V Abú Zabí jsme viděli, jak pilot předjede soupeře před sebou, který mu to na další rovince následně vrátí. Bude se díky specifickému umístění DRS zóny v Brazílii situace opakovat?
FIA na okruhu Interlagos určila, že jediná DRS zóna se bude nacházet na kratší zadní rovince, 70 m na výjezdu ze třetí zatáčky (viz mapka). Vzniká možná podobná situace jako před 14 dny: máme dlouhou rovinku zakončenou tvrdým brzděním, za ní následuje DRS zóna. Může se opakovat situace z posledního závodu, kde si piloti po předjetí v prvním úseku pozice v tom druhém vrátili?
"Myslím, že jo. Pokud předjedete nějaký vůz na hlavní rovince, která je bez DRS pro předjíždění lepším místem, můžete dojít na té další znovu k předjetí, protože na ní je k dispozici DRS. Podle mě může docházet ke stejné situaci. Určitě by mohlo docházet k tomu stejnému, jako při minulém závodě," odpovídá na tiskové konferenci Felipe Massa.
"Já si myslím, že pokud někoho předjedete na hlavní rovince, pak jste rozhodně rychlejším vozem, protože to dokážete i bez DRS. Následující šikana samotná y měla stačit na to, abyste si za sebou vytvořili prostor, který by měl stačit na to, aby vás kluk za vámi - byť s DRS - nepředjel. Možná byste díky DRS mohli předjíždět při stejné rychlosti, ale nemělo by to být podobné jako v Abú Zabí," soudí Michael Schumacher.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.