Nic nebylo oficiálně potvrzeno, každopádně návrat Kimiho Raikkonena do formule 1 je více než reálný. Zásadní otázkou je, zdali spolupráce finského závodníka a týmu Williams přinese kýžené ovoce. Na to už nelze jednoznačně odpovědět.
Kimi Raikkonen před několika týdny navštívil ústředí týmu Williams a na pár dní se stal terčem pozornosti motoristických médií. K nezávaznému rande s Williamsem se přiznal i Adrian Sutil, čímž na chvíli utnul dohady o návratu Kimiho Raikkonena.
Nyní se však ozval Taki Inoue a přinesl zaručenou zprávu o dohodě Williamsu s Raikkonenem. Lze prohlášení bývalého japonského pilota F1 věřit? Ano! Inoue není typem vysloužilých závodníků, na které dopadl prach zapomnění, a potřebují se zviditelnit.
Raikkonen je živel. Motorsport miluje, ale společenské závazky formule 1 ho doslova sužovaly. Po odchodu z týmu Ferrari se vrhl na dráhu rallyového jezdce. Ačkoliv ho neúspěšný první rok na šotolině přinutil založit vlastní tým, nadále zůstal (v rámci možností) pánem svého času. V letošním roce zakusil i atmosféru NASCAR, ale o seriózním angažmá 36 závodů nechtěl ani slyšet.
K Williamsu by přišel jako řadový jezdec, byť ověnčený titulem a 18 prvenstvími. Je třeba si uvědomit, jak hluboko Williams spadl. Nebýt trojce malých týmů HRT, Lotus a Virgin, legendární tým by vymetal chvost startovního pole.
PR služby sponzorům a fanouškům jsou nutným zlem každého jezdce. Na druhou stranu, jejich výplatní pásku plní právě sponzoři a ti v motorsportu působí kvůli fanouškům. Z tohoto pohledu by se Raikkonen mohl mít u Williamsu dobře. Sponzorské závazky by nemusely vyplňovat jeho čas víc než závodní víkendy.
Velká cena Abú Zabí 2009 byla pro Raikkonena zatím posledním závodem F1
Avšak každá mince má dvě strany. Tým Williams může s Raikkonenem porychlit, nebo si prožít jednoroční muka se znechuceným a demotivovaným jezdcem.
V dobách u Ferrari se Raikkonen návštěvám Maranella vyhýbal, pro tým byl takřka bezcenným pilotem pro vývoj monopostu. Tuto funkci po Schumacherovi převzal Felipe Massa. Raikkonen je spíš druhým Ronniem Petersonem nebo Tomem Prycem – chce jen dobrý vůz, vyrazit na dráhu a být v cíli první.
V roce 2007 se vezl na vlně úspěchů stáje z předešlého roku a s rychlým monopostem drtil brazilského kolegu. O rok později se karty obrátily. Massa těžil z výhod práce na vývoji Ferrari F2008 a Raikkonen chřadl.
Nabízí se otázka, bude-li výkonnost Williamsu stejná jako letos, najde Raikkonen motivaci bojovat o příčky v druhé desítce?
Williams je letos největším zklamáním roku
Ať už se závodí na kterýchkoliv okruzích a PR závazky jsou jakkoliv úmorné, jízdě v monopostu F1 se nic na světě nevyrovná. To vám potvrdí každý jezdec, kdo měl s F1 co dočinění. Jestli Kimi Raikkonen opravdu dostal chuť podruhé vstoupit do výjimečného světa formule 1, se dozvíme snad již brzy. Nicméně je pravděpodobné, že Rubense Barrichella uvidíme 27. listopadu v barvách Williamsu naposled.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.