Podle výkonného ředitele skupiny Lotus (Group Lotus) Danyho Bahara, který se včera sešel s novináři, aby hovořil o budoucích plánech své společnosti a závodního týmu, který sponzorují, musí Kimi Räikkönen podávat dobré výkony. Fin se podle něj do F1 vrátí silnější.
Räikkönen, který se od příští sezóny vrací do Formule 1, se s týmem Lotus Renault GP dohodl na dvouleté smlouvě. Přes dvouletou přestávku, kdy působil v rally a chvíli také v NASCAR, se Fin podle Bahara rychle přizpůsobí novým pravidlům. Připouští ale, že jeho angažování je riskantní.
"Pokud zaměstnáváte bývalého mistra světa, vždy jde o spoustu peněz. Máte od něj také vysoká očekávání, i když dva roky nejezdil - ale stále je mistrem světa," říká Bahar.
"Má bezpochyby talent, uvidíme, jak rychle se vyrovná s novým prostředím, vozem, pneumatikami, se vším - a doufám, že to zvládne velmi rychle. Ale už není tím dítětem, jako býval u Sauberu či McLarenu. Doba je odlišná a musí podávat výkony. Myslím, že si to uvědomuje," pokračuje výkonný ředitel Group Lotus.
Poté srovnával návrat Räikkönena s návratem Michaela Schumachera - který F1 opustil v roce 2006, aby se po třech letech před sezónou 2010 vrátil: "Rozhodně to je s Kimim také riziko, ale když se podíváte na vývoj, který předvedl v posledních šesti měsících Michael, tak vidíte, že měl tendenci se zlepšovat závod od závodu. Možná mu to trvalo dva roky, ale my ten čas pro Kimiho máme také."
Kimi před dvěma lety v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)
Přesto věří, že angažování Fina je správnou volbou: "Kimi je Kimi, a je mistr světa F1. Zaslouženě má vyšší hodnotu než normální pilot, zkrátka proto, že je Kimi Räikkönen. Každý to oceňuje.
Ale tohle není Ferrari a momentálně to není vůz, který by mohl vyhrát šampionát, nesmíte na toto hledisko zapomínat a náš tým - či žádný jiný v tom okruhu - si zřejmě teď nemůže dovolit takový plat.
Kimi si to uvědomil, ale nikdy by se neprodal pod svou hodnotou. Je na to příliš silnou osobností. Myslím, že to, co nyní dostává, je přiměřenou hodnotou za to, co poskytuje - musíme však na dráze vidět výkony," dodává Bahar.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.