F1 zvažuje změnu pravidel týkajících se využívání pneumatik v kvalifikacích

Pirelli
Pirelli, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 1. listopadu 2011 16:00
Sdílej:

Šéfové Formule 1 přemýšlejí o změně kvalifikačních pravidel týkajících se pneumatik. Přispívají k tomu kontroverzní situace, kdy některé týmy ve vrcholné finální části (Q3) nevyjedou ani k jedinému měřenému kolu.

Podle Autosportu se na zasedání Komise F1 tento čtvrtek v Ženevě bude hovořit o možnosti zvýšit počet pneumatik pro poslední část kvalifikace. Vůči návštěvníkům okruhů je nefér, že v části, která má být nejdramatičtější, některé týmy z garáže vůbec nevyjedou. V rámci pravidel se totiž logicky snaží ušetřit čerstvé pneumatiky pro důležitější závod v neděli, po kterém se teprve udělují body.

Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery přibližuje, o čem společně s týmy diskutovali: "Měli jsme vzájemné schůzky s týmy a momentálně panuje názor, že na Q3 není nic špatného. Vnímají to tak, že to poslední části kvalifikace přidává jistý strategický prvek. Týmy navíc bojují i uprostřed pole, rozdíly jsou velmi malé a tohle pro ně představuje nový kvalifikační prvek."

"Pokud jsou oni spokojeni, moc s tím nenaděláme - musíme se snažit plnit jejich přání. Co jsme jim však řekli je, že pokud se změní úhel pohledu či sport pocítí potřebu změny, pak onu potřebnou změnu podpoříme.

Uvidíme, k čemu dojde na zasedání Komise F1. S tímto podnětem přišel zřejmě někdo jiný. Uvidíme, co na to budou všichni říkat, až budeme mít příležitost společně pracovat," odhaluje Hembery.

Týmy jsou se současnými pravidly spokojeny, dodává to kvalifikaci další strategický element(foto: Pirelli)

Podle něj situace, k níž dochází v Q3, může být jednoduše vyřešena, ale bude raději, když vše bude řádně prodiskutováno Komisí F1.

"Prošli jsme miliony permutací, které mohou zahrnovat pouhou náhradu sad pneumatik z Q3 přes noc. Existuje mnoho různých způsobů, jak to udělat, ale momentálně po nás nikdo nepožaduje žádné řešení, protože týmy jsou spokojeny se současným stavem," pokračuje šéf Pirelli.

Je s ním spokojen i italský dodavatel pneumatik? "Dokud týmy budou vysvětlovat důvody pro tyto taktické zápletky, budou to fanoušci lépe chápat. Dokážete si představit, že si mnoho lidí myslí, že pravidla týkající se pneumatik diktujeme my, takže do toho můžeme být zataženi," odpovídá diplomaticky Hembery.

Témata:
Stalo se
Novinky
Charles Leclerc při testech v Barceloně (2025).

Jak se Charles Leclerc cítil po havárii Lewise Hamiltona? Brit zničil celý plán Ferrari

Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.

Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.

Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.