Kimi Raikkonen je po prvním soukromém testování s Lotusem ve Valencii velmi dobře naladěný. Včera ujel dalších 91 kol. Jaké má dojmy?
"Dnes to šlo dobře a celkově mi ty dva dny hodně pomohly. I když jsem jezdil s dva roky starým autem a na propagačních pneumatikách Pirelli, naučil jsem se pracovat s týmem a inženýry, což znamená, že se budu moci soustředit na nové auto, jakmile dorazíme do Jerezu k prvnímu oficiálnímu testování," uvedl včera Räikkönen pro Autosport.
"Bylo to skvělé znovu jezdit s monopostem F1 a z tohoto pohledu jsem velmi pozitivně naladěný," dodal finský pilot.
Co na jeho výkony druhý den říká šéfinženýr Lotusu Alan Permane? "Zažili jsme s Kimim ve Valencii další dobrý den. Ráno strávil prací na nastavení s předním a zadním odklonem. Odpoledne jsme jezdili s velmi malým množstvím paliva při simulacích kvalifikace se dvěma sadami pneumatik, poté jsme ujeli 27 kol s plnou nádrží."
Kimi v úterý ve Valencii (foto: Lotus Renault GP)
Jak jsme očekávali, Kimiho rychlost se od včerejška [pondělí] zlepšila a my jsme mohli nacvičit několik startů, zastávek v boxech a spojkových simulací. Dokonce jsme to mohli včas zakončit, protože jsme náš program zvládli s předstihem. Celkově to byly velmi produktivní a přínosné dva dny," dodává Permane.
Fotogalerii z dvoudenního testu Kimiho Räikkönena najdete zde, tapetu ve vysokém rozlišení zde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.