Fanoušci Kimiho Räikkönena mohou jásat - ledově klidný Fin se vrací do Formule 1. Zprávu potvrdil tým Lotus Renault GP, který s ním uzavřel dvouletou smlouvu.
Mistr světa z roku 2007 opustil svět Formule 1 na konci roku 2009 a vydal se soutěžit do rally. Nyní se rozhodil vrátit do královské disciplíny motosportu s Renaultem poté, co jednání s Williamsem selhala. Bude si tak moci vylepšit své statistiky: 18 vítězství, 62 umístění na stupních vítězů a 16 pole-positions.
Svými zkušenostmi v příštích dvou letech bude pomáhat týmu, jenž se rozhodl nečekat na to, jestli Robert Kubica bude do prvního závodu plně fit či nikoliv (což je pravděpodobnější).
Räikkönen v oficiálním prohlášení uvádí: "Je mi potěšením vrátit se zpět do Formule 1 po dvouleté přestávce. Děkuji týmu Lotus Renault GP za nabídku této příležitosti. Můj čas v Mistrovství světa rally byl užitečnou fází mé kariéry pilota, nemůžu však popřít fakt, že hlad po F1 byl v poslední době ohromný.
Vrátit se s Lotus Renault GP byla jednoduchá volba vzhledem k tomu, jak na mě zapůsobil rozsah ambicí týmu. Nyní se těším na to, že budu hrát důležitou roli v posunu týmu na špici," dodává Kimi.
Kimi bude příští rok nastupovat za Renault(foto: Lotus Renault GP)
Předseda Genii Capital Gérard Lopez říká: "Po celý rok jsme říkali, že náš tým je na začátku zcela nového cyklu. V zákulisí jsme velmi tvrdě pracovali na položení základů úspěšné struktury a na zajištění toho, že budeme brzy schopni bojovat na nejvyšší úrovni. Kimiho rozhodnutí vrátit se s námi do Formule 1 je první krokem v sérii několika oznámení, které z nás v budoucnu učiní serióznějšího soutěžícího.
Samozřejmě se všichni těšíme na práci s mistrem světa. Za celý náš personál bych rád Kimiho přivítal v Enstone v zařízení, které vždy bylo známo pro svůj lidský přístup k Formuli 1."
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.