INDIE - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Mechanici Mercedesu opět potvrdili svou rychlost a v souboji o nejrychlejší zastávku překonali své tradiční rivaly z Red Bullu, když Michaela Schumachera odbavili za méně než tři sekundy.
Velmi rychlý byla i Schumacherova druhá zastávka, proto včera strávil v boxech nejkratší dobu ze všech klasifikovaných pilotů - pouze 42,375 sec - s průměrem 3,2 sec na jednu zastávku. Red Bull byl však i tentokrát velmi zdatným soupeřem, když všechny své zastávky zvládl v rozmezí 3,2 - 3,4 sec.
Druhou absolutně nejrychlejší zastávku včera zaznamenal Paul di Resta - rovné tři vteřiny. Nebýt pomalé druhé zastávky (6,2 sec), dostali by se mechanici Force Indie na úroveň dvou výše zmiňovaných top týmů. S těmi se včera krom Buttonovy první zastávky naopak nemohl rovnat McLaren ani Ferrari.
Strategie a stinty
V Indii byla nejvýhodnější strategie dvou zastávek, kterou využili téměř všichni piloti. Výjimku tvořili Lewis Hamilton, Paul di Resta, Daniel Ricciardo a Jarno Trulli, kteří se v boxech (většinou neplánovaně) objevili třikrát.
Pro start závodu zvolila většina klasifikovaných pilotů měkčí sadu, pouze Pérez, Petrov a Di Resta začínali na tvrdé - ti se jí ale nejpozději do třetího kola zbavili.
Nejvíce kol na jedné sadě měkkých pneumatik odjel Bruno Senna ve svém prostředním stintu - celkem 34 (56,7 % závodu). Stejný kousek zvládl na tvrdé směsi Rubens Barrichello.
Legenda:
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.