Michael Schumacher v letošní sezóně předvedl nejvíce, tj. 116 předjížděcích manévrů. Jak si vedli ostatní piloti?
Před posledním závodem sezóny jsme zveřejnili statistiku Mercedesu (viz zde), která mapovala předjížděcí manévry za letošní rok. Autosport z ní vycházel a díky němu vám můžeme předložit kompletní statistiku předjíždění za rok 2011.
Celkem jsme tedy letos viděli 1486 předjížděcích manévrů. Z toho 150 jich připadlo na první kolo a 124 bylo způsobeno poškozeným vozem soupeře. Zbývající číslo je přesto rekordní - 1212 předjetí.
Pokud bychom chtěli dojít ještě k přesnějším výsledkům a nepočítali bychom 310 předjetí vozů posledních třech týmů (Caterham, HRT, Marussia) a 80 předjetí mezi týmovými kolegy, pak bychom došli k 822 manévrům. Z tohoto počtu bylo 452 manévrů o skutečném rozdílu rychlosti, k 370 (45 %) pak pomohla novinka letošního ročníku - systém pro snížení odporu na zadním křídle (DRS).
Nejvíce předjetí jsme zaznamenali v Turecku (85), dále v Kanadě (79), Číně (67). Nejméně jsme jich naopak mohli pozorovat v Monaku (16), Austrálii (17) a v Indii a Brazílii (shodně 18).
Největší vliv mělo DRS v Turecku (50 předjetí - 58,8 %), v Abú Zabí (50), v Číně (37) a ve španělské Barceloně (29). Nejmenší naproti tomu v Monaku (2), v Melbourne (5), v Silverstone (6) a v Brazílii (7).
Tabulka - Počet předjížděcích manévrů nejúspěšnějších pilotů (zdroj: Autosport)
Z pilotů se nejvíce dařilo Michaelovi Schumacherovi (viz tabulka), který ovšem těžil z toho, že obvykle vypustil závěr kvalifikace a startoval z nižších míst, než na které se svým Mercedesem MGP W02 skutečně měl.
Z ostatních pilotů, kteří se nevešli do první desítky, si vedli nejlépe Mark Webber (79 předjetí), Lewis Hamilton (75), Nico Rosberg (67) a Fernando Alonso (54). Mistr světa Sebastian Vettel (27) v tomto přehledu skončil čtvrtý od konce - není divu, když většinou startoval z první pozice.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.