Podle výkonného ředitele skupiny Lotus (Group Lotus) Danyho Bahara, který se včera sešel s novináři, aby hovořil o budoucích plánech své společnosti a závodního týmu, který sponzorují, musí Kimi Räikkönen podávat dobré výkony. Fin se podle něj do F1 vrátí silnější.
Räikkönen, který se od příští sezóny vrací do Formule 1, se s týmem Lotus Renault GP dohodl na dvouleté smlouvě. Přes dvouletou přestávku, kdy působil v rally a chvíli také v NASCAR, se Fin podle Bahara rychle přizpůsobí novým pravidlům. Připouští ale, že jeho angažování je riskantní.
"Pokud zaměstnáváte bývalého mistra světa, vždy jde o spoustu peněz. Máte od něj také vysoká očekávání, i když dva roky nejezdil - ale stále je mistrem světa," říká Bahar.
"Má bezpochyby talent, uvidíme, jak rychle se vyrovná s novým prostředím, vozem, pneumatikami, se vším - a doufám, že to zvládne velmi rychle. Ale už není tím dítětem, jako býval u Sauberu či McLarenu. Doba je odlišná a musí podávat výkony. Myslím, že si to uvědomuje," pokračuje výkonný ředitel Group Lotus.
Poté srovnával návrat Räikkönena s návratem Michaela Schumachera - který F1 opustil v roce 2006, aby se po třech letech před sezónou 2010 vrátil: "Rozhodně to je s Kimim také riziko, ale když se podíváte na vývoj, který předvedl v posledních šesti měsících Michael, tak vidíte, že měl tendenci se zlepšovat závod od závodu. Možná mu to trvalo dva roky, ale my ten čas pro Kimiho máme také."
Kimi před dvěma lety v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)
Přesto věří, že angažování Fina je správnou volbou: "Kimi je Kimi, a je mistr světa F1. Zaslouženě má vyšší hodnotu než normální pilot, zkrátka proto, že je Kimi Räikkönen. Každý to oceňuje.
Ale tohle není Ferrari a momentálně to není vůz, který by mohl vyhrát šampionát, nesmíte na toto hledisko zapomínat a náš tým - či žádný jiný v tom okruhu - si zřejmě teď nemůže dovolit takový plat.
Kimi si to uvědomil, ale nikdy by se neprodal pod svou hodnotou. Je na to příliš silnou osobností. Myslím, že to, co nyní dostává, je přiměřenou hodnotou za to, co poskytuje - musíme však na dráze vidět výkony," dodává Bahar.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.