Vitaly Petrov se nevídaně kriticky vyjádřil proti jeho zaměstnavateli, stáji Lotus Renault GP. Řekl, že během sezony nemohl dát veřejně najevo svůj názor, ale teď nadešel čas, aby se podělil o své opravdové pocity. Komentáře jezdce z Vyborgu se objevily v televizi Russia 2.
Petrov, který byl v F1 vloni nováčkem, zahájil letošní sezonu fantasticky, když v Austrálii získal podium. Nicméně od doby, kdy v Melbourne získal těchto 15 bodů, byl ruský jezdec schopen přidat jen dalších 21, což je za 17 závodů opravdu málo.
"Nemám dovoleno říkat nic negativního o týmu, žel to mám ve své smlouvě," začal Petrov trochu podobně jako Nick Heidfeld po svém německém odchodu od týmu z Enstone. "Lidé říkali, že tým kritizoval své jezdce. Ale promiňte, přečtěte si mé rozhovory, nikdy jsem tým nekritizoval... To i přesto, že jsme mnohokrát ztratili. O kolik jsme přišli během zastávek? A kvůli strategiím?
Pozice jsme ztratili v možná deseti závodech nebo ještě více. I bez rychlého auta jsme mohli získat slušný příděl bodů, mohli jsme končit na bodech, pokud bychom měli dobrou strategii. Ale nemohl jsem o tom ve svých rozhovorech mluvit a nesmím to udělat ani teď. Ale už nemůžu být dále zticha - to je pryč. Už prostě nemůžu všechno držet v sobě."
Petrov šel ještě dále, když začal vysvětlovat "lehkých" prvních šest závodů. Tým Lotus Renault GP nebyl schopen udržet dobrou závodní rychlost, protože se mu nepodařilo dostat nové díky do závodního tempa. "Hlavně máme stejné auto, s jakým jsme začínali na začátku sezony," říká Rus.
Petrov má svůj kontrakt platný ještě na jeden rok, ale je si vědom, že mu to negarantuje další rok spolupráce s týmem okolo Erica Boulliera. "Vše je jasné. Mám kontrakt. Ale jak už jsem řekl dříve, i mistr světa Kimi Räikkönen byl požádán o to, aby opustil F1 [Ferrari] za určitou sumu peněz... Takže v tomto sportu je těžké cokoliv udělat, když se vás chce někdo zbavit."
Vitalij v Abú Zabí (foto: Lotus Renault GP)
Vitalij se za své výroky dnes Renaultu i všem jeho zaměstnancům omlouval: "Na Internetu jste si mohli přečíst nějaké negativní komentáře z mé strany. V rozhovoru, který jsem poskytl ruské televizi ihned po skončení závodu v Abú Zabí, jsem se vyjadřoval nevhodným způsobem: kritizoval jsem tým, vaši práci a nedostatek výkonnosti. Bylo to zbytečné a rád bych se za to omluvil.
Nesnažím se hledat výmluvy, ale tehdy ve mně stále pumpoval adrenalin ze závodu, byl jsem vyčerpaný a - stejně jako vy - velmi zklamaný z toho, že se mi nepodařilo skončit v nejlepší desítce. Uvědomuji si, že tato sezóna je pro vás všechny stejně náročná jako pro mě a že jsem neměl říkat to, co jsem řekl.
Znovu bych se rád upřímně omluvil a slibuji, že se to již znovu nestane. Všichni jsme se v této sezóně maximálně snažili a mě zbývá poslední příležitost, abych se pokusil učinit vás příští víkend v Brazílii hrdými. Udělám vše, co bude v mých silách, abych se tam prezentoval v lepším světle než dnes," dodává kajícně ruský pilot.
Vitalij Petrov se za své výroky omluvil, podle Boulliera je záležitost uzavřena(foto: Lotus Renault GP)
Tým jeho omluvu přijal: "Rozhovor poskytl pár minut poté, co v neděli vyskočil z vozu. Závod byl náročný a byl naštvaný, protože nedosáhl na body, byl i vyčerpaný. Piloti nejsou roboti, jsou to lidské bytosti," shovívavě hodnotí Boullier.
"A stejně jako každý jiný pilot, Vitalij je závodníkem. Pokud by byl v Abú Zabí na pódiu, nestěžoval by si na to, že nevyhrál závod. Bereme tento incident za přesně takový, jakým je - jako incident. Vitalij se omluvil týmu a poslal email všem zaměstnancům v Enstone. Co se mě týče, záležitost je vyřešena," dodává šéf týmu Lotus Renault GP.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace