INTERLAGOS - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Absolutně nejrychlejší zastávku předvedli mechanici McLaren, kteří ve 33. kole odbavili Lewise Hamiltona za 3,1 sec.
Všechny zastávky Lewis Hamiltona trvaly méně než 4 vteřiny, přesto mu to po odstoupení kvůli převodovce bylo houby platné. V případě Jensona Buttona už to tak růžové nebylo, průměr zastávek přesáhl 4 sec.
Lépe než Red Bull si v Brazílii vedlo i Ferrari, které Fernanda Alonsa přezouvalo velmi konzistentně - vždy za 3,4 sec. U Felipeho Massy nevyšla druhá zastávka, která se protáhla na 4,3 sec.
Red Bull patřil opět k nejrychlejším, když se u obou jezdců všechny zastávky pohybovaly kolem 3,5 sec - výjimkou bylo poslední zastavení Sebastiana Vettela v 59. kole, kdy přezutí zabralo 4,6 sec.
Mizerně si naopak vedli mechanici španělského týmu HRT, kteří Ricciarda nebyli ani jednou schopni odbavit za méně než 5,5 sec.
Polovina z dvacíti klasifikovaných pilotů včera zvolila dvě zastávky, druhá polovina tři - ovšem Bruno Senna se v boxech kvůli penalizaci za kolizi se Schumacherem objevil čtyřikrát.
Pro start do Velké ceny Brazílii si všichni vybrali měkké pneumatiky, středně-tvrdou sadu si většinou nechávali až na poslední stint. Výjimkou byl Button, který je dobrovolně nazul i pro svůj třetí stint, a také Brazilci Barrichello se Sennou: ti si je rovněž vybrali pro třetí stint, ale pro svůj poslední přešli opět na měkkou sadu.
Nejvíce kol na měkčí (soft) ze dvou nabízených sad pneumatik Pirelli ujel v polovině závodu Jaime Alguersuari - napočítali jsme jich 27, což představovalo 38 % celkové vzdálenosti nedělního závodu. Na středně-tvrdé (medium) směsi vydržel nejdéle Paul di Resta - 30 kol (42,3 % závodu) ve svém posledním stintu. Degradace byla nakonec o něco vyšší, než se očekávalo, jedna zastávka nebyla reálná.
Legenda:
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.