Bývalý pilot Ferrari Mika Salo, jenž minulý týden navštívil testy v Jerezu, přiznal, že byl rozhodnutím Scuderie ponechat si Felipeho Massu i pro sezónu 2012 překvapen. Vyjadřuje se také na adresu jezdeckého dua McLarenu, Lotusu a Williamsu.
Salo, kterému Ferrari dalo v roce 1999 příležitost poté, co si Michael Schumacher zlomil nohu, uvádí, že Fernando Alonso je v nyní týmu "jasnou jedničkou. O jeho brazilském kolegovi pro televizi MTV3 prohlašuje: "Nemyslím si, že Massa po této sezóně zůstane. Byl jsem překvapený, když mu letos umožnili pokračovat."
McLaren má podle něj špičkové jezdce, což však v boji o titul nemusí být výhodou: "Pokud bude mít McLaren dobré auto, pak se budou jeho piloti vzájemně obírat o body - a k tomu u ostatních týmů docházet nebude. Na dráze je Hamilton nejrychlejší, ale v závodech si nepočíná vždy tak chytře jako Button."
Do F1 se po dvouleté přestávce letos vrací s Lotusem jeho krajan Kimi Räikkönen, jemuž věří: "Kimi by měl být mnohem rychlejší než Grosjean, který tam je pouze kvůli tomu, že je Boullier jeho manažerem."
Fernando Alonso s Felipem Massou v Dolomitech (foto: Scuderia Ferrari)
A od Williamsu, který restrukturalizoval svůj tým, ani letos žádné zázraky nečeká: "Senna měl minulý rok několik dobrých závodů, ke konci se však vytratil. Maldonado je trochu horká hlava, takže si nemyslím, že by je letos čekal dobrý rok. Pro Valtteriho Bottase by se letos mohla objevit dobrá příležitost nastoupit do závodu."
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.