Felipe Massa, který se momentálně se svým týmem rekreuje v Dolomitech, věří, že se v letošní sezóně vrátí ke své vrcholné formě, kdy vyhrával závody.
"Samozřejmě že to bude extrémně důležitý rok, platí to pro mě, ale také pro všechny zde. Tato sezóna, v níž chceme dokázat více, bude pro mě extrémně důležitou, protože toho chci určitě udělat více, než v roce 2011 a 2010," cituje Massu Autosport.
"Chci být konkurenceschopný. Chci mít sezónu, v níž nebudu mít smůlu, jako tomu bylo v té minulé, kdy jsem často startoval v závodu a v jeho cíli jsem měl méně bodů, než jsem si zasloužil.
Mám spoustu motivace, čeká mě hodně ježdění. Co se týče mé osoby, jsem pozitivní, a to je to, co si přeji. Samozřejmě že jsem vždy pod tlakem, to je pravda. Při jízdě za tým, jako je Ferrari, budete vždy pod tlakem.
Je ale lepší, když jste pod tlakem, abyste vyhráli šampionát, než když musíte bojovat o první místo na roštu. Já chci být co nejkonkurenceschopnější, vyhrát co nejvíce závodů a bojovat o šampionát, tak jako jsem to dělal mnohokrát v minulosti," popisuje Brazilec.
Massa v Dolomitech (foto: Scuderia Ferrari)
Od nového vozu Ferrari očekává, že bude více vyhovovat jeho stylu. Pokud tomu tak bude, nevidí důvody, proč by během sezóny 2012 nemohl bojovat s Fernandem Alonsem: "Ano, absolutně ano. Jsem o tom přesvědčený.
Na okruzích, kde nedocházelo k velké degradaci pneumatik, byl rozdíl dán zejména mým jízdním stylem. Takže s vozem, který jsme měli mnoho let a který je konkurenceschopný, tento rozdíl neexistuje. Jsem si jistý, že proti Fernandovi můžu bojovat a nejen dosahovat stejného času, i zajíždět rychlejší časy než on, tedy být ještě rychlejší.
Massa se chce zlepšit ne pouze kvůli prodloužení smlouvy s Ferrari, ale kvůli tomu, aby mohl bojovat rovnou o titul: "Myslím na šampionát. Musíte mít samozřejmě konkurenceschopné auto hned od počátku. Pokud v pěti či šesti závodech nedosáhnete takové výsledky, jaké byste chtěli, pak je těžké se z toho dostat."
"Když hovořím o sobě, start sezóny, první část šampionátu bude proti té druhé pro mou budoucnost určitě důležitá. To ale není žádnou novinkou." Na dotaz, zda někdy přemýšlel o odchodu z Ferrari, když se objevily pochyby ohledně jeho budoucnosti, Felipe odpovídá: "Ne. Nejprve se chci vrátit k vítězstvím v závodech, to je pro mě nejdůležitější."
Včerejší slalom na sjezdovce v Madonně di Campiglio s Ferrari FF (foto: Scuderia Ferrari)
"Chci vyhrávat závody a být tak rychlý, jak jsem vždy býval. Pokud jste v týmu spokojení, pak je tým spokojený s vámi. Nevidím důvod, proč byste měli přestupovat, ale pokud nevyšlo by něco z toho, o čem jsem před chvíli mluvil, pak by určitě bylo důležité, abyste pracovali tam, kde jste šťastní. To je to nejdůležitější, takže uvidíme, co se všechno přihodí," dodává Massa.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.