INDIE - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Mechanici Mercedesu opět potvrdili svou rychlost a v souboji o nejrychlejší zastávku překonali své tradiční rivaly z Red Bullu, když Michaela Schumachera odbavili za méně než tři sekundy.
Velmi rychlý byla i Schumacherova druhá zastávka, proto včera strávil v boxech nejkratší dobu ze všech klasifikovaných pilotů - pouze 42,375 sec - s průměrem 3,2 sec na jednu zastávku. Red Bull byl však i tentokrát velmi zdatným soupeřem, když všechny své zastávky zvládl v rozmezí 3,2 - 3,4 sec.
Druhou absolutně nejrychlejší zastávku včera zaznamenal Paul di Resta - rovné tři vteřiny. Nebýt pomalé druhé zastávky (6,2 sec), dostali by se mechanici Force Indie na úroveň dvou výše zmiňovaných top týmů. S těmi se včera krom Buttonovy první zastávky naopak nemohl rovnat McLaren ani Ferrari.
Strategie a stinty
V Indii byla nejvýhodnější strategie dvou zastávek, kterou využili téměř všichni piloti. Výjimku tvořili Lewis Hamilton, Paul di Resta, Daniel Ricciardo a Jarno Trulli, kteří se v boxech (většinou neplánovaně) objevili třikrát.
Pro start závodu zvolila většina klasifikovaných pilotů měkčí sadu, pouze Pérez, Petrov a Di Resta začínali na tvrdé - ti se jí ale nejpozději do třetího kola zbavili.
Nejvíce kol na jedné sadě měkkých pneumatik odjel Bruno Senna ve svém prostředním stintu - celkem 34 (56,7 % závodu). Stejný kousek zvládl na tvrdé směsi Rubens Barrichello.
Legenda:
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.