Šéfové Formule 1 přemýšlejí o změně kvalifikačních pravidel týkajících se pneumatik. Přispívají k tomu kontroverzní situace, kdy některé týmy ve vrcholné finální části (Q3) nevyjedou ani k jedinému měřenému kolu.
Podle Autosportu se na zasedání Komise F1 tento čtvrtek v Ženevě bude hovořit o možnosti zvýšit počet pneumatik pro poslední část kvalifikace. Vůči návštěvníkům okruhů je nefér, že v části, která má být nejdramatičtější, některé týmy z garáže vůbec nevyjedou. V rámci pravidel se totiž logicky snaží ušetřit čerstvé pneumatiky pro důležitější závod v neděli, po kterém se teprve udělují body.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery přibližuje, o čem společně s týmy diskutovali: "Měli jsme vzájemné schůzky s týmy a momentálně panuje názor, že na Q3 není nic špatného. Vnímají to tak, že to poslední části kvalifikace přidává jistý strategický prvek. Týmy navíc bojují i uprostřed pole, rozdíly jsou velmi malé a tohle pro ně představuje nový kvalifikační prvek."
"Pokud jsou oni spokojeni, moc s tím nenaděláme - musíme se snažit plnit jejich přání. Co jsme jim však řekli je, že pokud se změní úhel pohledu či sport pocítí potřebu změny, pak onu potřebnou změnu podpoříme.
Uvidíme, k čemu dojde na zasedání Komise F1. S tímto podnětem přišel zřejmě někdo jiný. Uvidíme, co na to budou všichni říkat, až budeme mít příležitost společně pracovat," odhaluje Hembery.
Týmy jsou se současnými pravidly spokojeny, dodává to kvalifikaci další strategický element(foto: Pirelli)
Podle něj situace, k níž dochází v Q3, může být jednoduše vyřešena, ale bude raději, když vše bude řádně prodiskutováno Komisí F1.
"Prošli jsme miliony permutací, které mohou zahrnovat pouhou náhradu sad pneumatik z Q3 přes noc. Existuje mnoho různých způsobů, jak to udělat, ale momentálně po nás nikdo nepožaduje žádné řešení, protože týmy jsou spokojeny se současným stavem," pokračuje šéf Pirelli.
Je s ním spokojen i italský dodavatel pneumatik? "Dokud týmy budou vysvětlovat důvody pro tyto taktické zápletky, budou to fanoušci lépe chápat. Dokážete si představit, že si mnoho lidí myslí, že pravidla týkající se pneumatik diktujeme my, takže do toho můžeme být zataženi," odpovídá diplomaticky Hembery.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.