Jaime Alguersuari odhalil, že odmítl jednu nabídku na závodní sedačku pro rok 2012, protože věřil, že mu Red Bull zajistí budoucnost i nadále. Alguersuari a jeho bývalý kolega, Sebastien Buemi, byli z týmu vyhozeni ve prospěch mladíků Daniela Ricciarda a Jean-Erica Vergneho.
Podle slov Španěla byl přitom ujištěn Red Bullem, že si ho ponechají. "Slovní potvrzení jsem od týmu dostal během GP v Brazílii. Kvůli tomu jsem odmítl jednu velmi dobrou nabídku. 13. prosince mi poté Red Bull oznámil, že už se mnou v budoucnu nepočítají. Nechtěl jsem se s nimi ale soudit, protože jsem se necítil jako oběť. Ale řeknu k tomu svoje: Dotklo se mě to a nebylo to vůbec nutné," říká Jaime Alguersuari.
Momentálně již nejsou v F1 volná žádná místa, Jaime ale prý vyjednával s jedním z předních týmů, přitom ho prý vůbec nenapadlo, že by v F1 nebyl: "Za místo nikdy platit nebudu. V lednu jsem jednal s jedním z předních týmů, což mohlo být rozhodující pro moji budoucnost. Musím říci, že jsem byl opravdu vřele uvítán a tým ke mě choval velký respekt. Pochopitelně nemohu říci žádné bližší detaily."
"Vše, co mohu říci, je, že budu F1 plně oddaný v roce 2012. Moji poviností je být připraven v případě, že se naskytne nějaká příležitost. A to teď právě dělám." V době, kdy přišel o místo u Toro Rosso, tak bylo ještě volno u HRT nebo Williamsu. Mladík ale stáj z Grove vyloučil: "V dnešní době potřebují jezdce, který jim bude platit." Jezdec přitom jednal i s majitelem stáje HRT, Luisem Perezem-Salou.
"Oba jsme měli stejný pocit. Momentálně nemají auto pro mne, svůj odkaz si v F1 ve svém věku nemůžu udělat tím, že se budu snažit vylepšit auto, které bude pochopitelně na konci startovního roštu. HRT není možností pro mě. Nemohu stát pořád na konci roštu, Luis se mnou hned od začátku souhlasil."
"Pedro de la Rosa má dostatek kapacit na to, aby zvládl vylepšit takové auto a i tým. Možná mi to otevře novou příležitost v mé kariéře. Jsem přesvědčen, že tým, který teď stojí za HRT, dokáže v budoucnu zajistit a potavit konkurenceschopné auto," zakončil Alguersuari.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.