Jaime Alguersuari odhalil, že odmítl jednu nabídku na závodní sedačku pro rok 2012, protože věřil, že mu Red Bull zajistí budoucnost i nadále. Alguersuari a jeho bývalý kolega, Sebastien Buemi, byli z týmu vyhozeni ve prospěch mladíků Daniela Ricciarda a Jean-Erica Vergneho.
Podle slov Španěla byl přitom ujištěn Red Bullem, že si ho ponechají. "Slovní potvrzení jsem od týmu dostal během GP v Brazílii. Kvůli tomu jsem odmítl jednu velmi dobrou nabídku. 13. prosince mi poté Red Bull oznámil, že už se mnou v budoucnu nepočítají. Nechtěl jsem se s nimi ale soudit, protože jsem se necítil jako oběť. Ale řeknu k tomu svoje: Dotklo se mě to a nebylo to vůbec nutné," říká Jaime Alguersuari.
Momentálně již nejsou v F1 volná žádná místa, Jaime ale prý vyjednával s jedním z předních týmů, přitom ho prý vůbec nenapadlo, že by v F1 nebyl: "Za místo nikdy platit nebudu. V lednu jsem jednal s jedním z předních týmů, což mohlo být rozhodující pro moji budoucnost. Musím říci, že jsem byl opravdu vřele uvítán a tým ke mě choval velký respekt. Pochopitelně nemohu říci žádné bližší detaily."
"Vše, co mohu říci, je, že budu F1 plně oddaný v roce 2012. Moji poviností je být připraven v případě, že se naskytne nějaká příležitost. A to teď právě dělám." V době, kdy přišel o místo u Toro Rosso, tak bylo ještě volno u HRT nebo Williamsu. Mladík ale stáj z Grove vyloučil: "V dnešní době potřebují jezdce, který jim bude platit." Jezdec přitom jednal i s majitelem stáje HRT, Luisem Perezem-Salou.
"Oba jsme měli stejný pocit. Momentálně nemají auto pro mne, svůj odkaz si v F1 ve svém věku nemůžu udělat tím, že se budu snažit vylepšit auto, které bude pochopitelně na konci startovního roštu. HRT není možností pro mě. Nemohu stát pořád na konci roštu, Luis se mnou hned od začátku souhlasil."
"Pedro de la Rosa má dostatek kapacit na to, aby zvládl vylepšit takové auto a i tým. Možná mi to otevře novou příležitost v mé kariéře. Jsem přesvědčen, že tým, který teď stojí za HRT, dokáže v budoucnu zajistit a potavit konkurenceschopné auto," zakončil Alguersuari.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.