Lewis Hamilton po příletu do Abú Zabí uvedl, že by se po další kolizi v Indii rád usmířil s Felipem Massou. Ten však necítí, že by v Indii udělal něco špatně.
Novinářům řekl, že s Brazilcem nemá žádný problém a že si s ním hodlá promluvit, aby se vše vyjasnilo, bude-li tomu Felipe nakloněn.
"Nemluvil jsem s ním. Rád bych to s ním vyřešil, ale musíme k tomu být nakloněni oba, nestačí iniciativa pouze z jedné strany. On musí chtít také," řekl včera Hamilton. "Měli jsme na trati kolize, ale ve skutečnosti s ním nemám žádný problém, na tom se po celý rok nic nezměnilo."
Pilot McLarenu chce v Abú Zabí bojovat o vítězství a rozhodně nejezdit nikde poblíž Massy: "Určitě neplánuji být někdo blízko něj."
Massa potvrzuje, že mezi nimi k žádnému rozhovoru nedošlo, a poznamenává, že se indickou penalizací cítí být ukřivděn: "Já jsem odjel do Brazílie a on ani nevím kam, takže neproběhla žádná konverzace. Jen ale zopakuji, co jsem řekl po minulém závodě: Neudělal jsem v něm nic špatného. Pokud by tam byl jiný pilot, udělal by to stejné."
Lewis Hamilton stíhá Felipeho Massu (foto: Scuderia Ferrari)
"Já jsem zatáčel vepředu a byl jsem velmi naštvaný - ne proto, že to byl Lewis, ale proto, že mě potrestali za něco, co jsem neudělal nesprávně. Neudělal jsem nic špatného. I když jsme letos spolu měli pár bouraček, určitě to nevzešlo ode mě.
Nebyla to má chyba, ani Lewisova. Možná byste mohli říci, že se jednalo o závodní kolizi. Ale chybu mi přisoudili komisaři. Když udělám chybu na dráze, jsem první, který přijde a řekne: 'Sorry kluci, udělal jsem chybu.' Ale v posledním závodě to nebyla moje chyba, tím jsem si jistý."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.