Vitalij Petrov, který je momentálně bez angažmá, tvrdí, že piloti F1 ocení agresivnější pneumatiky, které pro letošní sezonu bude dodávat opět italská firma Pirelli.
Rus, který poslední dva roky strávil v Renaultu (dnes Lotus), své místo stále hledá. Mohl by se stát i testovacím pilotem italského výrobce pneumatik, tomu ale chybí testovací vůz. Zatím komentuje nové pneumatiky, které představilo Pirelli. Na jejich odhalení byl také přítomen.
"Všichni to máme rádi, když během závodu nemáme jistotu, kdy se naplno projeví degradace a jak dlouho pneumatiky vydrží," říká Petrov. "Nikdo nechce odjet celý závod na jedné sadě.
Pro nás (piloty) je zajímavější jezdit pořád naplno, agresivně přes obrubníky a potýkat se s prokluzováním kol. Když vám kola proklouznou na pneumatikách Pirelli, je to známka opotřebení. Pak musíte hodně uvažovat o tom, co můžete a co už raději ne."
Letošní pneumatiky Pirelli P Zero pro suchou a Cinturato pro mokrou trať(Zdroj: Pirelli)
Podle Petrova nadcházející testy týmům umožní poznat naplno všechna specifika letošních pneumatik. Pirelli se prý znovu zaměřilo na to, aby bylo nutné hodně zastavovat v boxech.
"Ještě není jisté, jestli to tak bude, ale snaží se o to. Po testech budeme vědět, jaké jsou mezi směsmi rozdíly a kolik sekund na kolo to představuje. Testy budou velmi důležité."
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.