KOREA - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Na hororové scénáře o pěti zastávkách v Jeongamu nakonec nedošlo, když si drtivá většina klasifikovaných pilotů vystačila pouze se dvěma zastávkami. Nejlépe si během nich tentokrát vedli mechanici Red Bullu.
První zastávku Sebastiana Vettela zvládli jen o zlomek vteřiny rychleji než mechanici Mercedesu ve 13. kole u Nica Rosberga - čas obou zastávek se pohyboval kolem tří sekund. Ve druhém kole však byli u Red Bullu již znatelně rychlejší, když mistra světa odbavili za 3,2 sec, kdežto Rosberg si počkal o 0,6 sec déle.
Vettel byl pilotem, který v Koreji strávil v boxové uličce nejkratší dobu: celkem 40,155 sec. Jerome d'Ambrosio, jenž stavěl také dvakrát, se v ní zdržel o více než 9 sec déle a Vitantonio Liuzzi jedoucí na tři zastávky celkem 1:12,015 min.
Výborně pracovali rovněž u McLarenu, kteří přezouvali své piloty vždy pod čtyři sekundy: Jensona Buttona dvakrát za 3,8 sec, Lewise Hamiltona jednou za 3,9 a podruhé za 3,7 sec.
Degradace pneumatik v neděli všechny příjemně překvapila. Pneumatiky držely a my jsme se tak nedočkaly hrozivých scénářů o čtyřech či pěti zastávkách. Všichni piloti si vystačili se dvěma, s výjimkou Péreze (do boxů musel 2 kola před koncem), Liuzziho (kvůli nehodě navštívil mechaniky hned po prvním kole) a Kobajašiho.
Nejdelší stint předvedl v závěru Nico Rosberg, který na měkkých pneumatikách odkroužil 28 kol (51 % závodu), Bruno Senna na super-měkkých o čtyři kola méně (44 % závodu).
Legenda:
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.