Jerome d'Ambrosio zůstává ve Formuli 1. V letošní sezóně bude působit jako třetí pilot týmu Lotus Renault GP.
Belgičana, který minulý rok závodil za Virgin po boku Tima Glocka, v kokpitu nahradil mladý Charles Pic. D'Ambrosio se tedy letos zúčastní všech velký cen a bude spolupracovat s Kimim Raikkonenem a Romainem Grosjeanem. Pokud někdo z nich nebude moci závodit, nastoupí místo nich.
"Je to skvělý pocit přidat se k Lotusu. Je to vzrušující krok v mé kariéře. Odjel jsem v F1 jako závodní pilot menšího týmu celou sezónu, naučil jsem se v něm o Formuli 1 hodně. Nyní mám příležitost pracovat s jedním z top týmů se skvělým potenciálem pro mou další kariéru. S mými závodními zkušenostmi mohu být cenným přínosem," hodnotí D'Ambrosio.
"Samozřejmě že bych rád závodil, ale za top tým. Být ve spojení s Lotusem by mělo být přínosnější, tak jsem se rozhodl. Nemohl jsem si dovolit tuto příležitost zmeškat. Má touha získat v budoucnu zpět závodní sedačku mě motivuje, abych ve svém novém působišti odváděl co nejlepší práci," vysvětluje Belgičan.
Jerome během Velké ceny Itálie (foto: Marussia Virgin Racing)
Jeho nový šéf Eric Boullier dodává: "Mít vysoce motivovaného, svěžího a talentovaného třetího pilota, který závodil v celé sezóně 2011 je pro nás velmi přínosné. V Jeromovi máme někoho, o němž víme, že do týmu zapadne užitečným způsobem.
Jakožto rezervní pilot na nás v roce 2010 udělal dojem a na konci roku se velmi dobře předvedl v testu nováčků. Ve své první sezóně podával na nováčka velmi silné výkony. Těším se na opětovnou spolupráci s Jeromem a myslím si, že je perfektním doplněním naší jezdecké síly."
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.