 
            Podle výkonného ředitele skupiny Lotus (Group Lotus) Danyho Bahara, který se včera sešel s novináři, aby hovořil o budoucích plánech své společnosti a závodního týmu, který sponzorují, musí Kimi Räikkönen podávat dobré výkony. Fin se podle něj do F1 vrátí silnější.
Räikkönen, který se od příští sezóny vrací do Formule 1, se s týmem Lotus Renault GP dohodl na dvouleté smlouvě. Přes dvouletou přestávku, kdy působil v rally a chvíli také v NASCAR, se Fin podle Bahara rychle přizpůsobí novým pravidlům. Připouští ale, že jeho angažování je riskantní.
"Pokud zaměstnáváte bývalého mistra světa, vždy jde o spoustu peněz. Máte od něj také vysoká očekávání, i když dva roky nejezdil - ale stále je mistrem světa," říká Bahar.
"Má bezpochyby talent, uvidíme, jak rychle se vyrovná s novým prostředím, vozem, pneumatikami, se vším - a doufám, že to zvládne velmi rychle. Ale už není tím dítětem, jako býval u Sauberu či McLarenu. Doba je odlišná a musí podávat výkony. Myslím, že si to uvědomuje," pokračuje výkonný ředitel Group Lotus.
Poté srovnával návrat Räikkönena s návratem Michaela Schumachera - který F1 opustil v roce 2006, aby se po třech letech před sezónou 2010 vrátil: "Rozhodně to je s Kimim také riziko, ale když se podíváte na vývoj, který předvedl v posledních šesti měsících Michael, tak vidíte, že měl tendenci se zlepšovat závod od závodu. Možná mu to trvalo dva roky, ale my ten čas pro Kimiho máme také."
Kimi před dvěma lety v Brazílii (foto: Scuderia Ferrari)
Přesto věří, že angažování Fina je správnou volbou: "Kimi je Kimi, a je mistr světa F1. Zaslouženě má vyšší hodnotu než normální pilot, zkrátka proto, že je Kimi Räikkönen. Každý to oceňuje.
Ale tohle není Ferrari a momentálně to není vůz, který by mohl vyhrát šampionát, nesmíte na toto hledisko zapomínat a náš tým - či žádný jiný v tom okruhu - si zřejmě teď nemůže dovolit takový plat.
Kimi si to uvědomil, ale nikdy by se neprodal pod svou hodnotou. Je na to příliš silnou osobností. Myslím, že to, co nyní dostává, je přiměřenou hodnotou za to, co poskytuje - musíme však na dráze vidět výkony," dodává Bahar.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.