Ve čtvrtek se na okruhu Jas Marina odehrál poslední den testů nováčků Formule 1. Jan Charouz v něm usedl do monopostu Renault R31 a v rámci 82 kol zajel nejrychlejší čas s hodnotou 1:44,470 min.
Jan Charouz odjel v Abú Zabí po včerejších 51 kolech dalších 82 okruhů. Ve čtvrtek se český jezdec posadil do monopostu stáje Lotus Renault GP, pro který v dopoledních hodinách sbíral data o aerodynamice, kterou britská stáj pro nadcházející sezónu vyvíjí. V odpoledních hodinách navíc čtyřiadvacetiletý závodník okusil pneumatiky Pirelli se specifikací pro příští ročník Formule 1.Během dvaaosmdesáti kol, tedy čtyř set a padesáti pěti kilometrů, zajel Jan Charouz čas s hodnotou 1:44,470 min, což vyneslo českému jezdci desáté místo ve finálovém dni testů nováčků Formule 1. Cílem dnešního dne však nebylo zajet co nejrychlejší kolo, ale Renault se zaměřil především na vývoj monopostu, když si inženýři u českého jezdce pochvalovali především jeho zpětnou vazbu.Jan Charouz po jízdách s Renaultem uvedl: „Opravdu jsem si dnešní den užil. Hlavní prioritou dnešního dne bylo vyzkoušet některé nové díly a pneumatiky, což se nám podařilo. Dnes jsem odkroužil hodně kol, což je pro mě jenom dobře. Jsem rád, že jsem dostal důvěru ve vývoji nových komponentů, které jsme testovali dopoledne.
Chtěl bych moc poděkovat týmu Lotus Renault GP za tuto příležitost. Jsem rád, že jsem si mohl vyzkoušet také DRS a KERS. Jsem z dnešního testu opravdu potěšený.“
Jak byl Honza spokojen s časy? "V odpoledních hodinách jsme zkusili zajet pár rychlých kol, ale nepodařilo se mi dosáhnout takových časů, jaké bych si představoval. Musím se ještě zlepšit, ale v dlouhých jízdách jsem zajížděl konzistentní časy, což je dobré."
Alan Permane k jeho čtvrtečnímu programu dodal: „Jan dopoledne strávil hodně času na trati, protože sbíral data ohledně aerodynamiky, o které se toho potřebujeme dozvědět mnohem více. Na druhou stranu měl možnost pracovat a poznávat pneumatiky Pirelli. V odpoledních hodinách měl Jan na programu seznamování s vychytávkami monopostu R31 a pro Pirelli testoval pneumatiky pro nadcházející sezónu. Navíc si vyzkoušel několikrát zastávky v boxech.“
Výsledky třetího dne testování v Abú Zabí najdete zde, snímky pod článkem (foto: Lotus Renault GP).
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.