Lewis Hamilton po příletu do Abú Zabí uvedl, že by se po další kolizi v Indii rád usmířil s Felipem Massou. Ten však necítí, že by v Indii udělal něco špatně.
Novinářům řekl, že s Brazilcem nemá žádný problém a že si s ním hodlá promluvit, aby se vše vyjasnilo, bude-li tomu Felipe nakloněn.
"Nemluvil jsem s ním. Rád bych to s ním vyřešil, ale musíme k tomu být nakloněni oba, nestačí iniciativa pouze z jedné strany. On musí chtít také," řekl včera Hamilton. "Měli jsme na trati kolize, ale ve skutečnosti s ním nemám žádný problém, na tom se po celý rok nic nezměnilo."
Pilot McLarenu chce v Abú Zabí bojovat o vítězství a rozhodně nejezdit nikde poblíž Massy: "Určitě neplánuji být někdo blízko něj."
Massa potvrzuje, že mezi nimi k žádnému rozhovoru nedošlo, a poznamenává, že se indickou penalizací cítí být ukřivděn: "Já jsem odjel do Brazílie a on ani nevím kam, takže neproběhla žádná konverzace. Jen ale zopakuji, co jsem řekl po minulém závodě: Neudělal jsem v něm nic špatného. Pokud by tam byl jiný pilot, udělal by to stejné."
Lewis Hamilton stíhá Felipeho Massu (foto: Scuderia Ferrari)
"Já jsem zatáčel vepředu a byl jsem velmi naštvaný - ne proto, že to byl Lewis, ale proto, že mě potrestali za něco, co jsem neudělal nesprávně. Neudělal jsem nic špatného. I když jsme letos spolu měli pár bouraček, určitě to nevzešlo ode mě.
Nebyla to má chyba, ani Lewisova. Možná byste mohli říci, že se jednalo o závodní kolizi. Ale chybu mi přisoudili komisaři. Když udělám chybu na dráze, jsem první, který přijde a řekne: 'Sorry kluci, udělal jsem chybu.' Ale v posledním závodě to nebyla moje chyba, tím jsem si jistý."
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.