Velmi dobře začal v Abú Zabí Josef Král, když si v kvalifikaci na finále GP2 v Abú Zabí vyjel postavení ve druhé řadě na startu.
Po prvních kvalifikačních pokusech byl Josef Král dokonce první, ale při těch druhých jej dokázali překonat Švýcar Fabio Leimer z týmu Racing Engineering a Španěl Daniel Clos z Rapaxu.
Výsledek je o to cennější, že se jedná o velmi prestižní záležitost. GP2 Final je sice nemistrovský závod coby součást programu Velké ceny Abú Zabí vozů Formule 1, ale právě proto, že se jedná o jedinou šanci se ukázat v závěru hlavní motoristické sezony v dobrém světle, k ní všichni přistupují velmi zodpovědně. To se týká i startovní listiny, která je velmi kvalitní a tím pádem bude boj o každý bod v cíli velmi tuhý.
„Jasně že by bylo lepší kvalifikaci vyhrát, ale mám pocit, že takhle je to lepší výchozí pozice,“ uvedl v oficiálním prohlášení po kvalifikaci na svém webu Josef Král. „Než se soustředit čistě na defenzívu, budu mít šanci číst si soupeře, hlídat pneumatiky a pak možná zaútočit."
Josef Král při testech v Abú Zabí (foto: www.josefkral.cz)
"Jsme přesvědčeni, že víme, co od auta v závodě čekat, takže by nám soupeři nemuseli ujet. Leimer má za sebou 37 startů, Clos dokonce 57, já ale na rozdíl od nich zůstal se stejným týmem, se kterým jsme jeli hlavní sezonu, a to by nám mohlo hrát do karet,“ dodal český jezdec.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.