Fanoušci Kimiho Räikkönena mohou jásat - ledově klidný Fin se vrací do Formule 1. Zprávu potvrdil tým Lotus Renault GP, který s ním uzavřel dvouletou smlouvu.
Mistr světa z roku 2007 opustil svět Formule 1 na konci roku 2009 a vydal se soutěžit do rally. Nyní se rozhodil vrátit do královské disciplíny motosportu s Renaultem poté, co jednání s Williamsem selhala. Bude si tak moci vylepšit své statistiky: 18 vítězství, 62 umístění na stupních vítězů a 16 pole-positions.
Svými zkušenostmi v příštích dvou letech bude pomáhat týmu, jenž se rozhodl nečekat na to, jestli Robert Kubica bude do prvního závodu plně fit či nikoliv (což je pravděpodobnější).
Räikkönen v oficiálním prohlášení uvádí: "Je mi potěšením vrátit se zpět do Formule 1 po dvouleté přestávce. Děkuji týmu Lotus Renault GP za nabídku této příležitosti. Můj čas v Mistrovství světa rally byl užitečnou fází mé kariéry pilota, nemůžu však popřít fakt, že hlad po F1 byl v poslední době ohromný.
Vrátit se s Lotus Renault GP byla jednoduchá volba vzhledem k tomu, jak na mě zapůsobil rozsah ambicí týmu. Nyní se těším na to, že budu hrát důležitou roli v posunu týmu na špici," dodává Kimi.
Kimi bude příští rok nastupovat za Renault(foto: Lotus Renault GP)
Předseda Genii Capital Gérard Lopez říká: "Po celý rok jsme říkali, že náš tým je na začátku zcela nového cyklu. V zákulisí jsme velmi tvrdě pracovali na položení základů úspěšné struktury a na zajištění toho, že budeme brzy schopni bojovat na nejvyšší úrovni. Kimiho rozhodnutí vrátit se s námi do Formule 1 je první krokem v sérii několika oznámení, které z nás v budoucnu učiní serióznějšího soutěžícího.
Samozřejmě se všichni těšíme na práci s mistrem světa. Za celý náš personál bych rád Kimiho přivítal v Enstone v zařízení, které vždy bylo známo pro svůj lidský přístup k Formuli 1."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.