Velmi dobře začal v Abú Zabí Josef Král, když si v kvalifikaci na finále GP2 v Abú Zabí vyjel postavení ve druhé řadě na startu.
Po prvních kvalifikačních pokusech byl Josef Král dokonce první, ale při těch druhých jej dokázali překonat Švýcar Fabio Leimer z týmu Racing Engineering a Španěl Daniel Clos z Rapaxu.
Výsledek je o to cennější, že se jedná o velmi prestižní záležitost. GP2 Final je sice nemistrovský závod coby součást programu Velké ceny Abú Zabí vozů Formule 1, ale právě proto, že se jedná o jedinou šanci se ukázat v závěru hlavní motoristické sezony v dobrém světle, k ní všichni přistupují velmi zodpovědně. To se týká i startovní listiny, která je velmi kvalitní a tím pádem bude boj o každý bod v cíli velmi tuhý.
„Jasně že by bylo lepší kvalifikaci vyhrát, ale mám pocit, že takhle je to lepší výchozí pozice,“ uvedl v oficiálním prohlášení po kvalifikaci na svém webu Josef Král. „Než se soustředit čistě na defenzívu, budu mít šanci číst si soupeře, hlídat pneumatiky a pak možná zaútočit."
Josef Král při testech v Abú Zabí (foto: www.josefkral.cz)
"Jsme přesvědčeni, že víme, co od auta v závodě čekat, takže by nám soupeři nemuseli ujet. Leimer má za sebou 37 startů, Clos dokonce 57, já ale na rozdíl od nich zůstal se stejným týmem, se kterým jsme jeli hlavní sezonu, a to by nám mohlo hrát do karet,“ dodal český jezdec.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.