Jerome d'Ambrosio zůstává ve Formuli 1. V letošní sezóně bude působit jako třetí pilot týmu Lotus Renault GP.
Belgičana, který minulý rok závodil za Virgin po boku Tima Glocka, v kokpitu nahradil mladý Charles Pic. D'Ambrosio se tedy letos zúčastní všech velký cen a bude spolupracovat s Kimim Raikkonenem a Romainem Grosjeanem. Pokud někdo z nich nebude moci závodit, nastoupí místo nich.
"Je to skvělý pocit přidat se k Lotusu. Je to vzrušující krok v mé kariéře. Odjel jsem v F1 jako závodní pilot menšího týmu celou sezónu, naučil jsem se v něm o Formuli 1 hodně. Nyní mám příležitost pracovat s jedním z top týmů se skvělým potenciálem pro mou další kariéru. S mými závodními zkušenostmi mohu být cenným přínosem," hodnotí D'Ambrosio.
"Samozřejmě že bych rád závodil, ale za top tým. Být ve spojení s Lotusem by mělo být přínosnější, tak jsem se rozhodl. Nemohl jsem si dovolit tuto příležitost zmeškat. Má touha získat v budoucnu zpět závodní sedačku mě motivuje, abych ve svém novém působišti odváděl co nejlepší práci," vysvětluje Belgičan.
Jerome během Velké ceny Itálie (foto: Marussia Virgin Racing)
Jeho nový šéf Eric Boullier dodává: "Mít vysoce motivovaného, svěžího a talentovaného třetího pilota, který závodil v celé sezóně 2011 je pro nás velmi přínosné. V Jeromovi máme někoho, o němž víme, že do týmu zapadne užitečným způsobem.
Jakožto rezervní pilot na nás v roce 2010 udělal dojem a na konci roku se velmi dobře předvedl v testu nováčků. Ve své první sezóně podával na nováčka velmi silné výkony. Těším se na opětovnou spolupráci s Jeromem a myslím si, že je perfektním doplněním naší jezdecké síly."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.