INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Absolutně nejrychlejší zastávku předvedli mechanici McLaren, kteří ve 33. kole odbavili Lewise Hamiltona za 3,1 sec.
Všechny zastávky Lewis Hamiltona trvaly méně než 4 vteřiny, přesto mu to po odstoupení kvůli převodovce bylo houby platné. V případě Jensona Buttona už to tak růžové nebylo, průměr zastávek přesáhl 4 sec.
Lépe než Red Bull si v Brazílii vedlo i Ferrari, které Fernanda Alonsa přezouvalo velmi konzistentně - vždy za 3,4 sec. U Felipeho Massy nevyšla druhá zastávka, která se protáhla na 4,3 sec.
Red Bull patřil opět k nejrychlejším, když se u obou jezdců všechny zastávky pohybovaly kolem 3,5 sec - výjimkou bylo poslední zastavení Sebastiana Vettela v 59. kole, kdy přezutí zabralo 4,6 sec.
Mizerně si naopak vedli mechanici španělského týmu HRT, kteří Ricciarda nebyli ani jednou schopni odbavit za méně než 5,5 sec.
Polovina z dvacíti klasifikovaných pilotů včera zvolila dvě zastávky, druhá polovina tři - ovšem Bruno Senna se v boxech kvůli penalizaci za kolizi se Schumacherem objevil čtyřikrát.
Pro start do Velké ceny Brazílii si všichni vybrali měkké pneumatiky, středně-tvrdou sadu si většinou nechávali až na poslední stint. Výjimkou byl Button, který je dobrovolně nazul i pro svůj třetí stint, a také Brazilci Barrichello se Sennou: ti si je rovněž vybrali pro třetí stint, ale pro svůj poslední přešli opět na měkkou sadu.
Nejvíce kol na měkčí (soft) ze dvou nabízených sad pneumatik Pirelli ujel v polovině závodu Jaime Alguersuari - napočítali jsme jich 27, což představovalo 38 % celkové vzdálenosti nedělního závodu. Na středně-tvrdé (medium) směsi vydržel nejdéle Paul di Resta - 30 kol (42,3 % závodu) ve svém posledním stintu. Degradace byla nakonec o něco vyšší, než se očekávalo, jedna zastávka nebyla reálná.
Legenda:
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.