Šéfinženýr Lotusu Alan Permane prohlásil, že Kimi Räikkönen již první den prokázal své kvality. Nevidí důvod, proč by neměl být již v této sezóně úspěšný.
Lotus žádné časy nezveřejnil, jelikož by ani neměly vzhledem k použití pouze propagačních pneumatik Pirelli a staršího vozu žádnou vypovídací hodnotu. Podle Permana však Kimi své kvality již první den prokázal.
"Od prvního výjezdu byl celkem rychlý. Je velmi těžké odhadnout, jak by na tom měl být, ale od počátku jezdil poměrně rychle. Během celého dne již o moc nezrychlil," uvádí Permane pro Autosport. "Nevidím žádný důvod, proč by neměl stíhat - bylo poznat, že je velmi, velmi zkušeným pilotem. Bylo naprosto jasné, že pracujeme s bývalým mistrem světa. Byl to dobrý den."
Permane zároveň dodává, že nechápe, proč ma Räikkönen pověst nekomunikativního člověka, jelikož v Lotusu se tak zatím neprojevuje: "Zřejmě má dvě tváře - jednu pro média. Je úplně normální. Rád si sedl a hovořil o autě tak dlouho, jak jen to bylo zapotřebí. Je velmi otevřený."
Kimi včera ve Valencii (foto: Lotus Renault GP)
Kimi včera ujel na zvláštních trvanlivých pneumatikách Pirelli přes 300 km. Pro dnešní den, kdy bude pokračovat, má k dispozici čtyři sady a očekává se, že ujede ještě větší vzdálenost než včera. Lotus pro něj připravil bohatší program: krom delších jízd jej čeká také testování s menším množstvím paliva.
"Pojedeme s větším i menším množstvím paliva. Dojde také na více změn v nastavení, jelikož jsme jezdili jen se základním. Čekají nás také procedurální věci, jako jsou starty, které se budou trochu lišit od toho, co zažíval ve Ferrari - jen aby se do toho dostal, než bude jezdit s novým autem," vysvětluje Permane.
Vzhledem k tomu, že Kimi Formuli 1 opustil před zákazem dotankování během závodů, zkušenost s různými množstvími paliva pro něj bude klíčová: "Nejedná se o tradiční test, je to spíše o tom udělat to, co si přeje, a pomoci mu opět se do toho dostat."
Kimi na okruhu Ricarda Torma ve Valencii (foto: Lotus Renault GP)
"Sepsali jsme plán jízd a docela jsme se ho drželi. Ale Kimimu jsem ráno řekl, že ten test je opravdu pro něj a že pokud chce dělat něco jiného, je to v pořádku, ať nám dá vědět.
Ale šel do toho dle plánu. Udělali jsme jen několik drobných změn v nastavení a jezdili s velkým množstvím paliva, protože na to v před zákazem tankování F1 nebyl zvyklý. Takže jsme mu dali pocítit, jaké to je jezdit se 150 kg paliva, což se ve výsledném čase na kolo liší čtyřmi či pěti sekundami.
Plán je pro úterý víceméně stejný. Samozřejmě se do toho s přibývajícími koly dostáváte s tím, jak lépe poznáváte auto a pneumatiky," dodává inženýr Renaultu.
Fotogalerii z pondělního testování najdete zde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.