlejší než Grosjean, který tam je pouze kvůli tomu, že je Boullier jeho manažerem."
Fernando Alonso s Felipem Massou v Dolomitech (foto: Scuderia Ferrari)
A od Williamsu, který restrukturalizoval svůj tým, ani letos žádné zázraky nečeká: "Senna měl minulý rok několik dobrých závodů, ke konci se však vytratil. Maldonado je trochu horká hlava, takže si nemyslím, že by je letos čekal dobrý rok. Pro Valtteriho Bottase by se letos mohla objevit dobrá příležitost nastoupit do závodu."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.