Podle výkonného ředitele skupiny Lotus (Group Lotus) Danyho Bahara, který se včera sešel s novináři, aby hovořil o budoucích plánech své společnosti a závodního týmu, který sponzorují, musí Kimi Räikkönen podávat dobré výkony. Fin se podle něj do F1 vrátí silnější.
Räikkönen, který se od příští sezóny vrací do Formule 1, se s týmem Lotus Renault GP dohodl na dvouleté smlouvě. Přes dvouletou přestávku, kdy působil v rally a chvíli také v NASCAR, se Fin podle Bahara rychle přizpůsobí novým pravidlům. Připouští ale, že jeho angažování je riskantní.
"Pokud zaměstnáváte bývalého mistra světa, vždy jde o spoustu peněz. Máte od něj také vysoká očekávání, i když dva roky nejezdil - ale stále je mistrem světa," říká Bahar.
"Má bezpochyby talent, uvidíme, jak rychle se vyrovná s novým prostředím, vozem, pneumatikami, se vším - a doufám, že to zvládne velmi rychle. Ale už není tím dítětem, jako býval u Sauberu či McLarenu. Doba je odlišná a musí podávat výkony. Myslím, že si to uvědomuje," pokračuje výkonný ředitel Group Lotus.
Poté srovnával návrat Räikkönena s návratem Michaela Schumachera - který F1 opustil v roce 2006, aby se po třech letech před sezónou 2010 vrátil: "Rozhodně to je s Kimim také riziko, ale když se podíváte na vývoj, který předvedl v posledních šesti měsících Michael, tak vidíte, že měl tendenci se zlepšovat závod od závodu. Možná mu to trvalo dva roky, ale my ten čas pro Kimiho máme také."
Kimi před dvěma lety v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)
Přesto věří, že angažování Fina je správnou volbou: "Kimi je Kimi, a je mistr světa F1. Zaslouženě má vyšší hodnotu než normální pilot, zkrátka proto, že je Kimi Räikkönen. Každý to oceňuje.
Ale tohle není Ferrari a momentálně to není vůz, který by mohl vyhrát šampionát, nesmíte na toto hledisko zapomínat a náš tým - či žádný jiný v tom okruhu - si zřejmě teď nemůže dovolit takový plat.
Kimi si to uvědomil, ale nikdy by se neprodal pod svou hodnotou. Je na to příliš silnou osobností. Myslím, že to, co nyní dostává, je přiměřenou hodnotou za to, co poskytuje - musíme však na dráze vidět výkony," dodává Bahar.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.