Šéf Pirelli Motorsport, Paul Hembery, očekává v letošním roce neobyčejně dobré závody. Podle něj se také můžeme těšit na velmi rychlý proces zvykání si na Formuli 1 ze strany Kimiho Räikkönena.
Díky návratu Kimiho Räikkönena do světa Grand Prix bude v závodním poli hned 6 mistrů světa, to je nejvíc v historii Formule 1. Kromě Kimiho Räikkönena, který se po 2 leté pauze vrací z MS v automobilových soutěžích do Formule 1, budou k vidění bývalí mistři světa Michael Schumacher, Fernando Alonso, Lewis Hamilton a Jenson Button, posledním z řady je úřadující mistr světa Sebastian Vettel.
Podle šéfa Pirelli je to dostatečným důvodem, abychom 18. března v Melbourne mohli sledovat start do "neobyčeně dobré sezony. Úroveň jezdců, kteří do závodů nastoupí, je velmi vysoká. Možná nejvyšší, co kdy v historii byla," míní Hembery.
"Když se nad tím zamyslíte, tak je ve startovním poli spousta velmi talentovaných jezdců, kteří titul ještě nezískali. To je další důvod pro skvělé závody."
Z řady mistrů světa je Kimi jediným, kdo ještě nezná nové pneumatiky od společnosti Pirelli. Během soukromých testů, které probíhaly minulý týden ve Valencii, musely být na dva roky starý vůz R30 namontovány pouze demonstrační gumy.
Hembery ale nepochybuje, že už od prvního testů s novým Lotusem E20 bude Kimi velmi rychlý a na pro něj nové obutí si velmi rychle zvykne. "Po testu jsem si vyslechl kometráře Kimiho. Oproti jiným jezdcům je v jiné situaci, ale patří k těm, kteří velmi vyčnívají ve svých schopnostech nad ostatní. Jsem přesvědčen, že bude učit velmi rychle."
Konkrétní informace, které Kimi po testu vypověděl, ale šéf Pirelli říci nemohl. "My jsme v testu nebyli vůbec aktivně zapojeni. Byla to soukromá akce Lotusu." Räikkönen odjel asi 700 kilometrů. O prvním a druhém dnu testů Kimiho jsme Vás informovali minulý týden.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.