ABÚ ZABÍ - PŘEHLED ZASTÁVEK A STINTŮ; Lewis Hamilton byl nejrychleji odbavovaným pilotem Velké ceny Abú Zabí. Kdy stavěli ostatní piloti a jak dlouho se u svých mechaniků zdrželi?
McLaren si ve Spojených arabských emirátech tentokrát připsal nejen vítězství v závodě, ale také absolutně nejrychlejší zastávky. Obě dvě v případě Lewise Hamiltona trvaly 3,3 sekundy. Práce na monopostu Jensona Buttona však trvaly v součtu o 2,5 sec déle než v případě vítěze velké ceny.
Velmi rychlou zastávku předvedl i Red Bull u Marka Webbera, při té první ale chyboval, což Australana připravilo o lepší výsledek. Velkou hrubku vyrobili i v sesterské stáji Toro Rosso při prvním zajetí do boxů Jaimeho Alguersuariho v 15. kole, čímž mu zcela zmařili reálnou šanci na zisk bodu. Díky tomu byl jeho celkový čas v boxech horší než u pilotů stavějících třikrát.
Dobře pracovali také v garážích u Mercedesu - Nico Rosberg zaznamenal druhý nejnižší průměr (3,75 sec) na jednu zastávku, přesto to bylo mírně za vysokým standardem německého týmu. Výtečnou bylo i první zastavení Michaela Schumachera - 3,6 sec.
Slušnými zastávkami se občas blýskne i Sauber, který Sergia Péreze přezul ve 27. kole za 3,9 sec, Kamuje Kobajašiho v pátém dokonce za 3,7 sec.
Z klasifikovaných pilotů většina jela na dvě zastávky. Vitantonio Liuzzi a Paul di Resta zariskoval s jednou zastávkou - Skot si tím pomohl ke dvěma bodům. Na tři vsadil pouze Mark Webber. Bruno Senna se tam objevil sice třikrát, k tomu ale přispěla penalizace, podobnou, leč s mizivým účinkem, obdržel i Pastor Maldonado, který ostudně promlouval do bojů na čele, byť byl o kolo zpět.
Nejvíce kol (31) na měkkých pneumatikách zvládl uprostřed závodu Nico Rosberg a potvrzuje, že se Mercedesu podařilo vyřešit problémy s jejich vysokou degradací, což je pro tým dobrou zprávou při vývoji nového vozu MGP W03.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedl Vitantonio Liuzzi - čítal stejný počet kol jako v případě výše zmíněného Rosberga - 31 neboli 56 % závodu. Vůz HRT F111 nepatří k nejšetrnějším, spíše to poukazuje na solidní výdrž tohoto druhu pneumatik Pirelli v Abú Zabí.
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.