Šéf společnosti PURE, Craig Pollock, neustále počítá se svým projektem na výstavbu motorů pro F1 podle nových pravidel. Snaží se již poohlížet po potencionálních partnerech.
Craig Pollock, bývalý manažer Jacquese Villeneuva a šéf týmu BAR, plánuje na sezonu 2014 návrat do F1. Chtěl by do F1 přijít se svým projektem na stavbu nezávislých motorů. Postavil by se tak vedle Ferrari, Mercedesu a Renaultu (s Cosworthem Pollock již nepočítá).
PURE by měl začít s érou motorů V6 - tedy od roku 2014. "Jsem přesvědčen, že v roce 2014 budeme mít v F1 čtyři výrobce motorů. Jsou to Renault, Ferrari, Mercedes a PURE," řekl Pollock pro Speedweek. Pollock svůj záměr již měl diskutovat s bosem F1 Berniem Ecclestonem.
Vývojová fáze pro jeho V6 turbomotor je již uzavřená. Teď by měl bývalý šéf motorů u Ferrari, Gilles Simon, pracovat na sladění motoru s regulemi roku 2014 a připojení turba na přední stranu motorového bloku. Nejpozději v červenci 2012 by měl motor běžet na testovací stolici. "Jsme šest měsíců před naším původním plánem."
Nějakého investora nebo zákazníka však PURE zatím nepředstavil. Nejen z tohoto důvodu by si Pollock chtěl v dohledné době nechat vypracovat nezávislou zprávu expertů, která by měla obsahovat potenciální seznam možných partnerů na vstup do F1 v roce 2014. Vývojářů motorů Simon by se pro Pollocka mohl stát esem v rukávu. "Nazapomínejte, že Gilles Simon pro Ferrari vývíjel KERS, který je nejlepším v padoku," uzavřel šéf společnosti PURE pro německý motorsport-total.com.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.