Sauberu ke konci sezóny dochází po slibném začátku dech. V posledním závodu v Indii se na něj dotáhlo Toro Rosso. Co stojí za poklesem formy?
Po Velké ceně Německa švýcarskému týmu patřila se ziskem 35 bodů v šampionátu konstruktérů šestá příčka a měl slušný náskok před týmy Force India (20 bodů) a Toro Rosso (17 bodů). Jenže od Maďarska Sauber získal dohromady pouze 6 bodů a výkonnostně se propadal, zatímco jeho soupeři šli nahoru a získali bodů 4 - 5krát více (Force India - 31 bodů, Toro Rosso 24 bodů).
K výkonnostnímu propadu přispělo rozhodnutí ušetřit peníze, k němuž tým dospěl v červenci při debatách ohledně omezení mapování motorů a využívání horkých plynů ke zvyšování přítlaku v oblasti difuzoru. V Hinwilu se tehdy rozhodli nemarnit čas a zdroje rozvojem těchto technologií, které budou v roce 2012 zakázány.
Jenže ostatní týmy se této oblasti dále horlivě věnovaly. Force India Sauber již předstihla a Toro Rosso ji zřejmě v nejbližší době napodobí, čímž by stáj z Hinwilu odsoudili až k osmému místu v šampionátu.
Graf - Vývoj relativních bodových rozdílů mezi vybranými třemi týmy
Vzhledem k rozdělování peněz od Bernieho Ecclestona za konečné pořadí dle Concordské dohody ono červencové rozhodnutí může Sauber vyjít na pěkné miliony. Snaha ušetřit se tak švýcarskému týmu může paradoxně velmi prodražit.
Jeho majitel Peter Sauber pro Blick běduje: "V červenci jsme věřili, že FIA bude pokračovat v prosazování zákazu [foukání], a proto jsme zastavili složitý vývoj. Kvůli nákladům."
Kobajaši prohrává souboj s Alguersuarim (foto: Sauber Motorsport AG)
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.