Týmy již letos několikrát zvládli výměnu pneumatik během závodu pod tři sekundy. Podle Red Bullu to však lze zvládnout ještě rychleji.
Podle manažera Red Bullu Jonathana Wheatleyho jsou mechanici jeho týmu schopni zvládnout výměnu všech čtyř kol do dvou sekund. Přesto ale nemůžeme počítat, že bychom se s tím během závodu začali pravidelně setkávat.
"Pokud byste poskládali nejlepší časy, kterých kluci v každém rohu auta během sezóny dosáhli, pak je výměna pneumatik do dvou sekund možná a stačí, když vůz přitom stojí jen 2,5 sec. To však vyžaduje, aby spousta lidí měla ve stejný okamžik velmi, velmi dobrý den," popisuje Wheatley pro F1 Racing.
Red Bull není jediným týmem, který to byl schopen zvládnout, jak víte dle našich přehledů (poslední ze Suzuky najdete zde). Během posledních závodů v boxech vládli mechanici Mercedesu.
"Myslím si, že Mercedes má momentálně nejrychlejší zastávky. Nepřipisoval bych to žádnému zvláštnímu hledisku, ale myslím si, že jejich systém zajišťovací matice kola [matka je předem uchycena k ráfku] poskytuje ohromné množství výhod pro výkony v boxech. Je to něco, na co se moc chceme podívat," pokračuje manažer Red Bullu.
Mechanici Red Bullu patří letos k nejrychlejším (foto: Red Bull Racing)
Mechanici Red Bullu patří mezi špičku a po celou sezónu patří v boxech k těm nejrychlejším. Podle Wheatleyho za tím stojí tvrdý trénink a také inovace, s nimiž přišla pracovní skupina lidí v boxech.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.