Fernando Alonso vřele vítá Kimiho Räikkönena zpět do Formule 1 a těší se, až si to s ním příští rok v závodech rozdá kolo na kolo. Přiznává překvapení z toho, že o místo přišli oba jezdci Toro Rosso a Adrian Sutil u Force Indie.
Räikkönen se po pár letech vrací zpět s Lotusem (bývalý Renault), s nímž podepsal smlouvu na dva roky. Alonso to vnímá jako dobrou zprávu pro sport.
"Vítám jej zpět. Na roštu patří mezi piloty s největším talentem, je mistrem světa a báječnou osobností... Bude tedy potěšením závodit po jeho boku," uvedl Alonso včera na tiskové konferenci.
"S nikým jej nesrovnávám, ale není to stejné najíždět do první zatáčky, když je vedle vás Kimi Räikkönen nebo nějaký mladý pilot či nováček. Při soubojích s šampiony jako je on máte jiný pocit a více bezpečí," pokračuje Alonso.
Přiznal, že jej překvapila zpráva o tom, že jeho krajan Jaime Alguersuari přiše o své místo u Toro Rosso: "Nemám na to vyhraněný názor. Nevím, jak Toro Rosso pracuje a jak jsou se svými piloty spokojeni či nespokojeni."
Alonso včera v Madridu společně s Geném (vlevo) a De la Rosou (foto: Scuderia Ferrari)
"Jsem překvapený zřejmě jako všichni, že najednou své jezdce vyměnili, protože v týmu obvykle potřebujete určitou konzistenci, takže výměna obou je něco jako začít znovu a v otázce vývoje vozu vás čeká náročnější zima.
Ale stejně tak jsem byl překvapen tím, že nezůstává Sutil a ostatní piloti. Chápu však, že Toro Rosso je něco jako juniorský tým Red Bullu a mají mnoho mladých jezdců a pouze dvě místa. Cítili tedy, že své piloty potřebují vyměnit a vyzkoušet dva mladíky. Ale nevím, jaká tam byla situace," dodává Alonso na adresu svých kolegů.
Video ze včerejší akce v Madridu
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.