Velmi dobře začal v Abú Zabí Josef Král, když si v kvalifikaci na finále GP2 v Abú Zabí vyjel postavení ve druhé řadě na startu.
Po prvních kvalifikačních pokusech byl Josef Král dokonce první, ale při těch druhých jej dokázali překonat Švýcar Fabio Leimer z týmu Racing Engineering a Španěl Daniel Clos z Rapaxu.
Výsledek je o to cennější, že se jedná o velmi prestižní záležitost. GP2 Final je sice nemistrovský závod coby součást programu Velké ceny Abú Zabí vozů Formule 1, ale právě proto, že se jedná o jedinou šanci se ukázat v závěru hlavní motoristické sezony v dobrém světle, k ní všichni přistupují velmi zodpovědně. To se týká i startovní listiny, která je velmi kvalitní a tím pádem bude boj o každý bod v cíli velmi tuhý.
„Jasně že by bylo lepší kvalifikaci vyhrát, ale mám pocit, že takhle je to lepší výchozí pozice,“ uvedl v oficiálním prohlášení po kvalifikaci na svém webu Josef Král. „Než se soustředit čistě na defenzívu, budu mít šanci číst si soupeře, hlídat pneumatiky a pak možná zaútočit."
Josef Král při testech v Abú Zabí (foto: www.josefkral.cz)
"Jsme přesvědčeni, že víme, co od auta v závodě čekat, takže by nám soupeři nemuseli ujet. Leimer má za sebou 37 startů, Clos dokonce 57, já ale na rozdíl od nich zůstal se stejným týmem, se kterým jsme jeli hlavní sezonu, a to by nám mohlo hrát do karet,“ dodal český jezdec.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.