Kimi Räikkönen na začátku týdne testoval s dva roky starým vozem Renaultu. Vše proběhlo hladce a již se těší na závodění kolo na kolo, které mu chybělo. Přestože jeho cílem je zisk titulu, odhaduje, že bude bojovat uprostřed pole.
"Očekával jsem pocit vyšší rychlosti, než jsem měl. OK, Valencie není nejrychlejším okruhem, ale stále to bylo celkem normální," uvedl včera Kimi.
Přes zimu usilovně trénoval hlavně krční svalstvo, protože se nejvíce obával právě problému s ním: "Necítil jsem, že by mi tuhnul krk. Očekával jsem s ním více problémů, ale nemám žádné."
Předpokládá, že jej čeká průměrná sezóna. Podle něj je nepravděpodobné, že by byl v roce 2012 na špici: "Očekávám, že budu bojovat uprostřed pole. Ale nebude to drama. Nebude to odlišné od mého posledního roku u Ferrari."
Pro domácí Turun Sanomat řekl: "Cílem je samozřejmě titul. Je dobré to zkusit, ale nejsem posedlý tím, že musím vyhrát další šampionát." Byť s Lotusem podepsal na dva roky, příliš daleko do budoucnosti se nedívá: "Nemám žádné dlouhodobé plány. Uvidíme, jak to půjde s Lotusem."
Z Ferrari jej na konci sezóny 2009 vytlačil Fernando Alonso díky lukrativnímu sponzorovi Santanderu. Finský pilot však vůči němu necítí žádnou zášť: "Na nikoho se nezlobím."
Kimi s Renaultem R30 při testu ve Valencii (foto: Lotus Renault GP)
Za necelé dva týdny v Jerezu vyjede s novým vozem: "Obecně pokud máte z auta dobrý pocit hned na začátku, jste v sezóně obvykle konkurenceschopní. Závody se podle mě nebudou příliš lišit [od roku 2009]. Vettel byl již tehdy silný, nyní se však díky pohyblivému křídlu více předjíždí.
DRS či KERS jsem ještě nezkoušel, protože to bylo auto z roku 2010. Jedná se však pouze o jedno či dva tlačítka ke zmáčknutí navíc," nedělá si starosti Kimi.
"Snad budeme mít dobré auto, abychom mohli bojovat vpředu, bylo by to hezké, pokud ne, budeme se jej snažit zlepšit a dělat pokroky. Tým má vše potřebné k postavení dobrého vozu. Nic nám nechybí, takže není důvod, proč se domnívat, že bychom neměli mít dobré auto. Lidé si velmi přejí mít úspěšný rok. Atmosféra je skvělá, je to něco jako rodina, pro spolupráci to jsou velmi příjemní lidé. Zatím si to užívám."
Räikkönen na tým velmi dobře zapůsobil, párkrát jej pochválil i hlavní inženýr Alan Permane: "Sedl do auta a jezdil konzistentně, podle nás také rychle - byť to se těžko posuzuje, když na voze byli demonstrační pneumatiky Pirelli."
Kimi je u Lotusu zatím spokojený (foto: Lotus Renault GP)
Například jezdil s menším množstvím paliva, a když jsme mu pak natankovali hodně benzínu. Propočítali jsme, nakolik by se měl lišit čas na kolo. Hned prvním pokusem se do něj trefil velmi přesně, na desetinu sekundy. To bylo působivé. Nepoznal bych, že minulý rok nejezdil," dodal Permane pro magazín Autosportu.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.