INDIE - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINTŮ; Mechanici Mercedesu opět potvrdili svou rychlost a v souboji o nejrychlejší zastávku překonali své tradiční rivaly z Red Bullu, když Michaela Schumachera odbavili za méně než tři sekundy.
Velmi rychlý byla i Schumacherova druhá zastávka, proto včera strávil v boxech nejkratší dobu ze všech klasifikovaných pilotů - pouze 42,375 sec - s průměrem 3,2 sec na jednu zastávku. Red Bull byl však i tentokrát velmi zdatným soupeřem, když všechny své zastávky zvládl v rozmezí 3,2 - 3,4 sec.
Druhou absolutně nejrychlejší zastávku včera zaznamenal Paul di Resta - rovné tři vteřiny. Nebýt pomalé druhé zastávky (6,2 sec), dostali by se mechanici Force Indie na úroveň dvou výše zmiňovaných top týmů. S těmi se včera krom Buttonovy první zastávky naopak nemohl rovnat McLaren ani Ferrari.
Strategie a stinty
V Indii byla nejvýhodnější strategie dvou zastávek, kterou využili téměř všichni piloti. Výjimku tvořili Lewis Hamilton, Paul di Resta, Daniel Ricciardo a Jarno Trulli, kteří se v boxech (většinou neplánovaně) objevili třikrát.
Pro start závodu zvolila většina klasifikovaných pilotů měkčí sadu, pouze Pérez, Petrov a Di Resta začínali na tvrdé - ti se jí ale nejpozději do třetího kola zbavili.
Nejvíce kol na jedné sadě měkkých pneumatik odjel Bruno Senna ve svém prostředním stintu - celkem 34 (56,7 % závodu). Stejný kousek zvládl na tvrdé směsi Rubens Barrichello.
Legenda:
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.