Týmy již letos několikrát zvládli výměnu pneumatik během závodu pod tři sekundy. Podle Red Bullu to však lze zvládnout ještě rychleji.
Podle manažera Red Bullu Jonathana Wheatleyho jsou mechanici jeho týmu schopni zvládnout výměnu všech čtyř kol do dvou sekund. Přesto ale nemůžeme počítat, že bychom se s tím během závodu začali pravidelně setkávat.
"Pokud byste poskládali nejlepší časy, kterých kluci v každém rohu auta během sezóny dosáhli, pak je výměna pneumatik do dvou sekund možná a stačí, když vůz přitom stojí jen 2,5 sec. To však vyžaduje, aby spousta lidí měla ve stejný okamžik velmi, velmi dobrý den," popisuje Wheatley pro F1 Racing.
Red Bull není jediným týmem, který to byl schopen zvládnout, jak víte dle našich přehledů (poslední ze Suzuky najdete zde). Během posledních závodů v boxech vládli mechanici Mercedesu.
"Myslím si, že Mercedes má momentálně nejrychlejší zastávky. Nepřipisoval bych to žádnému zvláštnímu hledisku, ale myslím si, že jejich systém zajišťovací matice kola [matka je předem uchycena k ráfku] poskytuje ohromné množství výhod pro výkony v boxech. Je to něco, na co se moc chceme podívat," pokračuje manažer Red Bullu.
Mechanici Red Bullu patří letos k nejrychlejším (foto: Red Bull Racing)
Mechanici Red Bullu patří mezi špičku a po celou sezónu patří v boxech k těm nejrychlejším. Podle Wheatleyho za tím stojí tvrdý trénink a také inovace, s nimiž přišla pracovní skupina lidí v boxech.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.