Šéfinženýr Lotusu Alan Permane prohlásil, že Kimi Räikkönen již první den prokázal své kvality. Nevidí důvod, proč by neměl být již v této sezóně úspěšný.
Lotus žádné časy nezveřejnil, jelikož by ani neměly vzhledem k použití pouze propagačních pneumatik Pirelli a staršího vozu žádnou vypovídací hodnotu. Podle Permana však Kimi své kvality již první den prokázal.
"Od prvního výjezdu byl celkem rychlý. Je velmi těžké odhadnout, jak by na tom měl být, ale od počátku jezdil poměrně rychle. Během celého dne již o moc nezrychlil," uvádí Permane pro Autosport. "Nevidím žádný důvod, proč by neměl stíhat - bylo poznat, že je velmi, velmi zkušeným pilotem. Bylo naprosto jasné, že pracujeme s bývalým mistrem světa. Byl to dobrý den."
Permane zároveň dodává, že nechápe, proč ma Räikkönen pověst nekomunikativního člověka, jelikož v Lotusu se tak zatím neprojevuje: "Zřejmě má dvě tváře - jednu pro média. Je úplně normální. Rád si sedl a hovořil o autě tak dlouho, jak jen to bylo zapotřebí. Je velmi otevřený."
Kimi včera ve Valencii (foto: Lotus Renault GP)
Kimi včera ujel na zvláštních trvanlivých pneumatikách Pirelli přes 300 km. Pro dnešní den, kdy bude pokračovat, má k dispozici čtyři sady a očekává se, že ujede ještě větší vzdálenost než včera. Lotus pro něj připravil bohatší program: krom delších jízd jej čeká také testování s menším množstvím paliva.
"Pojedeme s větším i menším množstvím paliva. Dojde také na více změn v nastavení, jelikož jsme jezdili jen se základním. Čekají nás také procedurální věci, jako jsou starty, které se budou trochu lišit od toho, co zažíval ve Ferrari - jen aby se do toho dostal, než bude jezdit s novým autem," vysvětluje Permane.
Vzhledem k tomu, že Kimi Formuli 1 opustil před zákazem dotankování během závodů, zkušenost s různými množstvími paliva pro něj bude klíčová: "Nejedná se o tradiční test, je to spíše o tom udělat to, co si přeje, a pomoci mu opět se do toho dostat."
Kimi na okruhu Ricarda Torma ve Valencii (foto: Lotus Renault GP)
"Sepsali jsme plán jízd a docela jsme se ho drželi. Ale Kimimu jsem ráno řekl, že ten test je opravdu pro něj a že pokud chce dělat něco jiného, je to v pořádku, ať nám dá vědět.
Ale šel do toho dle plánu. Udělali jsme jen několik drobných změn v nastavení a jezdili s velkým množstvím paliva, protože na to v před zákazem tankování F1 nebyl zvyklý. Takže jsme mu dali pocítit, jaké to je jezdit se 150 kg paliva, což se ve výsledném čase na kolo liší čtyřmi či pěti sekundami.
Plán je pro úterý víceméně stejný. Samozřejmě se do toho s přibývajícími koly dostáváte s tím, jak lépe poznáváte auto a pneumatiky," dodává inženýr Renaultu.
Fotogalerii z pondělního testování najdete zde.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.