Jan Charouz se v pátek 25. listopadu 2011 stal historicky druhým Čechem, který se oficiálně zúčastnil závodního víkendu Formule 1. V prvním volném tréninku před Velkou cenou Brazílie byl sice s nekonkurenceschopným monopostem HRT F111 nejpomalejší, ovšem se ztrátou pouhé 0,6 sec na zkušenějšího týmového kolegu - hvězdného mladíka Red Bullu Daniela Ricciarda.
Úvodní volný trénink Grand Prix Brazílie se stal premiérovým vystoupením českého jezdce Jana Charouze v elitní společnosti motorsportu, když se na trati potkával s jezdci jako Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Lewis Hamilton nebo Michael Schumacher. Hlavní prioritou českého jezdce bylo neudělat ostudu, a to se čtyřiadvacetiletému mladíkovy podařilo.
„Byl jsem na trati s jezdci jako Schumacher, Alonso nebo Vettel, bylo to naprosto fantastické. Na trati byl docela velký provoz. Nedá se to vůbec srovnat s testy nováčků. Musel jsem tedy dávat pozor, abych někomu nepřekážel. Mám z toho dobrý pocit,“ uvádí šťastný Jan Charouz v oficiálním prohlášení.
Byl nejaktivnějším ze všech pilotů a po absolvování 37 okruhů na pro něj zcela neznámém brazilském okruhu zajel s monopostem týmu HRT čas o hodnotě 1:19,577 min. Daniela Ricciardo byl sice o šest desetin sekundy rychlejší, ale s vozem španělské stáje má odjeto již deset velkých cen.
Grafické znázornění časů Charouze a jeho zkušenějšího kolegy Ricciarda (bez in-/out-lapů) (pro zvětšení klikněte)
„Myslím, že mohu být spokojený. Jsem sice poslední, ale myslím, že jsme nikdo nemohl očekávat jiný výsledek. Uspokojující je ztráta na zkušenějšího týmového kolegu Daniela.
Na trať jsem vyjel s tvrdou směsí, kterou jsme zkoušeli pro Pirelli na příští rok. Asi po pěti kolech jsem dostal měkkou směs, na které jsem se pokusil zajet rychlé kolo. Interlagos ale neznám tak dobře, a měl jsem ještě rezervy. Kolo od kola to bylo lepší, když jsem nakonec svůj nejrychlejší čas zajel na použitých pneumatikách,“ vysvětluje český jezdec po prvním brazilském tréninku.
Jan Charouz s vozem HRT F111 (foto: HRT)
Na brazilském okruhu se sice ocitl na chvíli mimo trať, když nedobrzdil do první šikany, vážnější chyby se však nedopustil. „Měl jsem drobný výlet mimo trať. Pokusil jsem se brzdit o něco později, ale na hrbolu se mi zablokovala přední kola a nedobrzdil jsem. Myslím, že vyjetí přes trávu bylo lepší volbou, než abych riskoval, že se třeba roztočím. Bylo to v pohodě,“ dodává Charouz.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.