INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Absolutně nejrychlejší zastávku předvedli mechanici McLaren, kteří ve 33. kole odbavili Lewise Hamiltona za 3,1 sec.
Všechny zastávky Lewis Hamiltona trvaly méně než 4 vteřiny, přesto mu to po odstoupení kvůli převodovce bylo houby platné. V případě Jensona Buttona už to tak růžové nebylo, průměr zastávek přesáhl 4 sec.
Lépe než Red Bull si v Brazílii vedlo i Ferrari, které Fernanda Alonsa přezouvalo velmi konzistentně - vždy za 3,4 sec. U Felipeho Massy nevyšla druhá zastávka, která se protáhla na 4,3 sec.
Red Bull patřil opět k nejrychlejším, když se u obou jezdců všechny zastávky pohybovaly kolem 3,5 sec - výjimkou bylo poslední zastavení Sebastiana Vettela v 59. kole, kdy přezutí zabralo 4,6 sec.
Mizerně si naopak vedli mechanici španělského týmu HRT, kteří Ricciarda nebyli ani jednou schopni odbavit za méně než 5,5 sec.
Polovina z dvacíti klasifikovaných pilotů včera zvolila dvě zastávky, druhá polovina tři - ovšem Bruno Senna se v boxech kvůli penalizaci za kolizi se Schumacherem objevil čtyřikrát.
Pro start do Velké ceny Brazílii si všichni vybrali měkké pneumatiky, středně-tvrdou sadu si většinou nechávali až na poslední stint. Výjimkou byl Button, který je dobrovolně nazul i pro svůj třetí stint, a také Brazilci Barrichello se Sennou: ti si je rovněž vybrali pro třetí stint, ale pro svůj poslední přešli opět na měkkou sadu.
Nejvíce kol na měkčí (soft) ze dvou nabízených sad pneumatik Pirelli ujel v polovině závodu Jaime Alguersuari - napočítali jsme jich 27, což představovalo 38 % celkové vzdálenosti nedělního závodu. Na středně-tvrdé (medium) směsi vydržel nejdéle Paul di Resta - 30 kol (42,3 % závodu) ve svém posledním stintu. Degradace byla nakonec o něco vyšší, než se očekávalo, jedna zastávka nebyla reálná.
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.