Kimi Räikkönen se po více než dvou letech znovu vrací za volant vozu F1. Dnes ve Valencii testuje s týmem Lotus Renault GP.
Fin dorazil v 8.30 hod na okruh a v 9 hod vyjel ke svému instalačnímu kolu s Renaultem R30 bez F-kanálu, ale s propagačními pneumatikami Pirelli, jejichž vlastnosti se liší od těch využívaných během závodních víkendů (jsou tvrdší a trvanlivější).
Dvoudenní test mu má pomoci znovu se sžít s monopostem Formule 1. Nový vůz si však vyzkouší až za dva týdny v Jerezu - 7. února.
Týmy totiž nesmí soukromě testovat se současnou technikou. Využívat mohou dva roky staré auta, což R30 z roku 2010 splňuje. Räikkönen naposledy jezdil na sklonku sezóny 2009 s Ferrari, největší změnou podle něj budou pneumatiky, hlavu si s tím však neláme.
"Nemyslím si, že bych přišel o něco ze své rychlosti. Nejnáročnější bude zvládnout pneumatiky, ale ve skutečnosti mi to starosti nedělá," uvedl před časem na internetových stránkách týmu.
Fotogalerie z dnešního testu ve Valencii:
Kimi s inženýrem Lotusu před prvním výjezdem
Nová přilba
Poslední úpravy
Ve voze, chybí už jen pneumatiky
Jde se na věc
Kimi už opět létá, za rekordem zatím zaostává o 8 vteřin
V garáži po prvním stintu
Další pokus
Pohoda o přestávce
Odpolední jízda
Pro dnešek stačí
Závěrečný pohled do kokpitu
A ještě si trochu užít španělské slunce
Na slovíčko přišel i šéf závodního týmu Eric Boullier
Další snímky najdete níže.
© foto: Lotus Renault GP
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.