Brazilský okruh Interlagos v rámci zvýšení bezpečnosti projde příští rok velkými úpravami.
Pořadatelé po dvou smrtelných nehodách (Paula Kunze a Gustava Sondermanna), k nimž došlo letos v dubnu při závodech cestovních vozů, vážně přemýšlejí o změně výjezdu z poslední zatáčky, stejně jako o úpravě nájezdu po boxové uličky.
Po tragických událostech se hned hovořilo o nutnosti úprav, zůstalo však pouze u slov a konfigurace okruhu se do Velké ceny Brazílie Formule 1 nezměnila.
Ředitel závodů FIA Charles Whiting k tomu včera řekl: "Na okruhu bylo provedeno pár drobných změn, ale příští rok by mohly být mnohem větší. Doufáme, že bude vybudován nový nájezd do boxů a zvětšena úniková zóna kolem poslední zatáčky."
Přestavěn má být rychlý úsek bez únikových zón, navíc s nájezdem do boxů v zatáčce(foto: Mercedes GP)
"S tím ale bude souviset mnoho práce, protože to bude vyžadovat posunutí stálých hlavních tribun. Dostali jsme záruky od města Sao Paula, že tento projekt podpoří," dodává Whiting.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.