Historie Kimiho Räikkönena v rally se po dvou letech v MS uzavřela, pojďme se společně ohlédnout za jeho vrcholy v automobilových soutěžích. Hodně lidí zůstalo po jeho vystoupeních v MS zklamaných, ale jak ukazuje výběr, Kimi ukázal pár záblesků, které svědčí o jeho talentu i pro rally.
Rally Finland 2009Nečekali byste, že na tiskové konferenci soutěže MS uvidíte čepici Ferrari, jenže přesně takový byl debut Kimiho, ještě coby jezdce Ferrari v F1, v MS v automobilových soutěžích. Posledním jezdcem, který přešel z F1 do rally, byl v 90. letech Derek Warwick, který byl jezdcem Lotusu. Derek si vyzkoušel za volantem Subaru Legacy RAC Rally.
Kimi jel při svém debutu v MS ve Finsku s Abarthem Grande Punto S2000 (volba vozu byla zřejmá, protože byl spojen s Fiatem přes Ferrari). Fin zajížděl časy v TOP3 své kategorie, ale havaroval. Stačil ale dokázat, že jeho rychlost je dobrá.
Kimi poprvé testuje Citroën C4 WRC
Rallye Deutschland 2010Kimi byl popisován jako moderní gladiátor za volantem závodního vozu, takže nikoho nemůže překvapit, že své jediné vítězství na trati rychlostní zkoušky získal na úzké a členité trati superspeciálky Circus Maximus při Rallye Deutschland, která se jede kolem románské památky Porta Nigra v Trieru (je na seznamu dědictví UNESCO). Trať je zde tak úzká, že to skoro připomíná trať Grand Prix Monaka, takže není divu, že byl Kimi ve svém živlu.
Rallye Vosgien, Francie 2010I když na této menší místní soutěži nebyla příliš velká konkurence, tak už navždy zůstane v historii jako první rally, na které se Kimi Räikkönen radoval z vítězství, Citroën ji totiž využil jako test pro Rally de Frace. "Není to nic vyjímečného, když se podíváte na naše auto a srovnáte ho s ostatními, tak je celkem normální, že bychom měli vyhrát," prohlásil jezdec Citroënu. Měl sice pravdu, ale vítězství je vítězství, navíc jeho jediné v rally. Dalším podnikem, kde stál Kimi na pódium, byla Rally Lanterna (Itálie), kde byl Fin 2. za svým kolegou Ogierem. Citroën zde opět testoval.
Kimi v sezoně 2010 za volantem C4 WRC Citroën Junior Teamu
Rally of Turkey 2010Po pouhých třech závodech v sezoně Kimi přijel do Turecka, kde se umístil na krásném 5. místě. Je to jeho nejlepší umístění v MS do dnešního dne. Räikkönenovi pomohl fakt, že soutěž byla nová pro každého, protože se organizátoři rozhodli tratě postavit blíže hlavnímu městu, Istanbulu, namísto klasického centra soutěže, Antalye. "Kimi zde odvedl skvělou práci. Byl prostě neskutečně rychlý a jel bez chyb," řekl jeho spolujezdec, Kaj Lindström.
Rallye Deutschland 2011Letošní Německo zůstane zapsáno jako poslední soutěž, ve které Kimi bodoval. Jednalo se o pěknou soutěž, kde jel privátní jezdec Citroënu bez chyb a obsadil 6. místo. "Rally už se mi zdá lehčí, zvláště když dojde na rozpis," řekl tehdy Räikkönen. Konzistentnost začínala přicházet, ale aby se Kimi dostal na vrchol rally, kde se zkušenosti počítají především, by potřeboval ještě další roky. Škoda pro rallyové fanoušky, protože ti už se nikdy nedozví, jestli by to Kimi až na ten vrchol dotáhl.
V sezoně 2011 přesedl z C4 do DS3 WRC a jezdil za svůj ICE 1 Racing Team
Zdroj: www.maxrally.com
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.