Kimi Räikkönen na začátku týdne testoval s dva roky starým vozem Renaultu. Vše proběhlo hladce a již se těší na závodění kolo na kolo, které mu chybělo. Přestože jeho cílem je zisk titulu, odhaduje, že bude bojovat uprostřed pole.
"Očekával jsem pocit vyšší rychlosti, než jsem měl. OK, Valencie není nejrychlejším okruhem, ale stále to bylo celkem normální," uvedl včera Kimi.
Přes zimu usilovně trénoval hlavně krční svalstvo, protože se nejvíce obával právě problému s ním: "Necítil jsem, že by mi tuhnul krk. Očekával jsem s ním více problémů, ale nemám žádné."
Předpokládá, že jej čeká průměrná sezóna. Podle něj je nepravděpodobné, že by byl v roce 2012 na špici: "Očekávám, že budu bojovat uprostřed pole. Ale nebude to drama. Nebude to odlišné od mého posledního roku u Ferrari."
Pro domácí Turun Sanomat řekl: "Cílem je samozřejmě titul. Je dobré to zkusit, ale nejsem posedlý tím, že musím vyhrát další šampionát." Byť s Lotusem podepsal na dva roky, příliš daleko do budoucnosti se nedívá: "Nemám žádné dlouhodobé plány. Uvidíme, jak to půjde s Lotusem."
Z Ferrari jej na konci sezóny 2009 vytlačil Fernando Alonso díky lukrativnímu sponzorovi Santanderu. Finský pilot však vůči němu necítí žádnou zášť: "Na nikoho se nezlobím."
Kimi s Renaultem R30 při testu ve Valencii (foto: Lotus Renault GP)
Za necelé dva týdny v Jerezu vyjede s novým vozem: "Obecně pokud máte z auta dobrý pocit hned na začátku, jste v sezóně obvykle konkurenceschopní. Závody se podle mě nebudou příliš lišit [od roku 2009]. Vettel byl již tehdy silný, nyní se však díky pohyblivému křídlu více předjíždí.
DRS či KERS jsem ještě nezkoušel, protože to bylo auto z roku 2010. Jedná se však pouze o jedno či dva tlačítka ke zmáčknutí navíc," nedělá si starosti Kimi.
"Snad budeme mít dobré auto, abychom mohli bojovat vpředu, bylo by to hezké, pokud ne, budeme se jej snažit zlepšit a dělat pokroky. Tým má vše potřebné k postavení dobrého vozu. Nic nám nechybí, takže není důvod, proč se domnívat, že bychom neměli mít dobré auto. Lidé si velmi přejí mít úspěšný rok. Atmosféra je skvělá, je to něco jako rodina, pro spolupráci to jsou velmi příjemní lidé. Zatím si to užívám."
Räikkönen na tým velmi dobře zapůsobil, párkrát jej pochválil i hlavní inženýr Alan Permane: "Sedl do auta a jezdil konzistentně, podle nás také rychle - byť to se těžko posuzuje, když na voze byli demonstrační pneumatiky Pirelli."
Kimi je u Lotusu zatím spokojený (foto: Lotus Renault GP)
Například jezdil s menším množstvím paliva, a když jsme mu pak natankovali hodně benzínu. Propočítali jsme, nakolik by se měl lišit čas na kolo. Hned prvním pokusem se do něj trefil velmi přesně, na desetinu sekundy. To bylo působivé. Nepoznal bych, že minulý rok nejezdil," dodal Permane pro magazín Autosportu.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.