Ve středu pokračovaly na okruhu Jas Marina Circuit druhým dnem testy nováčků šampionátu Formule 1. Do monopostu HRT F1 Teamu usedl Jan Charouz, který v průběhu šestapadesáti kol zajel jedenáctý nejrychlejší čas v hodnotě 1:46,644 min.
Hlavním úkolem dne bylo pro Jana Charouze získávání jistoty za volantem monopostu Formule 1 a to na různých směsích pneumatik Pirelli. Celodenní program narušila preventivní výměna motoru, která proběhla v rekordním čase, i tak český jezdec začal svůj odpolední program o něco později.
Čtyřiadvacetiletý jezdec absolvoval za celou středu šestapadesát kol, tedy tři sta jedenáct kilometrů, což je délka jedné velké ceny, což je dostatek na získání superlicence, díky níž může nastoupit během závodních víkendů F1, popř. i závodit. Nejrychlejší čas v hodnotě 1:46,644 min mu zajistil jedenácté místo.
Český pilot absolvoval v dopoledním tréninku čtyři středně dlouhé stinty s měkkými pneumatikami a jeden stint se super měkkou směsí. Po poledni dostal český jezdec na svůj monopost opět super měkké pneumatiky. V předposledním stintu si Charouz vyzkoušel střední směs, aby den uzavřel opět na nejměkčí sadě pneu Pirelli.
Jan Charouz v oficiálním prohlášení uvádí: „Dnešní test s monopostem týmu HRT byl velmi příjemný. K testu jsme měli hodně nových pneumatik, což bylo velmi dobře, protože mým hlavním problémem je maximální využití nových pneu. Velice se mi líbila spolupráce s týmem, který je velmi profesionální. V odpoledních hodinách jsme měli problém s motorem, ale nikdy jsem neviděl nikoho takhle rychle vyměnit motor!
V poslední mé jízdě na super měkkých pneumatikách jsem měl trochu štěstí na provoz, ale i tak jsem se v jednom kole dokázal o něco zlepšit oproti dopolednímu času. Byla to velmi dobrá zkušenost a bylo by určitě skvělé si to někdy v budoucnu zopakovat. S přibývajícími koly jsem se cítil v monopostu lépe.
Po seznámení s vozem jsem začal využívat různé doplňky jako třeba DRS, které jsem neměl šanci v minulosti si vyzkoušet. Je mnoho věcí, které musíte ve formuli 1 dělat najednou. Je dobré, že jsem si na to dnes mohl začít zvykat.“
Arnau Niubó, závodní inženýr stáje HRT F1 Team, dodává: „Jan si musel ráno postupně zvykat na vůz a pneumatiky. Jak ale čas ubíhal, tak jeho časy začaly zrychlovat. Je jen škoda, že svůj čas nemohl zlepšit o něco více, protože na nové sadě super měkkých pneumatik se dostal několikrát do provozu. Odpoledne jsme museli z preventivních důvod měnit motor. Ale i tak můžeme být s našim a Janovým výkonem spokojeni.“
Na Jana Charouze nyní čeká zítřejší celodenní test v týmu Lotus Renault GP, kde již druhým rokem působí jako testovací a rezervní jezdec britské stáje.
Fotografie z prvního testu Jana Charouze najdete zde, reportáž z testů společně z výsledky zde.
© Foto: HRT F1 Team.
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.