Jerome d'Ambrosio zůstává ve Formuli 1. V letošní sezóně bude působit jako třetí pilot týmu Lotus Renault GP.
Belgičana, který minulý rok závodil za Virgin po boku Tima Glocka, v kokpitu nahradil mladý Charles Pic. D'Ambrosio se tedy letos zúčastní všech velký cen a bude spolupracovat s Kimim Raikkonenem a Romainem Grosjeanem. Pokud někdo z nich nebude moci závodit, nastoupí místo nich.
"Je to skvělý pocit přidat se k Lotusu. Je to vzrušující krok v mé kariéře. Odjel jsem v F1 jako závodní pilot menšího týmu celou sezónu, naučil jsem se v něm o Formuli 1 hodně. Nyní mám příležitost pracovat s jedním z top týmů se skvělým potenciálem pro mou další kariéru. S mými závodními zkušenostmi mohu být cenným přínosem," hodnotí D'Ambrosio.
"Samozřejmě že bych rád závodil, ale za top tým. Být ve spojení s Lotusem by mělo být přínosnější, tak jsem se rozhodl. Nemohl jsem si dovolit tuto příležitost zmeškat. Má touha získat v budoucnu zpět závodní sedačku mě motivuje, abych ve svém novém působišti odváděl co nejlepší práci," vysvětluje Belgičan.
Jerome během Velké ceny Itálie (foto: Marussia Virgin Racing)
Jeho nový šéf Eric Boullier dodává: "Mít vysoce motivovaného, svěžího a talentovaného třetího pilota, který závodil v celé sezóně 2011 je pro nás velmi přínosné. V Jeromovi máme někoho, o němž víme, že do týmu zapadne užitečným způsobem.
Jakožto rezervní pilot na nás v roce 2010 udělal dojem a na konci roku se velmi dobře předvedl v testu nováčků. Ve své první sezóně podával na nováčka velmi silné výkony. Těším se na opětovnou spolupráci s Jeromem a myslím si, že je perfektním doplněním naší jezdecké síly."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.