Kdo může za škaredé nosy, které se objevují na nových monopostech pro sezónu 2012? Podle technického delegáta FIA za neestetický vzhled mohou týmy.
Se schodem na nosech jsme se setkali nejprve u Caterhamu, pozorovat jej můžeme také u Force Indie, Ferrari a Lotusu. Zatím pouze McLaren má nižší nos, kde není patrný onen dramatický přechod mezi přední části nosu a jeho zbytkem.
FIA letos požadovala, aby špička nosu byla níže kvůli kolmým srážkám, při nichž tímto opatřením chtěla ochránit hlavy pilotů v kokpitu.
"Chtěli jsme snížit ochrannou buňku, abychom minimalizovali následky nárazu do boku jiného vozu. Někteří inženýři si však stěžovali, že by museli předělávat celá auta kvůli přizpůsobení prvků zavěšení. Proto jsme přišli s novým požadavkem na výšku, který se týkala nikoliv šasi, ale pouze nosu," vysvětluje Whiting pro Auto Motor und Sport.
Bývalý designér vozu F1 Gary Anderson pro Reuters uvedl: "Na prvním voze to kritizujete, když to ale vidíte na druhém či třetím, začínáte to tak nějak akceptovat.
Nos Force Indie VJM05 (foto: Sahara Force India)
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo na adresu nevzhledných nosů pro Sky Sport 24 nedávno řekl: "Je to škaredé, ale to hlavní je vyhrávat. Piloti chtějí, aby auto bylo rychlé, aniž by mysleli na to, jestli je hezké či škaredé."
A designér Ferrari Nikolas Tombazis dodal: "Nos? Není to příjemné, je to však velmi efektivní."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.