Organizátoři Velké ceny Evropy, která se jezdí na poměrně nudném městském okruhu ve Valencii, hodlají kvůli ekonomické krizi požádat Bernieho Ecclestona o poskytnutí slevy za pořádání závodu.
"Pochopili jsme, že už dále nezle pořádat větší akce jako doposud," citují viceprezidenta vlády Josého Císcara agentury EFE a EP. Uvedl to v odkazu na prohlubující se ekonomickou krizi v Evropě, přičemž si je vědom, že žádost o výhodnější podmínky "může skončit postihem," který ale dále nerozváděl kvůli tomu, že nemá podrobně prostudovanou smlouvu.
Během tiskové konference řekl, že Valencie sice usilovně pracuje na snížení nákladů při stoupajícím zadlužení, přesto však bude vypracován "kompletnímu a důkladné vyhodnocení" velkých akcí, které budou zrušeny.
Během tohoto vyhodnocování má být zaslán Ecclestonovi dopis. Císcar uznává, že velká cena pro Valencii představuje "významnou hodnotu," s organizátory se přesto sejde kvůli opětovnému vyjednávání.
Jenson Button projíždí po mostu ve valencijském přístavu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Dle El País Valencie platí za každý závod Ecclestonovi 21 mil. Euro (téměř 550 mil. Kč). Současný smlouva ji vyprší v roce 2014.
"Máme podepsané smlouvy a zvykli jsme si na to, že dodržíme to, co podepíšeme. Zároveň však vše podléhá revizi, a proto nic nevylučujeme," dodal Císcar.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.