Jaime Alguersuari odhalil, že odmítl jednu nabídku na závodní sedačku pro rok 2012, protože věřil, že mu Red Bull zajistí budoucnost i nadále. Alguersuari a jeho bývalý kolega, Sebastien Buemi, byli z týmu vyhozeni ve prospěch mladíků Daniela Ricciarda a Jean-Erica Vergneho.
Podle slov Španěla byl přitom ujištěn Red Bullem, že si ho ponechají. "Slovní potvrzení jsem od týmu dostal během GP v Brazílii. Kvůli tomu jsem odmítl jednu velmi dobrou nabídku. 13. prosince mi poté Red Bull oznámil, že už se mnou v budoucnu nepočítají. Nechtěl jsem se s nimi ale soudit, protože jsem se necítil jako oběť. Ale řeknu k tomu svoje: Dotklo se mě to a nebylo to vůbec nutné," říká Jaime Alguersuari.
Momentálně již nejsou v F1 volná žádná místa, Jaime ale prý vyjednával s jedním z předních týmů, přitom ho prý vůbec nenapadlo, že by v F1 nebyl: "Za místo nikdy platit nebudu. V lednu jsem jednal s jedním z předních týmů, což mohlo být rozhodující pro moji budoucnost. Musím říci, že jsem byl opravdu vřele uvítán a tým ke mě choval velký respekt. Pochopitelně nemohu říci žádné bližší detaily."
"Vše, co mohu říci, je, že budu F1 plně oddaný v roce 2012. Moji poviností je být připraven v případě, že se naskytne nějaká příležitost. A to teď právě dělám." V době, kdy přišel o místo u Toro Rosso, tak bylo ještě volno u HRT nebo Williamsu. Mladík ale stáj z Grove vyloučil: "V dnešní době potřebují jezdce, který jim bude platit." Jezdec přitom jednal i s majitelem stáje HRT, Luisem Perezem-Salou.
"Oba jsme měli stejný pocit. Momentálně nemají auto pro mne, svůj odkaz si v F1 ve svém věku nemůžu udělat tím, že se budu snažit vylepšit auto, které bude pochopitelně na konci startovního roštu. HRT není možností pro mě. Nemohu stát pořád na konci roštu, Luis se mnou hned od začátku souhlasil."
"Pedro de la Rosa má dostatek kapacit na to, aby zvládl vylepšit takové auto a i tým. Možná mi to otevře novou příležitost v mé kariéře. Jsem přesvědčen, že tým, který teď stojí za HRT, dokáže v budoucnu zajistit a potavit konkurenceschopné auto," zakončil Alguersuari.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.