Šéf Pirelli Motorsport, Paul Hembery, očekává v letošním roce neobyčejně dobré závody. Podle něj se také můžeme těšit na velmi rychlý proces zvykání si na Formuli 1 ze strany Kimiho Räikkönena.
Díky návratu Kimiho Räikkönena do světa Grand Prix bude v závodním poli hned 6 mistrů světa, to je nejvíc v historii Formule 1. Kromě Kimiho Räikkönena, který se po 2 leté pauze vrací z MS v automobilových soutěžích do Formule 1, budou k vidění bývalí mistři světa Michael Schumacher, Fernando Alonso, Lewis Hamilton a Jenson Button, posledním z řady je úřadující mistr světa Sebastian Vettel.
Podle šéfa Pirelli je to dostatečným důvodem, abychom 18. března v Melbourne mohli sledovat start do "neobyčeně dobré sezony. Úroveň jezdců, kteří do závodů nastoupí, je velmi vysoká. Možná nejvyšší, co kdy v historii byla," míní Hembery.
"Když se nad tím zamyslíte, tak je ve startovním poli spousta velmi talentovaných jezdců, kteří titul ještě nezískali. To je další důvod pro skvělé závody."
Z řady mistrů světa je Kimi jediným, kdo ještě nezná nové pneumatiky od společnosti Pirelli. Během soukromých testů, které probíhaly minulý týden ve Valencii, musely být na dva roky starý vůz R30 namontovány pouze demonstrační gumy.
Hembery ale nepochybuje, že už od prvního testů s novým Lotusem E20 bude Kimi velmi rychlý a na pro něj nové obutí si velmi rychle zvykne. "Po testu jsem si vyslechl kometráře Kimiho. Oproti jiným jezdcům je v jiné situaci, ale patří k těm, kteří velmi vyčnívají ve svých schopnostech nad ostatní. Jsem přesvědčen, že bude učit velmi rychle."
Konkrétní informace, které Kimi po testu vypověděl, ale šéf Pirelli říci nemohl. "My jsme v testu nebyli vůbec aktivně zapojeni. Byla to soukromá akce Lotusu." Räikkönen odjel asi 700 kilometrů. O prvním a druhém dnu testů Kimiho jsme Vás informovali minulý týden.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.