Organizátoři Velké ceny Evropy, která se jezdí na poměrně nudném městském okruhu ve Valencii, hodlají kvůli ekonomické krizi požádat Bernieho Ecclestona o poskytnutí slevy za pořádání závodu.
"Pochopili jsme, že už dále nezle pořádat větší akce jako doposud," citují viceprezidenta vlády Josého Císcara agentury EFE a EP. Uvedl to v odkazu na prohlubující se ekonomickou krizi v Evropě, přičemž si je vědom, že žádost o výhodnější podmínky "může skončit postihem," který ale dále nerozváděl kvůli tomu, že nemá podrobně prostudovanou smlouvu.
Během tiskové konference řekl, že Valencie sice usilovně pracuje na snížení nákladů při stoupajícím zadlužení, přesto však bude vypracován "kompletnímu a důkladné vyhodnocení" velkých akcí, které budou zrušeny.
Během tohoto vyhodnocování má být zaslán Ecclestonovi dopis. Císcar uznává, že velká cena pro Valencii představuje "významnou hodnotu," s organizátory se přesto sejde kvůli opětovnému vyjednávání.
Jenson Button projíždí po mostu ve valencijském přístavu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Dle El País Valencie platí za každý závod Ecclestonovi 21 mil. Euro (téměř 550 mil. Kč). Současný smlouva ji vyprší v roce 2014.
"Máme podepsané smlouvy a zvykli jsme si na to, že dodržíme to, co podepíšeme. Zároveň však vše podléhá revizi, a proto nic nevylučujeme," dodal Císcar.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.