Nic nebylo oficiálně potvrzeno, každopádně návrat Kimiho Raikkonena do formule 1 je více než reálný. Zásadní otázkou je, zdali spolupráce finského závodníka a týmu Williams přinese kýžené ovoce. Na to už nelze jednoznačně odpovědět.
Kimi Raikkonen před několika týdny navštívil ústředí týmu Williams a na pár dní se stal terčem pozornosti motoristických médií. K nezávaznému rande s Williamsem se přiznal i Adrian Sutil, čímž na chvíli utnul dohady o návratu Kimiho Raikkonena.
Nyní se však ozval Taki Inoue a přinesl zaručenou zprávu o dohodě Williamsu s Raikkonenem. Lze prohlášení bývalého japonského pilota F1 věřit? Ano! Inoue není typem vysloužilých závodníků, na které dopadl prach zapomnění, a potřebují se zviditelnit.
Raikkonen je živel. Motorsport miluje, ale společenské závazky formule 1 ho doslova sužovaly. Po odchodu z týmu Ferrari se vrhl na dráhu rallyového jezdce. Ačkoliv ho neúspěšný první rok na šotolině přinutil založit vlastní tým, nadále zůstal (v rámci možností) pánem svého času. V letošním roce zakusil i atmosféru NASCAR, ale o seriózním angažmá 36 závodů nechtěl ani slyšet.
K Williamsu by přišel jako řadový jezdec, byť ověnčený titulem a 18 prvenstvími. Je třeba si uvědomit, jak hluboko Williams spadl. Nebýt trojce malých týmů HRT, Lotus a Virgin, legendární tým by vymetal chvost startovního pole.
PR služby sponzorům a fanouškům jsou nutným zlem každého jezdce. Na druhou stranu, jejich výplatní pásku plní právě sponzoři a ti v motorsportu působí kvůli fanouškům. Z tohoto pohledu by se Raikkonen mohl mít u Williamsu dobře. Sponzorské závazky by nemusely vyplňovat jeho čas víc než závodní víkendy.
Velká cena Abú Zabí 2009 byla pro Raikkonena zatím posledním závodem F1
Avšak každá mince má dvě strany. Tým Williams může s Raikkonenem porychlit, nebo si prožít jednoroční muka se znechuceným a demotivovaným jezdcem.
V dobách u Ferrari se Raikkonen návštěvám Maranella vyhýbal, pro tým byl takřka bezcenným pilotem pro vývoj monopostu. Tuto funkci po Schumacherovi převzal Felipe Massa. Raikkonen je spíš druhým Ronniem Petersonem nebo Tomem Prycem – chce jen dobrý vůz, vyrazit na dráhu a být v cíli první.
V roce 2007 se vezl na vlně úspěchů stáje z předešlého roku a s rychlým monopostem drtil brazilského kolegu. O rok později se karty obrátily. Massa těžil z výhod práce na vývoji Ferrari F2008 a Raikkonen chřadl.
Nabízí se otázka, bude-li výkonnost Williamsu stejná jako letos, najde Raikkonen motivaci bojovat o příčky v druhé desítce?
Williams je letos největším zklamáním roku
Ať už se závodí na kterýchkoliv okruzích a PR závazky jsou jakkoliv úmorné, jízdě v monopostu F1 se nic na světě nevyrovná. To vám potvrdí každý jezdec, kdo měl s F1 co dočinění. Jestli Kimi Raikkonen opravdu dostal chuť podruhé vstoupit do výjimečného světa formule 1, se dozvíme snad již brzy. Nicméně je pravděpodobné, že Rubense Barrichella uvidíme 27. listopadu v barvách Williamsu naposled.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.