Podle Miky Häkkinena čeká jeho krajana Kimiho Räikkönena příští rok velmi obtížný návrat do Formule 1.
Byl to sám Häkkinen, který při svém odchodu Ronu Dennisovi doporučoval angažování Räikkönena. Ten po dvouleté pauze oznámil návrat se stájí Lotus Renault GP a již usilovně trénuje - údajně potřebuje shodit 4 kg, která nabral během závodění v rally a v NASCAR.
"Návrat bude pro Kimiho velmi těžký. Nebude mít téměř žádný čas na testování nového vozu - pět nebo šest dní, toť vše. Pokud kvůli nějakému problému ztratíte den, nikdo vám ho nevrátí, zatímco v minulosti jsme za volantem vysedávali od rána do noci, protože čím více jste měli času na to, abyste se dostali do rytmu, tím jste byli rychlejší," vysvětluje Häkkinen pro Bild am Sonntag.
Lotus plánuje Kimimu pomoci nabídkou testování s dva roky starým monopostem vybaveným pneumatikami z GP2. Ani to mu však podle Häkkinena příliš nepomůže: "Nezáleží na tom, jestli jste mistrem světa či nikoliv. Konkurence ve Formuli 1 nikdy nebyla silnější. Fyzička pilotů, jejich technické poznání - stále se to jen zlepšuje. Tito piloti pracují brutálně tvrdě! Díky tomu všemu bude Kimiho návrat mnohem náročnější než před pěti lety."
Mika před 10 lety (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jenson Button si naopak o rychlost Räikkönena obavy nedělá (viz zde). Podle Davida Coultharda bude dokonce rychlejší, než kdykoliv dříve v minulosti (více zde).
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.