Týmy již letos několikrát zvládli výměnu pneumatik během závodu pod tři sekundy. Podle Red Bullu to však lze zvládnout ještě rychleji.
Podle manažera Red Bullu Jonathana Wheatleyho jsou mechanici jeho týmu schopni zvládnout výměnu všech čtyř kol do dvou sekund. Přesto ale nemůžeme počítat, že bychom se s tím během závodu začali pravidelně setkávat.
"Pokud byste poskládali nejlepší časy, kterých kluci v každém rohu auta během sezóny dosáhli, pak je výměna pneumatik do dvou sekund možná a stačí, když vůz přitom stojí jen 2,5 sec. To však vyžaduje, aby spousta lidí měla ve stejný okamžik velmi, velmi dobrý den," popisuje Wheatley pro F1 Racing.
Red Bull není jediným týmem, který to byl schopen zvládnout, jak víte dle našich přehledů (poslední ze Suzuky najdete zde). Během posledních závodů v boxech vládli mechanici Mercedesu.
"Myslím si, že Mercedes má momentálně nejrychlejší zastávky. Nepřipisoval bych to žádnému zvláštnímu hledisku, ale myslím si, že jejich systém zajišťovací matice kola [matka je předem uchycena k ráfku] poskytuje ohromné množství výhod pro výkony v boxech. Je to něco, na co se moc chceme podívat," pokračuje manažer Red Bullu.
Mechanici Red Bullu patří letos k nejrychlejším (foto: Red Bull Racing)
Mechanici Red Bullu patří mezi špičku a po celou sezónu patří v boxech k těm nejrychlejším. Podle Wheatleyho za tím stojí tvrdý trénink a také inovace, s nimiž přišla pracovní skupina lidí v boxech.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.