Felipe Massa, který se momentálně se svým týmem rekreuje v Dolomitech, věří, že se v letošní sezóně vrátí ke své vrcholné formě, kdy vyhrával závody.
"Samozřejmě že to bude extrémně důležitý rok, platí to pro mě, ale také pro všechny zde. Tato sezóna, v níž chceme dokázat více, bude pro mě extrémně důležitou, protože toho chci určitě udělat více, než v roce 2011 a 2010," cituje Massu Autosport.
"Chci být konkurenceschopný. Chci mít sezónu, v níž nebudu mít smůlu, jako tomu bylo v té minulé, kdy jsem často startoval v závodu a v jeho cíli jsem měl méně bodů, než jsem si zasloužil.
Mám spoustu motivace, čeká mě hodně ježdění. Co se týče mé osoby, jsem pozitivní, a to je to, co si přeji. Samozřejmě že jsem vždy pod tlakem, to je pravda. Při jízdě za tým, jako je Ferrari, budete vždy pod tlakem.
Je ale lepší, když jste pod tlakem, abyste vyhráli šampionát, než když musíte bojovat o první místo na roštu. Já chci být co nejkonkurenceschopnější, vyhrát co nejvíce závodů a bojovat o šampionát, tak jako jsem to dělal mnohokrát v minulosti," popisuje Brazilec.
Massa v Dolomitech (foto: Scuderia Ferrari)
Od nového vozu Ferrari očekává, že bude více vyhovovat jeho stylu. Pokud tomu tak bude, nevidí důvody, proč by během sezóny 2012 nemohl bojovat s Fernandem Alonsem: "Ano, absolutně ano. Jsem o tom přesvědčený.
Na okruzích, kde nedocházelo k velké degradaci pneumatik, byl rozdíl dán zejména mým jízdním stylem. Takže s vozem, který jsme měli mnoho let a který je konkurenceschopný, tento rozdíl neexistuje. Jsem si jistý, že proti Fernandovi můžu bojovat a nejen dosahovat stejného času, i zajíždět rychlejší časy než on, tedy být ještě rychlejší.
Massa se chce zlepšit ne pouze kvůli prodloužení smlouvy s Ferrari, ale kvůli tomu, aby mohl bojovat rovnou o titul: "Myslím na šampionát. Musíte mít samozřejmě konkurenceschopné auto hned od počátku. Pokud v pěti či šesti závodech nedosáhnete takové výsledky, jaké byste chtěli, pak je těžké se z toho dostat."
"Když hovořím o sobě, start sezóny, první část šampionátu bude proti té druhé pro mou budoucnost určitě důležitá. To ale není žádnou novinkou." Na dotaz, zda někdy přemýšlel o odchodu z Ferrari, když se objevily pochyby ohledně jeho budoucnosti, Felipe odpovídá: "Ne. Nejprve se chci vrátit k vítězstvím v závodech, to je pro mě nejdůležitější."
Včerejší slalom na sjezdovce v Madonně di Campiglio s Ferrari FF (foto: Scuderia Ferrari)
"Chci vyhrávat závody a být tak rychlý, jak jsem vždy býval. Pokud jste v týmu spokojení, pak je tým spokojený s vámi. Nevidím důvod, proč byste měli přestupovat, ale pokud nevyšlo by něco z toho, o čem jsem před chvíli mluvil, pak by určitě bylo důležité, abyste pracovali tam, kde jste šťastní. To je to nejdůležitější, takže uvidíme, co se všechno přihodí," dodává Massa.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.