V Abú Zabí jsme viděli, jak pilot předjede soupeře před sebou, který mu to na další rovince následně vrátí. Bude se díky specifickému umístění DRS zóny v Brazílii situace opakovat?
FIA na okruhu Interlagos určila, že jediná DRS zóna se bude nacházet na kratší zadní rovince, 70 m na výjezdu ze třetí zatáčky (viz mapka). Vzniká možná podobná situace jako před 14 dny: máme dlouhou rovinku zakončenou tvrdým brzděním, za ní následuje DRS zóna. Může se opakovat situace z posledního závodu, kde si piloti po předjetí v prvním úseku pozice v tom druhém vrátili?
"Myslím, že jo. Pokud předjedete nějaký vůz na hlavní rovince, která je bez DRS pro předjíždění lepším místem, můžete dojít na té další znovu k předjetí, protože na ní je k dispozici DRS. Podle mě může docházet ke stejné situaci. Určitě by mohlo docházet k tomu stejnému, jako při minulém závodě," odpovídá na tiskové konferenci Felipe Massa.
"Já si myslím, že pokud někoho předjedete na hlavní rovince, pak jste rozhodně rychlejším vozem, protože to dokážete i bez DRS. Následující šikana samotná y měla stačit na to, abyste si za sebou vytvořili prostor, který by měl stačit na to, aby vás kluk za vámi - byť s DRS - nepředjel. Možná byste díky DRS mohli předjíždět při stejné rychlosti, ale nemělo by to být podobné jako v Abú Zabí," soudí Michael Schumacher.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.