Manažer Felipeho Massy Nicolas Todt schopnostem svého svěřence plně důvěřuje. Po nepovedené sezóně jej však příští rok bude čekat spousta práce při přesvědčování Ferrari, aby si Brazilce ponechalo.
V současné době se Scuderia velmi snaží o to, aby se mladý talent z vlastního výchovného programu v příští sezóně uchytil v některém z týmů jako rezervní pilot s možností zúčastnit se pátečních tréninků.
Massovi se letošní sezóna příliš nevyvedla, což uznává i Todt: "Samozřejmě to pro Felipeho byla velmi průměrná sezóna a myslím si, že on je ten první, kdo to uznává. Takové věci se stávají, procházíte v životě dobrými a horšími časy."
"Musíme však otočit stránku tohoto obtížného roku, soustředit se na příští a během zimy hledat cesty pro to, jak zlepšit situaci i vlastní přístup. Fernando je skvělým pilotem, domnívám se však, že jezdíme stejnou ligu," srovnává pro Autosport Felipův manažer piloty Ferrari.
"Myslím, že spolu musíme mluvit: Felipe se mnou, Felipe se svým závodním inženýrem a celým týmem. Mluvit velmi otevřeně o tom, co mu chybí. Není jednoduché na to přijít, ale je důležité o tom hovořit a být upřímný.
Sebevědomí hraje v konečných výsledcích velkou roli, Ferrari jej však velmi podporuje. Má vedle sebe lidi, kteří mu plně důvěřují, jinak by s ním Ferrari neprodloužilo smlouvu, což je tedy dobrým znamením."
Letos málokdy vídaná situace: Massa před svým týmovým kolegou Alonsem (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíme odvádět svou práci. Před třemi lety jsme bojovali o titul, před dvěma jsme nevěděli, zdali bude Felipe ještě vůbec závodit. Život je nepředvídatelný, myslím si však, že těžkými obdobími prošlo mnoho skvělých pilotů a podařilo se jim zvrátit situaci, a my musíme udělat totéž," pokračuje Nicolas, syn prezidenta FIA Jeana Todta.
Nepochybuje o tom, že Massa je stále stejně dobrý, jako před svou nehodou na Hungaroringu v roce 2009: "Upřímně si nemyslím, že by jej nehoda změnila. To je můj vlastní pocit a myslím si, že to Ferrari vnímá stejně."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.