ABÚ ZABÍ - PŘEHLED ZASTÁVEK A STINTŮ; Lewis Hamilton byl nejrychleji odbavovaným pilotem Velké ceny Abú Zabí. Kdy stavěli ostatní piloti a jak dlouho se u svých mechaniků zdrželi?
McLaren si ve Spojených arabských emirátech tentokrát připsal nejen vítězství v závodě, ale také absolutně nejrychlejší zastávky. Obě dvě v případě Lewise Hamiltona trvaly 3,3 sekundy. Práce na monopostu Jensona Buttona však trvaly v součtu o 2,5 sec déle než v případě vítěze velké ceny.
Velmi rychlou zastávku předvedl i Red Bull u Marka Webbera, při té první ale chyboval, což Australana připravilo o lepší výsledek. Velkou hrubku vyrobili i v sesterské stáji Toro Rosso při prvním zajetí do boxů Jaimeho Alguersuariho v 15. kole, čímž mu zcela zmařili reálnou šanci na zisk bodu. Díky tomu byl jeho celkový čas v boxech horší než u pilotů stavějících třikrát.
Dobře pracovali také v garážích u Mercedesu - Nico Rosberg zaznamenal druhý nejnižší průměr (3,75 sec) na jednu zastávku, přesto to bylo mírně za vysokým standardem německého týmu. Výtečnou bylo i první zastavení Michaela Schumachera - 3,6 sec.
Slušnými zastávkami se občas blýskne i Sauber, který Sergia Péreze přezul ve 27. kole za 3,9 sec, Kamuje Kobajašiho v pátém dokonce za 3,7 sec.
Z klasifikovaných pilotů většina jela na dvě zastávky. Vitantonio Liuzzi a Paul di Resta zariskoval s jednou zastávkou - Skot si tím pomohl ke dvěma bodům. Na tři vsadil pouze Mark Webber. Bruno Senna se tam objevil sice třikrát, k tomu ale přispěla penalizace, podobnou, leč s mizivým účinkem, obdržel i Pastor Maldonado, který ostudně promlouval do bojů na čele, byť byl o kolo zpět.
Nejvíce kol (31) na měkkých pneumatikách zvládl uprostřed závodu Nico Rosberg a potvrzuje, že se Mercedesu podařilo vyřešit problémy s jejich vysokou degradací, což je pro tým dobrou zprávou při vývoji nového vozu MGP W03.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedl Vitantonio Liuzzi - čítal stejný počet kol jako v případě výše zmíněného Rosberga - 31 neboli 56 % závodu. Vůz HRT F111 nepatří k nejšetrnějším, spíše to poukazuje na solidní výdrž tohoto druhu pneumatik Pirelli v Abú Zabí.
Legenda:
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.