Ve čtvrtek se na okruhu Jas Marina odehrál poslední den testů nováčků Formule 1. Jan Charouz v něm usedl do monopostu Renault R31 a v rámci 82 kol zajel nejrychlejší čas s hodnotou 1:44,470 min.
Jan Charouz odjel v Abú Zabí po včerejších 51 kolech dalších 82 okruhů. Ve čtvrtek se český jezdec posadil do monopostu stáje Lotus Renault GP, pro který v dopoledních hodinách sbíral data o aerodynamice, kterou britská stáj pro nadcházející sezónu vyvíjí. V odpoledních hodinách navíc čtyřiadvacetiletý závodník okusil pneumatiky Pirelli se specifikací pro příští ročník Formule 1.Během dvaaosmdesáti kol, tedy čtyř set a padesáti pěti kilometrů, zajel Jan Charouz čas s hodnotou 1:44,470 min, což vyneslo českému jezdci desáté místo ve finálovém dni testů nováčků Formule 1. Cílem dnešního dne však nebylo zajet co nejrychlejší kolo, ale Renault se zaměřil především na vývoj monopostu, když si inženýři u českého jezdce pochvalovali především jeho zpětnou vazbu.Jan Charouz po jízdách s Renaultem uvedl: „Opravdu jsem si dnešní den užil. Hlavní prioritou dnešního dne bylo vyzkoušet některé nové díly a pneumatiky, což se nám podařilo. Dnes jsem odkroužil hodně kol, což je pro mě jenom dobře. Jsem rád, že jsem dostal důvěru ve vývoji nových komponentů, které jsme testovali dopoledne.
Chtěl bych moc poděkovat týmu Lotus Renault GP za tuto příležitost. Jsem rád, že jsem si mohl vyzkoušet také DRS a KERS. Jsem z dnešního testu opravdu potěšený.“
Jak byl Honza spokojen s časy? "V odpoledních hodinách jsme zkusili zajet pár rychlých kol, ale nepodařilo se mi dosáhnout takových časů, jaké bych si představoval. Musím se ještě zlepšit, ale v dlouhých jízdách jsem zajížděl konzistentní časy, což je dobré."
Alan Permane k jeho čtvrtečnímu programu dodal: „Jan dopoledne strávil hodně času na trati, protože sbíral data ohledně aerodynamiky, o které se toho potřebujeme dozvědět mnohem více. Na druhou stranu měl možnost pracovat a poznávat pneumatiky Pirelli. V odpoledních hodinách měl Jan na programu seznamování s vychytávkami monopostu R31 a pro Pirelli testoval pneumatiky pro nadcházející sezónu. Navíc si vyzkoušel několikrát zastávky v boxech.“
Výsledky třetího dne testování v Abú Zabí najdete zde, snímky pod článkem (foto: Lotus Renault GP).
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.