Jak si vedly týmy v boxech a kdo z klasifikovaných pilotů absolvoval nejrychlejší zastávku? Jaké strategie použili během Velké ceny Japonska?
Nejlepší výkony v boxech předváděli stejně jako minule v Singapuru mechanici Mercedesu, kteří Nica Rosberga stihli vždy přezout do 3,4 sekund, ve dvanáctém kole dokonce za 3,2 sec. Výborně si vedli také při přezouvání Michaela Schumachera, zádrhel nastal pouze u jeho druhé zastávky (5,2 sec).
Druzí nejrychlejší byli tentokrát u McLarenu v případě Jensona Buttona: první a třetí zastávka za 3,6 sec, prostřední za 3,3 sec - průměr 3,5 sec.
Rychle pracovali také u Ferrari na obou vozech (průměr u Alonsa 3,67, u Massy 3,81) a nezvykle u Renaultu při odbavování Vitalije Petrova (3,67 sec) a u Williamsu v případě Maldonada (3,74 sec).
Za rámeček si výkony na dráze ani práci v boxech naopak nedají poslední dvě stáje Virgin a HRT s průměry převyšujícími 5,78 sec na jednu zastávku.
Pro dvě zastávky se včera rozhodli Renault a Sauber u obou vozů a Toro Rosso u Alguersuariho. Ti také společně s Maldonadem startovali na tvrdší směsi pneumatik ze dvou nabízených (měkká a středně-tvrdá). Zbylých 18 jezdců se u mechaniků během závodu v Suzuce objevilo třikrát. Tentokrát jsme nebyli svědky žádné penalizace v podobě průjezdu boxy.
Nejdéle na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik vydržel kroužit Kamuj Kobajaši - 29 kol (54,7 % závodu), na což ale v závěru doplácel, když se nebyl schopen bránit. Za zmínku stojí i 20 kol na této směsi v prvním stintu s velmi těžkým vozem, které zvládl Sergio Pérez - obdivuhodný výkon. Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedl uprostřed závodu Jaime Alguersuari - čítal 19 kol (35,8 % závodu).
Legenda:
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.