Michael Schumacher v letošní sezóně předvedl nejvíce, tj. 116 předjížděcích manévrů. Jak si vedli ostatní piloti?
Před posledním závodem sezóny jsme zveřejnili statistiku Mercedesu (viz zde), která mapovala předjížděcí manévry za letošní rok. Autosport z ní vycházel a díky němu vám můžeme předložit kompletní statistiku předjíždění za rok 2011.
Celkem jsme tedy letos viděli 1486 předjížděcích manévrů. Z toho 150 jich připadlo na první kolo a 124 bylo způsobeno poškozeným vozem soupeře. Zbývající číslo je přesto rekordní - 1212 předjetí.
Pokud bychom chtěli dojít ještě k přesnějším výsledkům a nepočítali bychom 310 předjetí vozů posledních třech týmů (Caterham, HRT, Marussia) a 80 předjetí mezi týmovými kolegy, pak bychom došli k 822 manévrům. Z tohoto počtu bylo 452 manévrů o skutečném rozdílu rychlosti, k 370 (45 %) pak pomohla novinka letošního ročníku - systém pro snížení odporu na zadním křídle (DRS).
Nejvíce předjetí jsme zaznamenali v Turecku (85), dále v Kanadě (79), Číně (67). Nejméně jsme jich naopak mohli pozorovat v Monaku (16), Austrálii (17) a v Indii a Brazílii (shodně 18).
Největší vliv mělo DRS v Turecku (50 předjetí - 58,8 %), v Abú Zabí (50), v Číně (37) a ve španělské Barceloně (29). Nejmenší naproti tomu v Monaku (2), v Melbourne (5), v Silverstone (6) a v Brazílii (7).
Tabulka - Počet předjížděcích manévrů nejúspěšnějších pilotů (zdroj: Autosport)
Z pilotů se nejvíce dařilo Michaelovi Schumacherovi (viz tabulka), který ovšem těžil z toho, že obvykle vypustil závěr kvalifikace a startoval z nižších míst, než na které se svým Mercedesem MGP W02 skutečně měl.
Z ostatních pilotů, kteří se nevešli do první desítky, si vedli nejlépe Mark Webber (79 předjetí), Lewis Hamilton (75), Nico Rosberg (67) a Fernando Alonso (54). Mistr světa Sebastian Vettel (27) v tomto přehledu skončil čtvrtý od konce - není divu, když většinou startoval z první pozice.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.