Michael Schumacher v letošní sezóně předvedl nejvíce, tj. 116 předjížděcích manévrů. Jak si vedli ostatní piloti?
Před posledním závodem sezóny jsme zveřejnili statistiku Mercedesu (viz zde), která mapovala předjížděcí manévry za letošní rok. Autosport z ní vycházel a díky němu vám můžeme předložit kompletní statistiku předjíždění za rok 2011.
Celkem jsme tedy letos viděli 1486 předjížděcích manévrů. Z toho 150 jich připadlo na první kolo a 124 bylo způsobeno poškozeným vozem soupeře. Zbývající číslo je přesto rekordní - 1212 předjetí.
Pokud bychom chtěli dojít ještě k přesnějším výsledkům a nepočítali bychom 310 předjetí vozů posledních třech týmů (Caterham, HRT, Marussia) a 80 předjetí mezi týmovými kolegy, pak bychom došli k 822 manévrům. Z tohoto počtu bylo 452 manévrů o skutečném rozdílu rychlosti, k 370 (45 %) pak pomohla novinka letošního ročníku - systém pro snížení odporu na zadním křídle (DRS).
Nejvíce předjetí jsme zaznamenali v Turecku (85), dále v Kanadě (79), Číně (67). Nejméně jsme jich naopak mohli pozorovat v Monaku (16), Austrálii (17) a v Indii a Brazílii (shodně 18).
Největší vliv mělo DRS v Turecku (50 předjetí - 58,8 %), v Abú Zabí (50), v Číně (37) a ve španělské Barceloně (29). Nejmenší naproti tomu v Monaku (2), v Melbourne (5), v Silverstone (6) a v Brazílii (7).
Tabulka - Počet předjížděcích manévrů nejúspěšnějších pilotů (zdroj: Autosport)
Z pilotů se nejvíce dařilo Michaelovi Schumacherovi (viz tabulka), který ovšem těžil z toho, že obvykle vypustil závěr kvalifikace a startoval z nižších míst, než na které se svým Mercedesem MGP W02 skutečně měl.
Z ostatních pilotů, kteří se nevešli do první desítky, si vedli nejlépe Mark Webber (79 předjetí), Lewis Hamilton (75), Nico Rosberg (67) a Fernando Alonso (54). Mistr světa Sebastian Vettel (27) v tomto přehledu skončil čtvrtý od konce - není divu, když většinou startoval z první pozice.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.