Ve středu pokračovaly na okruhu Jas Marina Circuit druhým dnem testy nováčků šampionátu Formule 1. Do monopostu HRT F1 Teamu usedl Jan Charouz, který v průběhu šestapadesáti kol zajel jedenáctý nejrychlejší čas v hodnotě 1:46,644 min.
Hlavním úkolem dne bylo pro Jana Charouze získávání jistoty za volantem monopostu Formule 1 a to na různých směsích pneumatik Pirelli. Celodenní program narušila preventivní výměna motoru, která proběhla v rekordním čase, i tak český jezdec začal svůj odpolední program o něco později.
Čtyřiadvacetiletý jezdec absolvoval za celou středu šestapadesát kol, tedy tři sta jedenáct kilometrů, což je délka jedné velké ceny, což je dostatek na získání superlicence, díky níž může nastoupit během závodních víkendů F1, popř. i závodit. Nejrychlejší čas v hodnotě 1:46,644 min mu zajistil jedenácté místo.
Český pilot absolvoval v dopoledním tréninku čtyři středně dlouhé stinty s měkkými pneumatikami a jeden stint se super měkkou směsí. Po poledni dostal český jezdec na svůj monopost opět super měkké pneumatiky. V předposledním stintu si Charouz vyzkoušel střední směs, aby den uzavřel opět na nejměkčí sadě pneu Pirelli.
Jan Charouz v oficiálním prohlášení uvádí: „Dnešní test s monopostem týmu HRT byl velmi příjemný. K testu jsme měli hodně nových pneumatik, což bylo velmi dobře, protože mým hlavním problémem je maximální využití nových pneu. Velice se mi líbila spolupráce s týmem, který je velmi profesionální. V odpoledních hodinách jsme měli problém s motorem, ale nikdy jsem neviděl nikoho takhle rychle vyměnit motor!
V poslední mé jízdě na super měkkých pneumatikách jsem měl trochu štěstí na provoz, ale i tak jsem se v jednom kole dokázal o něco zlepšit oproti dopolednímu času. Byla to velmi dobrá zkušenost a bylo by určitě skvělé si to někdy v budoucnu zopakovat. S přibývajícími koly jsem se cítil v monopostu lépe.
Po seznámení s vozem jsem začal využívat různé doplňky jako třeba DRS, které jsem neměl šanci v minulosti si vyzkoušet. Je mnoho věcí, které musíte ve formuli 1 dělat najednou. Je dobré, že jsem si na to dnes mohl začít zvykat.“
Arnau Niubó, závodní inženýr stáje HRT F1 Team, dodává: „Jan si musel ráno postupně zvykat na vůz a pneumatiky. Jak ale čas ubíhal, tak jeho časy začaly zrychlovat. Je jen škoda, že svůj čas nemohl zlepšit o něco více, protože na nové sadě super měkkých pneumatik se dostal několikrát do provozu. Odpoledne jsme museli z preventivních důvod měnit motor. Ale i tak můžeme být s našim a Janovým výkonem spokojeni.“
Na Jana Charouze nyní čeká zítřejší celodenní test v týmu Lotus Renault GP, kde již druhým rokem působí jako testovací a rezervní jezdec britské stáje.
Fotografie z prvního testu Jana Charouze najdete zde, reportáž z testů společně z výsledky zde.
© Foto: HRT F1 Team.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.