Kimi Räikkönen se po více než dvou letech znovu vrací za volant vozu F1. Dnes ve Valencii testuje s týmem Lotus Renault GP.
Fin dorazil v 8.30 hod na okruh a v 9 hod vyjel ke svému instalačnímu kolu s Renaultem R30 bez F-kanálu, ale s propagačními pneumatikami Pirelli, jejichž vlastnosti se liší od těch využívaných během závodních víkendů (jsou tvrdší a trvanlivější).
Dvoudenní test mu má pomoci znovu se sžít s monopostem Formule 1. Nový vůz si však vyzkouší až za dva týdny v Jerezu - 7. února.
Týmy totiž nesmí soukromě testovat se současnou technikou. Využívat mohou dva roky staré auta, což R30 z roku 2010 splňuje. Räikkönen naposledy jezdil na sklonku sezóny 2009 s Ferrari, největší změnou podle něj budou pneumatiky, hlavu si s tím však neláme.
"Nemyslím si, že bych přišel o něco ze své rychlosti. Nejnáročnější bude zvládnout pneumatiky, ale ve skutečnosti mi to starosti nedělá," uvedl před časem na internetových stránkách týmu.
Fotogalerie z dnešního testu ve Valencii:
Kimi s inženýrem Lotusu před prvním výjezdem
Nová přilba
Poslední úpravy
Ve voze, chybí už jen pneumatiky
Jde se na věc
Kimi už opět létá, za rekordem zatím zaostává o 8 vteřin
V garáži po prvním stintu
Další pokus
Pohoda o přestávce
Odpolední jízda
Pro dnešek stačí
Závěrečný pohled do kokpitu
A ještě si trochu užít španělské slunce
Na slovíčko přišel i šéf závodního týmu Eric Boullier
Další snímky najdete níže.
© foto: Lotus Renault GP
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.