ABÚ ZABÍ - PŘEHLED ZASTÁVEK A STINTŮ; Lewis Hamilton byl nejrychleji odbavovaným pilotem Velké ceny Abú Zabí. Kdy stavěli ostatní piloti a jak dlouho se u svých mechaniků zdrželi?
McLaren si ve Spojených arabských emirátech tentokrát připsal nejen vítězství v závodě, ale také absolutně nejrychlejší zastávky. Obě dvě v případě Lewise Hamiltona trvaly 3,3 sekundy. Práce na monopostu Jensona Buttona však trvaly v součtu o 2,5 sec déle než v případě vítěze velké ceny.
Velmi rychlou zastávku předvedl i Red Bull u Marka Webbera, při té první ale chyboval, což Australana připravilo o lepší výsledek. Velkou hrubku vyrobili i v sesterské stáji Toro Rosso při prvním zajetí do boxů Jaimeho Alguersuariho v 15. kole, čímž mu zcela zmařili reálnou šanci na zisk bodu. Díky tomu byl jeho celkový čas v boxech horší než u pilotů stavějících třikrát.
Dobře pracovali také v garážích u Mercedesu - Nico Rosberg zaznamenal druhý nejnižší průměr (3,75 sec) na jednu zastávku, přesto to bylo mírně za vysokým standardem německého týmu. Výtečnou bylo i první zastavení Michaela Schumachera - 3,6 sec.
Slušnými zastávkami se občas blýskne i Sauber, který Sergia Péreze přezul ve 27. kole za 3,9 sec, Kamuje Kobajašiho v pátém dokonce za 3,7 sec.
Z klasifikovaných pilotů většina jela na dvě zastávky. Vitantonio Liuzzi a Paul di Resta zariskoval s jednou zastávkou - Skot si tím pomohl ke dvěma bodům. Na tři vsadil pouze Mark Webber. Bruno Senna se tam objevil sice třikrát, k tomu ale přispěla penalizace, podobnou, leč s mizivým účinkem, obdržel i Pastor Maldonado, který ostudně promlouval do bojů na čele, byť byl o kolo zpět.
Nejvíce kol (31) na měkkých pneumatikách zvládl uprostřed závodu Nico Rosberg a potvrzuje, že se Mercedesu podařilo vyřešit problémy s jejich vysokou degradací, což je pro tým dobrou zprávou při vývoji nového vozu MGP W03.
Nejdelší stint na středně-tvrdé směsi předvedl Vitantonio Liuzzi - čítal stejný počet kol jako v případě výše zmíněného Rosberga - 31 neboli 56 % závodu. Vůz HRT F111 nepatří k nejšetrnějším, spíše to poukazuje na solidní výdrž tohoto druhu pneumatik Pirelli v Abú Zabí.
Legenda:
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.