Felipe Massa, který se momentálně se svým týmem rekreuje v Dolomitech, věří, že se v letošní sezóně vrátí ke své vrcholné formě, kdy vyhrával závody.
"Samozřejmě že to bude extrémně důležitý rok, platí to pro mě, ale také pro všechny zde. Tato sezóna, v níž chceme dokázat více, bude pro mě extrémně důležitou, protože toho chci určitě udělat více, než v roce 2011 a 2010," cituje Massu Autosport.
"Chci být konkurenceschopný. Chci mít sezónu, v níž nebudu mít smůlu, jako tomu bylo v té minulé, kdy jsem často startoval v závodu a v jeho cíli jsem měl méně bodů, než jsem si zasloužil.
Mám spoustu motivace, čeká mě hodně ježdění. Co se týče mé osoby, jsem pozitivní, a to je to, co si přeji. Samozřejmě že jsem vždy pod tlakem, to je pravda. Při jízdě za tým, jako je Ferrari, budete vždy pod tlakem.
Je ale lepší, když jste pod tlakem, abyste vyhráli šampionát, než když musíte bojovat o první místo na roštu. Já chci být co nejkonkurenceschopnější, vyhrát co nejvíce závodů a bojovat o šampionát, tak jako jsem to dělal mnohokrát v minulosti," popisuje Brazilec.
Massa v Dolomitech (foto: Scuderia Ferrari)
Od nového vozu Ferrari očekává, že bude více vyhovovat jeho stylu. Pokud tomu tak bude, nevidí důvody, proč by během sezóny 2012 nemohl bojovat s Fernandem Alonsem: "Ano, absolutně ano. Jsem o tom přesvědčený.
Na okruzích, kde nedocházelo k velké degradaci pneumatik, byl rozdíl dán zejména mým jízdním stylem. Takže s vozem, který jsme měli mnoho let a který je konkurenceschopný, tento rozdíl neexistuje. Jsem si jistý, že proti Fernandovi můžu bojovat a nejen dosahovat stejného času, i zajíždět rychlejší časy než on, tedy být ještě rychlejší.
Massa se chce zlepšit ne pouze kvůli prodloužení smlouvy s Ferrari, ale kvůli tomu, aby mohl bojovat rovnou o titul: "Myslím na šampionát. Musíte mít samozřejmě konkurenceschopné auto hned od počátku. Pokud v pěti či šesti závodech nedosáhnete takové výsledky, jaké byste chtěli, pak je těžké se z toho dostat."
"Když hovořím o sobě, start sezóny, první část šampionátu bude proti té druhé pro mou budoucnost určitě důležitá. To ale není žádnou novinkou." Na dotaz, zda někdy přemýšlel o odchodu z Ferrari, když se objevily pochyby ohledně jeho budoucnosti, Felipe odpovídá: "Ne. Nejprve se chci vrátit k vítězstvím v závodech, to je pro mě nejdůležitější."
Včerejší slalom na sjezdovce v Madonně di Campiglio s Ferrari FF (foto: Scuderia Ferrari)
"Chci vyhrávat závody a být tak rychlý, jak jsem vždy býval. Pokud jste v týmu spokojení, pak je tým spokojený s vámi. Nevidím důvod, proč byste měli přestupovat, ale pokud nevyšlo by něco z toho, o čem jsem před chvíli mluvil, pak by určitě bylo důležité, abyste pracovali tam, kde jste šťastní. To je to nejdůležitější, takže uvidíme, co se všechno přihodí," dodává Massa.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.