KOREA - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Na hororové scénáře o pěti zastávkách v Jeongamu nakonec nedošlo, když si drtivá většina klasifikovaných pilotů vystačila pouze se dvěma zastávkami. Nejlépe si během nich tentokrát vedli mechanici Red Bullu.
První zastávku Sebastiana Vettela zvládli jen o zlomek vteřiny rychleji než mechanici Mercedesu ve 13. kole u Nica Rosberga - čas obou zastávek se pohyboval kolem tří sekund. Ve druhém kole však byli u Red Bullu již znatelně rychlejší, když mistra světa odbavili za 3,2 sec, kdežto Rosberg si počkal o 0,6 sec déle.
Vettel byl pilotem, který v Koreji strávil v boxové uličce nejkratší dobu: celkem 40,155 sec. Jerome d'Ambrosio, jenž stavěl také dvakrát, se v ní zdržel o více než 9 sec déle a Vitantonio Liuzzi jedoucí na tři zastávky celkem 1:12,015 min.
Výborně pracovali rovněž u McLarenu, kteří přezouvali své piloty vždy pod čtyři sekundy: Jensona Buttona dvakrát za 3,8 sec, Lewise Hamiltona jednou za 3,9 a podruhé za 3,7 sec.
Degradace pneumatik v neděli všechny příjemně překvapila. Pneumatiky držely a my jsme se tak nedočkaly hrozivých scénářů o čtyřech či pěti zastávkách. Všichni piloti si vystačili se dvěma, s výjimkou Péreze (do boxů musel 2 kola před koncem), Liuzziho (kvůli nehodě navštívil mechaniky hned po prvním kole) a Kobajašiho.
Nejdelší stint předvedl v závěru Nico Rosberg, který na měkkých pneumatikách odkroužil 28 kol (51 % závodu), Bruno Senna na super-měkkých o čtyři kola méně (44 % závodu).
Legenda:
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.