Jak si vedly týmy v boxech a kdo z klasifikovaných pilotů absolvoval nejrychlejší zastávku? Jaké strategie použili během Velké ceny Japonska?
Nejlepší výkony v boxech předváděli stejně jako minule v Singapuru mechanici Mercedesu, kteří Nica Rosberga stihli vždy přezout do 3,4 sekund, ve dvanáctém kole dokonce za 3,2 sec. Výborně si vedli také při přezouvání Michaela Schumachera, zádrhel nastal pouze u jeho druhé zastávky (5,2 sec).
Druzí nejrychlejší byli tentokrát u McLarenu v případě Jensona Buttona: první a třetí zastávka za 3,6 sec, prostřední za 3,3 sec - průměr 3,5 sec.
Rychle pracovali také u Ferrari na obou vozech (průměr u Alonsa 3,67, u Massy 3,81) a nezvykle u Renaultu při odbavování Vitalije Petrova (3,67 sec) a u Williamsu v případě Maldonada (3,74 sec).
Za rámeček si výkony na dráze ani práci v boxech naopak nedají poslední dvě stáje Virgin a HRT s průměry převyšujícími 5,78 sec na jednu zastávku.
Pro dvě zastávky se včera rozhodli Renault a Sauber u obou vozů a Toro Rosso u Alguersuariho. Ti také společně s Maldonadem startovali na tvrdší směsi pneumatik ze dvou nabízených (měkká a středně-tvrdá). Zbylých 18 jezdců se u mechaniků během závodu v Suzuce objevilo třikrát. Tentokrát jsme nebyli svědky žádné penalizace v podobě průjezdu boxy.
Nejdéle na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik vydržel kroužit Kamuj Kobajaši - 29 kol (54,7 % závodu), na což ale v závěru doplácel, když se nebyl schopen bránit. Za zmínku stojí i 20 kol na této směsi v prvním stintu s velmi těžkým vozem, které zvládl Sergio Pérez - obdivuhodný výkon. Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedl uprostřed závodu Jaime Alguersuari - čítal 19 kol (35,8 % závodu).
Legenda:
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.