Historie Kimiho Räikkönena v rally se po dvou letech v MS uzavřela, pojďme se společně ohlédnout za jeho vrcholy v automobilových soutěžích. Hodně lidí zůstalo po jeho vystoupeních v MS zklamaných, ale jak ukazuje výběr, Kimi ukázal pár záblesků, které svědčí o jeho talentu i pro rally.
Rally Finland 2009Nečekali byste, že na tiskové konferenci soutěže MS uvidíte čepici Ferrari, jenže přesně takový byl debut Kimiho, ještě coby jezdce Ferrari v F1, v MS v automobilových soutěžích. Posledním jezdcem, který přešel z F1 do rally, byl v 90. letech Derek Warwick, který byl jezdcem Lotusu. Derek si vyzkoušel za volantem Subaru Legacy RAC Rally.
Kimi jel při svém debutu v MS ve Finsku s Abarthem Grande Punto S2000 (volba vozu byla zřejmá, protože byl spojen s Fiatem přes Ferrari). Fin zajížděl časy v TOP3 své kategorie, ale havaroval. Stačil ale dokázat, že jeho rychlost je dobrá.
Kimi poprvé testuje Citroën C4 WRC
Rallye Deutschland 2010Kimi byl popisován jako moderní gladiátor za volantem závodního vozu, takže nikoho nemůže překvapit, že své jediné vítězství na trati rychlostní zkoušky získal na úzké a členité trati superspeciálky Circus Maximus při Rallye Deutschland, která se jede kolem románské památky Porta Nigra v Trieru (je na seznamu dědictví UNESCO). Trať je zde tak úzká, že to skoro připomíná trať Grand Prix Monaka, takže není divu, že byl Kimi ve svém živlu.
Rallye Vosgien, Francie 2010I když na této menší místní soutěži nebyla příliš velká konkurence, tak už navždy zůstane v historii jako první rally, na které se Kimi Räikkönen radoval z vítězství, Citroën ji totiž využil jako test pro Rally de Frace. "Není to nic vyjímečného, když se podíváte na naše auto a srovnáte ho s ostatními, tak je celkem normální, že bychom měli vyhrát," prohlásil jezdec Citroënu. Měl sice pravdu, ale vítězství je vítězství, navíc jeho jediné v rally. Dalším podnikem, kde stál Kimi na pódium, byla Rally Lanterna (Itálie), kde byl Fin 2. za svým kolegou Ogierem. Citroën zde opět testoval.
Kimi v sezoně 2010 za volantem C4 WRC Citroën Junior Teamu
Rally of Turkey 2010Po pouhých třech závodech v sezoně Kimi přijel do Turecka, kde se umístil na krásném 5. místě. Je to jeho nejlepší umístění v MS do dnešního dne. Räikkönenovi pomohl fakt, že soutěž byla nová pro každého, protože se organizátoři rozhodli tratě postavit blíže hlavnímu městu, Istanbulu, namísto klasického centra soutěže, Antalye. "Kimi zde odvedl skvělou práci. Byl prostě neskutečně rychlý a jel bez chyb," řekl jeho spolujezdec, Kaj Lindström.
Rallye Deutschland 2011Letošní Německo zůstane zapsáno jako poslední soutěž, ve které Kimi bodoval. Jednalo se o pěknou soutěž, kde jel privátní jezdec Citroënu bez chyb a obsadil 6. místo. "Rally už se mi zdá lehčí, zvláště když dojde na rozpis," řekl tehdy Räikkönen. Konzistentnost začínala přicházet, ale aby se Kimi dostal na vrchol rally, kde se zkušenosti počítají především, by potřeboval ještě další roky. Škoda pro rallyové fanoušky, protože ti už se nikdy nedozví, jestli by to Kimi až na ten vrchol dotáhl.
V sezoně 2011 přesedl z C4 do DS3 WRC a jezdil za svůj ICE 1 Racing Team
Zdroj: www.maxrally.com
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.