Manažer Felipeho Massy Nicolas Todt schopnostem svého svěřence plně důvěřuje. Po nepovedené sezóně jej však příští rok bude čekat spousta práce při přesvědčování Ferrari, aby si Brazilce ponechalo.
V současné době se Scuderia velmi snaží o to, aby se mladý talent z vlastního výchovného programu v příští sezóně uchytil v některém z týmů jako rezervní pilot s možností zúčastnit se pátečních tréninků.
Massovi se letošní sezóna příliš nevyvedla, což uznává i Todt: "Samozřejmě to pro Felipeho byla velmi průměrná sezóna a myslím si, že on je ten první, kdo to uznává. Takové věci se stávají, procházíte v životě dobrými a horšími časy."
"Musíme však otočit stránku tohoto obtížného roku, soustředit se na příští a během zimy hledat cesty pro to, jak zlepšit situaci i vlastní přístup. Fernando je skvělým pilotem, domnívám se však, že jezdíme stejnou ligu," srovnává pro Autosport Felipův manažer piloty Ferrari.
"Myslím, že spolu musíme mluvit: Felipe se mnou, Felipe se svým závodním inženýrem a celým týmem. Mluvit velmi otevřeně o tom, co mu chybí. Není jednoduché na to přijít, ale je důležité o tom hovořit a být upřímný.
Sebevědomí hraje v konečných výsledcích velkou roli, Ferrari jej však velmi podporuje. Má vedle sebe lidi, kteří mu plně důvěřují, jinak by s ním Ferrari neprodloužilo smlouvu, což je tedy dobrým znamením."
Letos málokdy vídaná situace: Massa před svým týmovým kolegou Alonsem (foto: Scuderia Ferrari)
"Musíme odvádět svou práci. Před třemi lety jsme bojovali o titul, před dvěma jsme nevěděli, zdali bude Felipe ještě vůbec závodit. Život je nepředvídatelný, myslím si však, že těžkými obdobími prošlo mnoho skvělých pilotů a podařilo se jim zvrátit situaci, a my musíme udělat totéž," pokračuje Nicolas, syn prezidenta FIA Jeana Todta.
Nepochybuje o tom, že Massa je stále stejně dobrý, jako před svou nehodou na Hungaroringu v roce 2009: "Upřímně si nemyslím, že by jej nehoda změnila. To je můj vlastní pocit a myslím si, že to Ferrari vnímá stejně."
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.