ABÚ ZABÍ - PŘEHLED ZASTÁVEK A STINTŮ; Lewis Hamilton byl nejrychleji odbavovaným pilotem Velké ceny Abú Zabí. Kdy stavěli ostatní piloti a jak dlouho se u svých mechaniků zdrželi?
McLaren si ve Spojených arabských emirátech tentokrát připsal nejen vítězství v závodě, ale také absolutně nejrychlejší zastávky. Obě dvě v případě Lewise Hamiltona trvaly 3,3 sekundy. Práce na monopostu Jensona Buttona však trvaly v součtu o 2,5 sec déle než v případě vítěze velké ceny.
Velmi rychlou zastávku předvedl i Red Bull u Marka Webbera, při té první ale chyboval, což Australana připravilo o lepší výsledek. Velkou hrubku vyrobili i v sesterské stáji Toro Rosso při prvním zajetí do boxů Jaimeho Alguersuariho v 15. kole, čímž mu zcela zmařili reálnou šanci na zisk bodu. Díky tomu byl jeho celkový čas v boxech horší než u pilotů stavějících třikrát.
Dobře pracovali také v garážích u Mercedesu - Nico Rosberg zaznamenal druhý nejnižší průměr (3,75 sec) na jednu zastávku, přesto to bylo mírně za vysokým standardem německého týmu. Výtečnou bylo i první zastavení Michaela Schumachera - 3,6 sec.
Slušnými zastávkami se občas blýskne i Sauber, který Sergia Péreze přezul ve 27. kole za 3,9 sec, Kamuje Kobajašiho v pátém dokonce za 3,7 sec.
Z klasifikovaných pilotů většina jela na dvě zastávky. Vitantonio Liuzzi a Paul di Resta zariskoval s jednou zastávkou - Skot si tím pomohl ke dvěma bodům. Na tři vsadil pouze Mark Webber. Bruno Senna se tam objevil sice třikrát, k tomu ale přispěla penalizace, podobnou, leč s mizivým účinkem, obdržel i Pastor Maldonado, který ostudně promlouval do bojů na čele, byť byl o kolo zpět.
Nejvíce kol (31) na měkkých pneumatikách zvládl uprostřed závodu Nico Rosberg a potvrzuje, že se Mercedesu podařilo vyřešit problémy s jejich vysokou degradací, což je pro tým dobrou zprávou při vývoji nového vozu MGP W03.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedl Vitantonio Liuzzi - čítal stejný počet kol jako v případě výše zmíněného Rosberga - 31 neboli 56 % závodu. Vůz HRT F111 nepatří k nejšetrnějším, spíše to poukazuje na solidní výdrž tohoto druhu pneumatik Pirelli v Abú Zabí.
Legenda:
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.