Kdo může za škaredé nosy, které se objevují na nových monopostech pro sezónu 2012? Podle technického delegáta FIA za neestetický vzhled mohou týmy.
Se schodem na nosech jsme se setkali nejprve u Caterhamu, pozorovat jej můžeme také u Force Indie, Ferrari a Lotusu. Zatím pouze McLaren má nižší nos, kde není patrný onen dramatický přechod mezi přední části nosu a jeho zbytkem.
FIA letos požadovala, aby špička nosu byla níže kvůli kolmým srážkám, při nichž tímto opatřením chtěla ochránit hlavy pilotů v kokpitu.
"Chtěli jsme snížit ochrannou buňku, abychom minimalizovali následky nárazu do boku jiného vozu. Někteří inženýři si však stěžovali, že by museli předělávat celá auta kvůli přizpůsobení prvků zavěšení. Proto jsme přišli s novým požadavkem na výšku, který se týkala nikoliv šasi, ale pouze nosu," vysvětluje Whiting pro Auto Motor und Sport.
Bývalý designér vozu F1 Gary Anderson pro Reuters uvedl: "Na prvním voze to kritizujete, když to ale vidíte na druhém či třetím, začínáte to tak nějak akceptovat.
Nos Force Indie VJM05 (foto: Sahara Force India)
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo na adresu nevzhledných nosů pro Sky Sport 24 nedávno řekl: "Je to škaredé, ale to hlavní je vyhrávat. Piloti chtějí, aby auto bylo rychlé, aniž by mysleli na to, jestli je hezké či škaredé."
A designér Ferrari Nikolas Tombazis dodal: "Nos? Není to příjemné, je to však velmi efektivní."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.