Šéfové Formule 1 přemýšlejí o změně kvalifikačních pravidel týkajících se pneumatik. Přispívají k tomu kontroverzní situace, kdy některé týmy ve vrcholné finální části (Q3) nevyjedou ani k jedinému měřenému kolu.
Podle Autosportu se na zasedání Komise F1 tento čtvrtek v Ženevě bude hovořit o možnosti zvýšit počet pneumatik pro poslední část kvalifikace. Vůči návštěvníkům okruhů je nefér, že v části, která má být nejdramatičtější, některé týmy z garáže vůbec nevyjedou. V rámci pravidel se totiž logicky snaží ušetřit čerstvé pneumatiky pro důležitější závod v neděli, po kterém se teprve udělují body.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery přibližuje, o čem společně s týmy diskutovali: "Měli jsme vzájemné schůzky s týmy a momentálně panuje názor, že na Q3 není nic špatného. Vnímají to tak, že to poslední části kvalifikace přidává jistý strategický prvek. Týmy navíc bojují i uprostřed pole, rozdíly jsou velmi malé a tohle pro ně představuje nový kvalifikační prvek."
"Pokud jsou oni spokojeni, moc s tím nenaděláme - musíme se snažit plnit jejich přání. Co jsme jim však řekli je, že pokud se změní úhel pohledu či sport pocítí potřebu změny, pak onu potřebnou změnu podpoříme.
Uvidíme, k čemu dojde na zasedání Komise F1. S tímto podnětem přišel zřejmě někdo jiný. Uvidíme, co na to budou všichni říkat, až budeme mít příležitost společně pracovat," odhaluje Hembery.
Týmy jsou se současnými pravidly spokojeny, dodává to kvalifikaci další strategický element(foto: Pirelli)
Podle něj situace, k níž dochází v Q3, může být jednoduše vyřešena, ale bude raději, když vše bude řádně prodiskutováno Komisí F1.
"Prošli jsme miliony permutací, které mohou zahrnovat pouhou náhradu sad pneumatik z Q3 přes noc. Existuje mnoho různých způsobů, jak to udělat, ale momentálně po nás nikdo nepožaduje žádné řešení, protože týmy jsou spokojeny se současným stavem," pokračuje šéf Pirelli.
Je s ním spokojen i italský dodavatel pneumatik? "Dokud týmy budou vysvětlovat důvody pro tyto taktické zápletky, budou to fanoušci lépe chápat. Dokážete si představit, že si mnoho lidí myslí, že pravidla týkající se pneumatik diktujeme my, takže do toho můžeme být zataženi," odpovídá diplomaticky Hembery.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.