Jerome d'Ambrosio zůstává ve Formuli 1. V letošní sezóně bude působit jako třetí pilot týmu Lotus Renault GP.
Belgičana, který minulý rok závodil za Virgin po boku Tima Glocka, v kokpitu nahradil mladý Charles Pic. D'Ambrosio se tedy letos zúčastní všech velký cen a bude spolupracovat s Kimim Raikkonenem a Romainem Grosjeanem. Pokud někdo z nich nebude moci závodit, nastoupí místo nich.
"Je to skvělý pocit přidat se k Lotusu. Je to vzrušující krok v mé kariéře. Odjel jsem v F1 jako závodní pilot menšího týmu celou sezónu, naučil jsem se v něm o Formuli 1 hodně. Nyní mám příležitost pracovat s jedním z top týmů se skvělým potenciálem pro mou další kariéru. S mými závodními zkušenostmi mohu být cenným přínosem," hodnotí D'Ambrosio.
"Samozřejmě že bych rád závodil, ale za top tým. Být ve spojení s Lotusem by mělo být přínosnější, tak jsem se rozhodl. Nemohl jsem si dovolit tuto příležitost zmeškat. Má touha získat v budoucnu zpět závodní sedačku mě motivuje, abych ve svém novém působišti odváděl co nejlepší práci," vysvětluje Belgičan.
Jerome během Velké ceny Itálie (foto: Marussia Virgin Racing)
Jeho nový šéf Eric Boullier dodává: "Mít vysoce motivovaného, svěžího a talentovaného třetího pilota, který závodil v celé sezóně 2011 je pro nás velmi přínosné. V Jeromovi máme někoho, o němž víme, že do týmu zapadne užitečným způsobem.
Jakožto rezervní pilot na nás v roce 2010 udělal dojem a na konci roku se velmi dobře předvedl v testu nováčků. Ve své první sezóně podával na nováčka velmi silné výkony. Těším se na opětovnou spolupráci s Jeromem a myslím si, že je perfektním doplněním naší jezdecké síly."
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.