Bývalý šampión Formule 1, Kimi Räikkönen, dnes odstartoval do další soutěže v seriálu MS v automobilových soutěžích, Rally de France. Jenže ta pro něj měla krátké trvání.
Zajímavá událost se stala ještě před startem RZ3, bývalý světový šampión F1, Kimi Räikkönen, naboural se svým Citroën DS3 WRC na přejezdu rychlostí zkoušce zezadu do Solbergovy Fiesty. Privátně nasazený Citroën skončil v příkopě asi kilometr od startu rychlostní zkoušky se zlomeným zadním zavěšením.
"Jel jsem pouze přímo po rovné cestě. Nevlnil jsem se zleva doprava, abych zahřál pneumatiky, nic takového, jen jsem jel. Cítil jsem náraz zezadu do auta, ale byl lehký, žádná velká rána. Když jsem se podíval do zpětného zrcátka, Raikkonen letěl do příkopu. Nevím, co se stalo," uvedl Henning Solberg, do jehož vozu Kimi zezadu naboural.
"Bylo to opravdu divné. Akorát jsem si zapínal pásy na startu rychlostní zkoušky, když do nás zezadu vrazil. Myslím, že asi na zlomek vteřiny nedával pozor nebo něco podobného," komentovala Finovu nehodu Solbergova navigátorka Ilka Minor.
Kimi nebyl schopen vytáhnout svůj Citroen z příkopu, a proto na místě odstoupil. Jedná se pro něj o další problémovou soutěž poté, co se z finančních a logistických důvodů nezúčastnil Rally v Austrálii, což vyústilo v pokutu a vyloučení jeho týmu z MS pro rok 2011 (informovali jsme Vás zde).
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.